Ambulansen kom

Ja, det har varit ett tungt dygn för Madde!
Igår skulle hon försöka ta sig upp och lyckades gå till soffan
på morgonen och därifrån kunde hon inte röra sig en millimeter
utan att få helvetiska smärtor....

Jag insåg lite senare att detta fixar v inte själva längre,
så jag ringde till palliativa där Madde numera är inskriven.
De beställde ambulans med ilfart till Uddevalla sjukhus.

De pumpade i henne morfin för att kunna flytta henne ner
med bår nedför vår spiraltrappa...borde vara FÖRBJUDET
att tillverka sådana trappor!

Väl på sjukhuset fick hon mer morfin och stesolid för
att kunna slappna av.
3 veckors smärta i ryggen kan ta knäcken på vem som helst!

Avdelningen är underbar!
Fantastisk personal
Stora rum med säng även för anhöriga
Sprillans nytt överallt med ny möbler, terasser med blommor
och en fantastisk utsikt på 14.e våningen.
Platt-TV, video, stereo med bra CD-sivor att välja mellan.
Nybakat bröd varje dag och gott fika som alltid står framme.
en SPA-del där man kan få ett gott bad!...mm

För första gången känner vi att sjukhusvistelsen blir bra,
med allt detta som gör att man ändå kan känna kvalité
under tiden man ligger där.

Jag sov över hos henne inatt och idag kom hennes
pappa och därefter avlöste pojkvännen för att ha myskväll
och natt hos Madde.

På måndag ska de göra en MR och se lite mer ingående vad som är fel.
Men ryggskott är det utan tvekan.
Återigen ska vi utesluta andra saker så att hon får rätt smärtlindring.

Snart kommer min bror och två av mina svägerskor för att hålla mig
sällskap....det kännns så TOMT när inte Madde är hemma!

Men man måste ändå ta tillfällena i akt och göra små må-bra-saker.
I går kväll passade jag på att gå ner till stan, träffa Gösta  och äta lite,
ta några öl och slappna av en stund.
Madde ville sova så det var helt OK för henne.

Imorgon ska vi försöka få hem henne några timmar så hon får se
det hejdundrande fyrverkeriet som avslutar fallens dagar på kvällen.
Det är vad hon vill och då ska vi genomföra det.
fyrverkeri%202.jpg
Nästa happening blir fyrverkeri imorgon på Fallen!

Kommentarer :

#1: johan

Jag och B finns alltid en våning ner och åt sidan om det är nåt.....

skriven

Kommentera inlägget här :