Vårdag!!

Första riktiga vårgrejardagen hade vi idag....den har vi väntat länge på!

Skrubbade balkongen från mossa som samlat sig hela vintern. Insåg att det tog lite på knäna att ligga och skura med såpa, men det blev nästan som jag ville ha det. dessvärre så måste jag nog ta högtrycken nästa helg och göra om det för det blev inte riktigt bra för att kunna olja in golvet igen...så jag får vänta en vecka till med att möblera.

Planterade dock några  pelargonsticklingar som jag fått av en väninna. det blev 4 krukor till att börja med.
Just dessa pelargoner har sin början sedan 60-talet som folk har tagit sticklingar ifrån...inte dåligt....så jag får vårda dom med kärlek. Mårbacka ...som är den finaste av dom alla gamla sorterna tycker jag.
tror bestämt att jag kommit in i pelargonåldern....hmmmm...ja, ja det står jag för.

Att plantera och göra blomgrupper ute i olika färgkombinationer är så roligt och att blanda örter och blommor ger en kontinental känsla.
Favoriten är nog lavenel...då kommer många fjärilar

Imorgon åker vi till Jk med Madde för återbesök och prognosgenomgång av läget med tumörerna.
Jag tor att det är bara bra eftersom att hon mår relativt  bra just nu.

nattinatti!

Kommentera inlägget här :