Vårtrött eller vad?

Är så himla trött idag fast det är 14 grader ute och man borde vara PIGG!
Kanske viljan är större än orken just nu och kroppen strejkar.

Livet i sig det senaste halvåret kan ha en bidragande orsak till de tillfälliga svackorna emellanåt.
Vet inte hur jag ska börja eftersom jag inte orkat skriva om allt det hemska, men har bestämt mig att försöka bena upp vad som har hänt, för min egen skull så jag minns och kan bearbeta. Förträngningsmekanismen är stark.

Det som ingen förälder kan tro ska hända, det hände!
Min "lilla" dotter, 19 år - fick cancer efter att ha haft ont i höger sida av magen hela våren och sommaren 2007.

Hon tog studenten med buller å bång och hon var så lycklig. Studentklänningen satt som gjuten, men vi hade också sytt och provat ett antal gånger innan den stora dagen. En vit satindröm med tyll i kjolfållen. Jag var lite stolt att jag inte hade glömt hur man syr, även om det var lite pilligt. En liten väska till sydde jag också!
Maddes studentdag var oerhört varm....över 30 grader och folk nästan storknade i solen. Festen efteråt med familjen var bra, men Madde gick och vilade, för hon var så trött. Värmen tänkte vi då...och att hon såg mer fram emot festen med kompisarna senare på kvällen.....alla minns väl studentens lyckliga dagar som man sjunger om.

Systrarna o. moren svalkar sig i den 32 gradga hettan med lite champagne.
 Madde på studentbalen...vacker som en Hollywoodstjärna!
Kl. 06,00 innan champagnefrukosten.
Madde och barndomskompisen Jennie som följts åt sedan dagis.
Varmt, svettigt och många gratulationer utanför skolan.
Studenbalsbilen...
Madde och kavaljeren Niklas inför balen.
Lycklig student!
Storasyster håller tal.
Snart äntrar de röda mattan och balen!!!
Champagnefrukost
Tjo och tjim på stan på lastbilsflaket.

.
Härliga minnen som man får lyckotårar av! Studentbalen på söndagen var så otrolig och Madde vacker som en prinsessa i sin röda pärlbroderade klänning sittandes i en röd jaguar med sin stilige kavaljer Niklas.Klänningen sydde vi upp i Thailand december -06, så de var planering långt i förväg.

Och sedan blev det sommar med sommarjobb på ÖB och konstant ont i magen för Maddes del. Jag hade semester och åkte bla till Gotland med syrran och mamma för att hälsa på syster nr.2 som fött en liten son i maj.
Sommaren gick fort över som alltid och i slutet av augusti slutade vi skratta i huset!

Kommentarer :

#1: ♥ MAMMA JESSICA [Född 89 och en dotter född 03]

Herregud vad fin hon var på balen här.. (det var hon i övriga bilder också)

Förstår att du är otroligt stolt över din dotter,och jag tror hon har det bra där hon är nu och hon följer ju er varje dag, och jag tror ni känner det.

skriven
#2: Darow

Jätte vacker dotter. Jag förstår hur det känns, jag har både mist min mamma och min fästman :(. Men de har det bättre där uppe än här nere. Sen så har de inte lämnat oss för de kommer föralltid finnas i våra hjärtan.

skriven

Kommentera inlägget här :