Världen anropar

Kände att jag behöver göra lite vanliga saker igen
för att vara den braiga mamman som tagit in
energi från olika håll.

Ikväll började meditationsgruppen igen.
Vi var 11 personer idag.
Alla kände samma sak...skööööööönt att vara igång igen
efter sommaren.

Meditation i grupp gör att i af jag fokuserar mycket bättre.
Dessutom träffar man underbara människor som bara
är sig själva. Jag lär mig så mycket av dom som varit
med länge...det är kruter i dom dé!

Vi brukar fika efteråt och det är oftast då de mest intressanta
diskussioner kommer igång.
Vi startar själva meditationen kl 19 men de flesta kommer kl 18
för att babbla av sig först.
Ja...när klockan är 21 eller 22 så undrar vi varje gång,
vart tog tiden vägen och alla går nöjda hem.

Tänk er tanken...har väl sagt det förut men....
Om hela jordens befolkning gjorde en
"allapåjordenmeditation" exakt samtidigt,
vilken enorm, fantastisk positiv energi det skulle skapa.

Inte en enda en skulle längre säga vi och dom utan
alla skulle känna att VI ÄR ETT!

Kommentarer :

#1: Vida

Jag tycker också att det vore fantastiskt härligt om vi alla mediterade samtidigt. Vilken kraft det skulle komma ur det!



Läser både din och Maddes blogg trots att jag inte känner någon av er. Men jag skickar positiv kraft och glädjs åt ert synsätt. Det gör en skillnad!



Lev väl!



Liv

skriven
#2: vindensmelodi

Ja, det låter helt underbart,,,jag brukar meditera själv, men har aldrig provat i grupp,,,det måste vara helstarkt!

skriven
#3: lena hulten

Hej igen.Angående onconutrion.Lider själv av cancer.Går igenom cellgift nu för andra gången på ett år.Innan dess op Jan07.Har beställt en bok som heter optimal nutrion.Finns nog bara på engelska.Handlar om mat som är bra för oss cancer patienter.vet ej om d står i denna bok.Men "hörde" att om man lägger en cancer cell i socker så förökar den sig.Om man lägger den i fett dör den. Tror d ligger nåt i det.Ända sen min op.har jag ätit godis.Är så fruktansvärt godissugen.Hade behandling i torsdags o hela helgen har jag smaskat.Men nu är d slut på detta om d är så som jag skrev ovan.Har inte ätit så mycket godis totalt under mitt 51-åriga liv.Ville bara tipsa om denna bok.Kanske något för Madde också.I vår situation så gör man allt man kan för leva.MVH Lena i Newbiggin by the sea.

skriven

Kommentera inlägget här :