Högtrycksrally i området!

Ja, nu så e´ det gjort i alla fall på baksidan.

Träaltanen fick sig en rejäl avhyvling från mossa, gammalt ärg och annat bôs.
Maskinen är nyinköpt  till föreningen så nu går den runt till alla som står på kö...

Mina armar känns som skakande spagetti från högtrycksmaskinen så jag får
göra framsidan 1 maj....(.nej, skulle aldrig falla mig in att demonstrera,
utan ser det som en fullt ledig dag då man kan passa på att vårgreja.)

Nackdelen är att vattnet sprutar åt alla håll så man får tvätta fönster och annat runtomkring åxå.
.....men det tänker jag inte göra idag....skorna blev genomsura och sockarna inuti fick jag vrida
ur efteråt...och jag själv full av mossa ha, ha...men det är kul för jag föredrar att greja ute,
med nästan vadsom helst för att slippa ta itu med saker inne.

Nu ska jag vara lite feministig....varför står inte fler tjejer och rengör altanen.
Denna helgen har det bara varit en massa gubbs och så jag då....och gubbsen är
alltid lika ivriga med att ge en massa tips om hur man ska göra saker å ting....
Jag låter dom hållas....och så får jag låna en massa bra verktyg på kuppen.

1 maj alltså....ta framsidan och att byta till sommardäck......I know.....lite sent men inte förbjudet än!





Kommentarer :

#1: vindensmelodi

Låter som om sommaren är på intåg,,, här är det en del snö kvar ännu, men jag bytte vinterdäcken i helgen.

skriven

Kommentera inlägget här :