Det finns så mycket kärlek i världen....

Tänk så mycket det betyder med små och alldeles vanliga saker
här I världen. Som att väninnor hälsar på så där spontant men
också planerat.
 
Idag fick jag en rivstart på morgonen med att min goa sköterska
Ditti kom och tog prover på mig samt diabetesprov för att kolla så
att mitt socker håller sig på normal nivå. När man får mycket
kortison kan man få diabetes så det ska kollas regelbundet.
 
Förmiddagen ägnade jag åt vila i sängen och lite väninnebabbel
med Lena C i telefon. Somnade gott en stund på förmiddagen
innan dagens lunchväninnemys skulle starta.
 
Kära Ida som jag träffar alltför sällan hade med sig godaste
kycklingpajen, pepparkakscheescake, blommor och choklad.
Hon swishade fram allt utan att jag behövde lyfta ett finger!
 
Men då vet jag också att hon är en riktig "Doer", hon bara
känner sig hemma och gör. Sånt gillar jag, gräv och leta
så hittar du snart det som behövs.
 
Ida till vänster och Anna till höger.
 
Goa Anna kom på spontanbesök, hon hade lunch så hon ville kika in
och vi blev tre glada tjejer som babblade och hade supermysigt!
 
Anna sprang vidare på jobb och jag och Ida fick ännu några timmar
att umgås och bara vara tillsammans. Det är just det, att få vara
tillsammans som är det viktigaste, ta sig den lilla eller stora tiden
som man hinner för stunden.
 
Jag är lyckligt lottad med så fina vänner och väninnnor, det har
jag sagt förut men det tål att sägas igen. Alla träffar jag inte jämt,
men vissa hinner man bara träffa ibland och det känns ändå som
igår. Det finns hjärteband! För alltid band!
 
När maken kom hem skrev vi färdigt alla julkort och det kändes bra
att ha det gjort. Fick ett litet anfall i högerarmen då hand och arm
bara ramlade ner och då är det bara att vänta tills jag kan få igång
armen igen. Ibland är det talet som blurrar igen, får inga ord igenom
min mun men de finns i hjärnan. Som att jag är onykter ungefär i
ett ganska rejält stadium.... ;-)
 
Det är väl en kombo av att metastaserna  i hjärnan trycker på och
att jag äter morfin. Är inte tillvand än fast jag äter små doser.
Det har gått fort, oroväckande fort och jag vågar inte vara ensam
längre stunder. Väntar otåligt på att få assistent a.s.a.p!
 
Nya förutsättningar varje dag och det gör mig oerhört trött!
Förlamande trött, kan bara inte få ur mig någonting och det
kära vänner inför jul är oerhört frustrerande. Jag vill ju ha
fiiiint och kanske baka en liten kaka eller knäck.
 
Men det får jag göra när dotter kommer på fredag.
Och OJ vad jag ser fram emot att få krama
min stora älskade Christine som jag får rå om hela julen.
Hon behöver miljoner kramar just nu...av mig och alla andra.
 
Sedan hände en annan fantastisk sak idag via posten.
Ett stort kuvert hittade hit med fyra vackra garnnystan,
choklad och ett vackert kort från en okänd kvinna.
Jag är med i Virka Meragruppen I FB där vi utbyter
ideer och visar våra alster. Hon ville ge mig uppmuntran
i den situation jag nu befinner mig i och tar sig den tiden,
skriver ett fint kort, bifogar lyxiga garner till en virksyster
någonstans I Sverige.
 
Det finns så mycket omtanke och kärlek i världen så jag
blir alldeles rörd och varm i hjärteroten.
 
Det finns inte bara näthat.
Det finns mycket mer nätkärlek!
Inte glömma det, kärlek är starkare än allt annat!
 
Vykortet har hon även målat och hon har en hemsida av
sina alster på www.helenagoodwill.se
 
Tack fina Helena för den kärlek du gav i form av vackert garn!
 
Imorgon ska vi vara hos min onkolog kl.14,00 och då kommer
domen på hur det ser ut i hela kroppen, från hjärna till bäcken.
 
Ett möte som jag för första gången inte vill vara med om, men
måste fejsa verkligheten i bilder. Var sitter dom, hur många är
dom och hur stora är dom? Känner ju att det bor elaka troll där
uppe som vill mig ont. I lungorna är det förtätat, det känner jag
också men hur ser det ut? Fejsa även det imorgon.
 
Hur känner jag då?
Hur känner jag nu?
Just nu känner jag bara uppgivenhet.
Hur fort ska detta gå?
Finns det något mer att göra?
 
Ja det svaret har min onkolog att grunna på
fram till morgondagens möte.
 
Han har trollat förr så hoppet står till att han har
ännu något i rockärmen för att förlänga mitt
liv lite till.
 
Vi får tro på det och hoppet överger man aldrig.
 
