Norrsken

En till innan jag lägger mig!
Jag upplevde norrsken som liten när jag bodde i Norrland och jag var alltid så rädd för det var så STORT!
Pappa fick trösta och säga att det är inte farligt bara fint...
Nu tycker jag att det är guds gåva till mänskligheten ...se själva såååå vackert!
Tänk om alla fick uppleva detta!
Tack mamma&pappa för att vi fick RIKTIGA VINTRAR med att hoppa i snöhögar fån garagetaget! och  att  få åka utför i skidbacken några hundra meter från villaområdet....eller att få dra på sig längdskidorna VARJE DAG efter skolan....De ni!
....och pölsa och Pitepalt med mkt smör vet ingen hur det smakar här nere i södra delarna av Svedala...men det är så GOTT!

Norrsken  Mats Eriksson

Kommentarer :

#1: vindensmelodi

:-))
Ja, norrsken är otroligt vackert,,,,men jag måste erkänna att jag fortfarande kan tycka att det känns otäckt,,,än i dag, just för att det är sååååå stort - man liksom tas av storheten i skapelsen.

skriven
#2: lillsyrran

Ja vinter är ju relativt..idag får väl de stackars barnen montera hjul på pulkorna i brist på snö, men vi byggde ju, ja inte kojor utan igloos!! Vilka minnen, och så skulle ALLA slicka på lyktstolparna...

skriven
#3: Littlesister

Vill oxå se norrsken....jag o min pappas näst största önskning=) Tack för att du la upp denna fina bild, nu ska jag börja med min lista på min blogg.

skriven
#4: Anne

Hej twistedlittlesister...Hoppas du får se norrsken ngn gång...en vacker känsla som man alltid minns.

skriven

Kommentera inlägget här :