Boken "ETT" av Richard Bach

Länge sedan jag recenserade en bok.
Boken ETT är skriven för många år sedan och jag fick
den av en kollega när jag slutade mitt dåvarande jobb.
Kan det ha varit 1992!
Den är ständigt utlånad så just nu har jag den inte hemma.

Richard Bach är före detta amerikansk flygvapenpilot,
mekaniker och dessutom släkting i rakt nedstigande led med Johann Sebastian Bach.
Men framför allt är han författare, nu med 15 böcker bakom sig. Han är bosatt utanför Seattle.
Han har bla skrivit den underbara boken Jonathan Livingstone Seagull

 

Boken ETT handlar om våra livsval i metaforisk mening.
Han flyger med sin fru över LA med deras lilla gula amfibieplan.
Väl uppe på välbekanta höjder är det något som inte stämmer,
de ser inget land, bara hav. Vart de än ser kan de inte hitta någonstans
att landa.
Men de inser att de ändå måste landa och när de vågar sig ner mot havet
hamnar de helt plötsligt i en parallell värld där de själva är huvudpersoner
i en annan värld.
De kommer att se många olika liv de kunde levt om de valt rätt.....eller fel.....

De blir betraktare i deras egna liv men ett annat ,
sådant som de valt i de vägskäl vi så ofta blir utsatta för.
Vad händer mig om jag tar den eller den vägen?

Ja, det har i alla fall jag undrat över många ggr i mitt liv.

Den är helt underbar och jag kommer alltid att äga den boken
och så fort jag får tillbaka boken ska jag läsa den igen!
Den får full sitta-i-soffan-en-kulendag-poäng!

Kommentarer :

#1: vindensmelodi

Oj,,, vilken spännande bok! Den måste jag köpa :-)

skriven

Kommentera inlägget här :