 
 
 
 

Kommentarer :

#1: Sannah Lindberg

<3 <3 <3

skriven
#2: Ammie

Anne ! Vi ger aldrig upp hoppet , tillsammans har vi kämpat , du mest men med oss vid din sida och där kommer vi att fortsätta vara....... för alltid <3

skriven
#3: Anonym

Hej Anne,
så fint och starkt av dig att dela med dig av dina tankar och din dag. Vill bara skicka styrkekramar och säga att jag tänker på dig. 💖💖💖
/Britta

skriven
#4: Aneth

Massor med kramar till dig och även till din dotter från mig.

skriven
#5: Hanna Dannstedt

Blir både glad och förtvivlad när jag läser din blogg. Vilken kämpe och endå glad över det liv du får befinna dig i. Följer dig varje dag nu.. Läst alla dina tidigare inlägg. Nätkärlek ska besegra vi kämpar för det. Varm kram

skriven
#6: Anonym

Blir både glad och förtvivlad när jag läser din blogg. Vilken kämpe och endå glad över det liv du får befinna dig i. Följer dig varje dag nu.. Läst alla dina tidigare inlägg. Nätkärlek ska besegra vi kämpar för det. Varm kram

skriven
#7: Hippas

Du är en fantastisk kämpe och underbar väninna, älskade Anne! Fortsätt leva och njuta av varje dag <3 <3 <3

skriven
#8: Majvor

Mirakel hoppas vi på! Massor av kramar💖💖💖

skriven
#9: Amalia

Lycka till idag! Vi får hoppas på en hjälpande hand uppifrån och att det jobbiga vänder snarast och att ni får en fantastisk jul tillsammans. Inte bara i år, även framöver! <3

skriven
#10: eva i trollhättan

Hej vännen
Läser om din situation o känner med dig , verkligen Själv blir jag glad åt dina fina bilder o det du stickar
Vill också säga att jag tycker det är bra att du berättar ärligt hur du mår o känner , det är viktigt som dotter o make o anhöriga att få vara delaktig
Min mamma fick cancer när jag var 20 år Hon ville inte berätta hur hon mådde Hon ville väl skona mig Det gjorde hon dock inte Jag tänkte på henne jämt o undrade hhur hon mådde Fick inte hjälpa henne Hon ville inte prata om hur hon led Detta fick mig att må så dåligt över att inte få tala om mina känslor o mina frågor om hur hon mådde Tyvärr klarade hon inte cancer o när hon dog så var det så ledsamt inte bara att hon hade dött utan att jag inte fick dela hennes sorg o veta hur hon hade det För när man delar sin sorg så kommer man närmare varann o det är än tröst också , vilken jag inte gjorde med min mamma Tycker fortfarande efter 31 år att jag saknade , vem min mamma var

Önskar dig o familjen en fin jul med klappar o mycke gotter krammmmm

skriven
#11: Elisabet Roslund

Så många fina människor som delar din sorg och glädje.
Så många fina människor som visar detta på alla tänkbara sätt.
Det bevisar hur otroligt älskad du är Anne <3...............
Kram/Elisabet

skriven
#12: Gilla

Så glad jag blir, när jag läser om ditt goda humör och dina fina vänner som ställer upp för dej. Men samtidigt kan jag ju inte glädjas på riktigt. Det känns så hårt, att läsa om hur du har det.

Min Pappa dog i lungcancer för många år sen. Han bodde i Stockholm och jag i Helsingborg.

När jag fick ett telefonsamtal från min bror var jag alldeles oförberedd. Jag blev dessutom förbjuden att prata med varken honom eller Mamma om det, för det sades att ingen visste om hur illa det var.

Efter ett par månader reste jag och maken upp och hälsade på en söndag på sjukhuset. Då sa Pappa: "Äntligen kommer du". Han hade väntat att jag skulle dyka upp, men det var inte så lätt, för då hade jag en butik och jobbade ensam.

På torsdagen dog han. Det var som om han hade väntat på mej innan han gav upp. Detta har varit min stora sorg i många år och jag glömmer det aldrig.

Därför tycker jag att du gör rätt som talar öppet om din sjukdom.

Kram/Gilla

skriven
#13: Lan

Skall tänka på dig när du är hos Onkologen och hoppas på nya kort ur rockärmen! Stoor kram Lan

skriven
#14: Katarina

💖💖💖💖💖

skriven
#15: Sarah

Kram o kärlek! <3

skriven
#16: Laila

Jag säger som Lan. Sänder dig lite nätkärlek! Kram, Laila

skriven
#17: Piedra

Vilket vackert garn! Och så underbart att någon du inte känner bara skickar ett paket med garn till dig. Ja, nätkärleken är fantastisk, och jag hoppas och tror att den kommer att överleva näthatet. För kärlek och möten med människor är livet.

skriven
#18: Pia Dolk

Du är så fantastisk, en ängel på jorden som kan ge så mycket kärlek o energi till oss andra❤️Vi har alla bara nuet och ingen av oss vet när vi ska 'gå över till andra sidan'. Du har en otrolig förmåga att leva i nuet och att njuta av många fina stunder. Den stora sorgen du lever med till trots. Saknaden efter din dotter. Jag har förlorat min mellandotter och genom att läsa din blogg försöker jag att leva den tiden jag har kvar och finnas för mina två barn här på jorden.
Jag sänder dig mycket kärlek o många tankar och hoppas att du får många fina dagar framöver❤️
Kram från Pia

skriven
#19: Karin

💗

skriven

Kommentera inlägget här :