SJ, SJ gamle vän....
Ja SJ hänger ju inte med riktigt i svängarna,
eller ska jag säga personalen på tågstation.
För en tid sedan avbokade jag en biljett, som
jag senare skulle kunna omboka. (på nätet förståss)
Jag gick till stationen med min uttagna biljett
för att lämna in den som sig bör, för att få ett sk
ombokningsnummer...
Tanten i luckan säger:
- Det där ska du inte lämna in, utan du använder biljettnumret
när du bokar om på nätet...i mycket sur ton....
-Jahha, men det står ju att jag ska lämna in och få ett nytt nummer....
-Nej, du använder biljettnumret, pekar hårt och surt på biljetten.
-Jahha, vad konstigt, skriver dom fel då här...på biljetten...?
-Ja, det gör dom...
Holy shit!..Jag surnar åker hem för att göra detta en annan dag,
ska ändå inte ha en ny resa just nu.
Så idag, skulle jag boka en ny resa inför julen.
Innestående peng 594Kr.
OK, jag börjar boka och försöker med alla medel trycka in
nuffrorna från biljetten, men ickesanicke!
Ingen ny biljett kommer via sms...man e ju modern....
(Man behöver ingen papperslapp längre...Yes ett steg framåt..)
Häpp, ring SJ, stå i kö 17 minuter och sedan förklara.
Vad göra?
Jo du ska lämna in biljetten...blabla...
Då surnade jag rejält!
-Jag tänker inte åka en gång till till stationen. Du får hjälpa mig per
telefon och skicka mig en ny biljett via sms...jag går ingenstans.
(förklarade läget)
Förklarade även att de får skicka tanterna på den lilla stationen
på en utbildning så de kan bli liiiiite mer kompetenta, skicka dom
gärna på en charmkurs också.
Ett leende har inte tanten haft på 63 år förmodligen....stackarn väntade
nog bara på att få gå i pension och slippa tänka på jobbiga kunder som stör
mitt i förmiddagskaffet....
-Ja vi ska framföra detta till vår serviceavdelning...Hmm Säkert att dom gör.... !
Fick till slut en ny biljett av en mycket trevlig ung tjej som fattade.
-Nej du ska absolut inte behöva gå tillbaks, jag hjälper dig per telefon.
Sagt och gjort...Nu återstår bara att hämta ut biljetten...
Man vågar ju inte chansa på att de kan proceduren kring sms-biljetter.
...utifall jag skulle behöva boka om igen...
Ska man in till stationen och visa hela telefonen då...?
Nästa gång tar jag flyget, det är ändå oftast billigare, snabbare,
och utan förseningar. Det ni SnigelJärnvägen!
Miljövänligt ska inte innebära slööövänligt!
Så, dagens klagomur uträttad!
:-)) Jag säger då det,,,holy shit! :-)) Helt otroligt vad det går att krångla till det,,,,
skrivenKramar!