Må-bra vecka

Såna dagar vi haft, jag och dotter....
Vi har försökt göra saker tillsammans för att må lite bättre.
Vi har skrattat och gråtit, gjort våra mor-och-dotter-tillsammans-egogrejer!

Vi har pysslat om varandra, pysslat hemma hos dotter, lagat god mat,
gjort é Stockholmo genom att undvika shopping, men fikat på mysiga ställen,
varit på SPA, umgåtts med syster m. familj och annat smått o. gott.

Kul har vi haft och vi har lyckats trotsa demonerna en smula.
Men vad man än gör varje dag så kommer till slut påminnelsen
att Madde fattas oss...att hon inte är med oss och göra allt
det som man ska göra med sina vuxna döttrar!

Det spelar ingen roll att hon är med någonstans i universum!
jag kan ÄNDÅ INTE SE ELLER KRAMA HENNE!!!

Visst har det varit skönt att vara hemifrån, att slippa tänka
på allt som varit, alla smärtor som kommer tillbaka i form
av mardrömmar om nätterna och känslor som kommer
över en om dagarna.

Men vi måste ändå titta framåt, en dag i sänder, varje dag.
Det har vi gjort och det känns skönt.

Och ja, jag vet att jag är stark, det blir man per automatik,
man slutar gnälla över småsaker, de finns liksom inte
kvar i ens liv längre....jag blåser bort de små sakerna
...som en fjäder!

Kommentarer :

#1: Maria

Känner er inte men följer din vardag som formar sig i en ny riktning. Har ni mycke kontakt med Maddes pojkvän?

skriven
#2: Maria

Känner er inte men följer din vardag som formar sig i en ny riktning. Har ni mycke kontakt med Maddes pojkvän?

skriven
#3: Malla

Allt är verkligen relativt... Men du har "nått botten" i relativitetstänket.. Du har ju mist en del av ditt liv. Det går inte all "laga".. Men det går att leva med.. Lära sig att, vissa saker "är verkligen lätta som fjädrar"..



Jag är övertygad om att Madde ser dig.. Är stolt över dig, längtar, lika mycket som du.. Du är fantastisk!



Pok



Mallabralla

skriven
#4: Vida

Ja de små sakerna är ju inte viktiga och ändå är det dom man snurrar in sig i när man har en vardag.

Att ha en mor-dotter vecka att göra tillsammans låter mysigt och SÅ klokt men det är klart att ni saknar Madde.



Varm kram

Liv

skriven
#5: sara

man får vara liten oxå o bara gråta.. det är fullt naturligt efter allt du varit med om..

skriven
#6: julia

Att sörja är något man måste få göra... Det går inte att hålla igen till slut...

Kämpa på!

Kramar

skriven
#7: vindensmelodi

Mmmm, ja, det är tungt att inte få ta i och krama om fysiskt. Men det är ju för att vi i denna världen är så fysiska,,,,men det gör ju inte mindre ont för oss för det - men det kan vara skönt att veta att man ju inte alls är fysisk på andra sidan,,,där strömmar kärleken gränslöst överallt,,,, och Maddes kärlek når er genom andra saker än fysiska kramar och det känner ni :-) Inte sant,,,





Kramar i massor.

skriven
#8: peter pc carlsson

Det är alltid skönt att göra saker tillsammans med sina barn. Det finns säkert många minnen för er att plocka fram där ni varit tillsammans med Madde.



Kram

skriven
#9: Susanne

Sänder många kramar och tänker på er...Kram

skriven
#10: mia

Hej Anne!! Har ett boktips som jag tror skulle passa dig! Jag har läst "the secret" och älskade den och den här är lite i samma stil. Den här: http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9177119614 boken är det jag pratar om, den handlar om Dalai Lamas sätt att se på livet och mycket om hur man lättare hanterar motgångar. Kramar Mia

skriven
#11: Anonym

Hej mia,

Ja boken Lycka är fantastiskt bra, har den hemma. Ska nog ta och plocka fram och läsa den igen. har inte orkat lyfta en bok på väldigt länge.

Men nu är det nog dags. Tack för peppningen!

skriven
#12: Elisabet Roslund

Inte lätt att hantera alla dessa tankar man har......hela livet är en stor gåta.

Jag saknar mitt barn, du saknar ditt barn, många är vi som ska leva med en så stor tomhet. Man undrar ofta hur man kan klara av det. Jag vet verkligen inte hur, men, att man gör det. Man får aldrig ge upp, alltid se det fina som trots allt finns omkring en. Vi älskar våra barn så gränslöst mycket, den känslan kan ingen ta ifrån oss.

