Ladies Circle rules!

Jag måste bara säga att vi kan skapa små under bara vi bestämmer oss.
Ikväll hade vi LC:s charitykväll och det blev en fantastisk uppslutning.

Närmare 140 tjejer samlades i möbelaffären för att mingla, äta och dricka gott,  och köpa lotter.
Ett band spelade för att höja stämningen.

Vi hade fyra stationer i den underbara vardagsrumskänslan.
1; Mat+dryck och mingel
2: Feng-Shui föreläsning med möblering efter temat med blommor, kuddar, färg och form.
3, Interflora visade olika bordsdukningar med varierande blomsteruppsättningar.
4; En frisersalong demonstrerade olika sätt att göra fina håruppsättningar. Frivilliga blev tjusiga i håret!

MÅNGA butiker på samma gata hade skänkt så fina priser så att lotterna tog slut.
Litet urval av priserna;...vill ha..vill ha...

En kock som kommer hem och lagar mat till obegränsat antal gäster.
Spabehandlingar
Smarrig smörgåstårta för 20 pers.
Romantisk middag för 2 på stans finkrog.
Golfprylar
Heminredning
Mindre möbler
Fina accessoarer för hemmet
Leksaker till barn
Kläder
Exlusiva matkorgar
Plädar
Cykelhjälmar
Solglasögon av kända märken
Presenkort av varierande slag mm, mm. det fanns säker 100 priser att välja mellan.

Det är helt fantastiskt, och detta är ju höjdpunkten på hela kvällen.
Alla sitter med sina högar med lotter, förväntansfullt...
Kanske jag får hem en kock eller trendiga sollbrillor till våren!
När någon vinner blir det skratt och jubel i de olika tjejgängen...underbart!

Allt överskott går till FRIENDS och vi fick in MYCKET pengar..hur mkt vet jag inte än, men vi är mer än nöjda!
Vi sålde pocketböcker åxå som vi läst ut men som inte alla läst...valfritt belopp i skålen...tack för det!

Pernilla, jag och Kristina hade kökstjänst och langade ut 140 tallrikar med supergod plockmat.
En hel del slank ner i magen under tiden med vin därtill.
Några döttrar var med och sålde lotter och bistod i allt runtomkring. Elog till dessa tonåringar!

Ordföranden, Karin höll ett välkomsttal och alla LC-tjejerna såg till att alla hade en trevlig kväll.
Då säger jag att ALLA förberett med olika inköp&utskick inför kvällen.
Vi minglade, skrattade MYCKET och fick träffa våra äldre LC väninnor som gått över till PM-klubben.
(past member) De ställer alltid upp när något roligt serveras. Go for it girls! 50+arna är "parrtygirls!!!"
En gång LC medlem-alltid ElCa som v isäger!

Till hösten går jag ur och går med i PM-klubben....men jag kan vara med hur mycket jag vill i LC ändå...
bästa av två värdar!
Att vara med i ett nätverk är så roligt...visst -man får engagera sig, men man lär sig så mycket och får så många vänner som man annars inte hade haft. De flesta yrken är representerade, det är jätteviktigt!

Innan kvällen var slut åkte jag och Pernilla tillbaks med alla köksattiraljer till resturangen. Konka, bära, diska ur vinglas, matskålar, ställa iordning mm.. 
Pernilla som äger resturangen med sin man sa något bra innan vi släckte ikväll;
"Snart är ni lika bra på att hantera köket som de anställda här"

Det tycker jag var fint...för man lär sig att jobba i team och lära sit nytt vad det än gäller,
Även om detta är ideellt så ger det så mycket tillbaka, ingen pengavinst för oss, bara GLÄDJE!
Så jag säger bara det, att jobbar man tillsammans,
 så kan man göra något bra för andra människor som har det svårt.
"Du behöver inte göra något stort, bara du gör NÅGOT!

Du kan ge en sur människa ett leende...det är något!...vem vet vad den har i sitt bagage?

Kram från vardagsfilosofen mitt i natten!




Kommentera inlägget här :