Jag tror på något mer än detta på jorden........

Kram Anne/Elisabet

skriven
#13: Annelie

Många varma styrkekramar till dig!

Min dotter kämpar just nu mot sin cancer och livet känns upp och ner, men tack vare era styrkebloggar känner jag hopp.

Kram kram kram

skriven
#14: Morfar

Hej Anne och Christine!

Ni är i våra tankar - så även Madde!

Vi vet vad Du går igenom för vi har upplevt samma sak.

"Tiden läker alla sår" - sägs det. Visst, men vi kommer aldrig att glömma våra kära - och det skall vi inte göra heller.

Hälsa David, att han skall få en DVD, som han önskade av mig på Madde, så fort jag hittar filmerna efter flytten, för det är fortfarande en enda röra i "arkivet".



Ha det så bra och koppla av med dina syskon och med Christine där i Stockholm.



Kramar - mor och far!



skriven
#15: vindensmelodi

Skickar en kvällskram :-)

skriven
#16: milla

åh... massor med kramar.

skriven
#17: victor

Hej,Jag skriver om åldrandet, dvs demens etc och vad vi kan göra åt det. Åldrandet dödar 100 000 gamla människor varje dag, alldeles i onödan har det visat sig då vi kan utveckla behandlingar för att kunna förhindra ålderdomen.

Läs mer på min blogg http://victorbjoerk.blogg.se :)

skriven
#18: victor

Hej,Jag skriver om åldrandet, dvs demens etc och vad vi kan göra åt det. Åldrandet dödar 100 000 gamla människor varje dag, alldeles i onödan har det visat sig då vi kan utveckla behandlingar för att kunna förhindra ålderdomen.

Läs mer på min blogg http://victorbjoerk.blogg.se :)

skriven
#19: Anki N

Till en av de mest rörande och goa bloggar jag följer så mycket glädje, värme och kärlek trots stor sorg o förlust av ett älskat barn.

Vill jag härmed överlämna en liten extra utmärkelse till Dig. Den finns att hämta på min sida.



Kram Anki N

skriven
#20: Paulina

Hej Anne!

Va skönt att du varit i Stockholm hos din tös. Är du hemma än? saknar dig. KRAM Paulina

skriven
#21: Anna

Det bor en ängel i mitt rum

hon har sitt bo ovanför mitt huvud

hon gör mej lugn

och hon viskar till mej

allt det jag säger dej



Det bor en annan i min kropp

hon har den vackraste av själar

hon är kärlek och hopp

och hon berättar för dej

hur mycket jag älskar dej



Det bor en ande vid min fot

som blåser värme över huden

det kittlar och du såg att jag log

men när hon andas på mej

är det för att jag ska komma

och värma dej



Här är jag med allt det andra

som gör en människa hel

och jag hoppas

jag hoppas att du orkar

och att ängeln i rummet

det är henne

du ser

skriven
#22: Helen

En stor Luciakram till dig

kram från Helen i Skåne

skriven
#23: Anna

Jag hittade Maddes blogg för bara några dagar sedan. Jag sträckläste den, din och Davids blogg. Jag beklagar sorgen och vill som så många andra skrivit, säga att din dotter har gjort en stor påverkan på andra människor. Jag är sjukskriven för min ångest och genom din dotters blogg har jag funnit styrkan och kunnat se livet från en annan sida. Kunde din dotter som var så sjuk, se livet från den underbara sidan så är det min skyldighet som frisk i fysisk bemärkelse ta tillvara på chansen att se det med. Det finns säkerligen inget som kan göra din och eran familjs smärta bättre, men Maddes sjukdom har hjälpt mig och säkert många andra att se på livet och sjukdom från en annan synvinkel. Inatt sov jag för första gången på månader i åtta timmar. Hennes ord gav mig ett lugn som jag inte kännt på länge!! Jag ville bara berätta det för dig! Skickar en varm kram och önskar en god jul, även om den inte kommer vara densamma som den borde fått vara om din vackra dotter fått vara kvar i livet!! Ta hand om dig!!

skriven
#24: Ida J

Vill bara skicka dig en stor JÄTTEKRAM, Anne-vännen! Hjärtligt välkommen hit när ork och tid finns! KRAM Ida

skriven
#25: vindensmelodi

Skickar en härlig varm och go lovvikavante julkraaaaam :-)



skriven

Kommentera inlägget här :