Fallens dagar i Trollhättan 18-20 juli

Nu ska jag göra lite reklam för vår lilla stad.
Har bestämt mig för att vara turist i vårt eget närområde
en del i år...bara se med nya ögon...och det funkar!
Så häftigt....ibland tar jag cykeln och bara öppnar ögonen för allt det vackra vi faktiskt har!

Denna vackra stad med ett antal slussar och kanalen som går mitt igenom staden.
Porten från Vänern och Göta kanal som mynnar ner i Göta älv till Göteborg.

Detta är kanalbåten Strömkarlen och  Strandgatans bar&restaurang där alla samlas en solig kväll vid utebaren.

Varje år har vi Fallens dagar som är en folkfest i dagarna 4...
Torsdagen är inte officiell men då festar alla Trollhättebor
innan turisthorden kommer...He,he!

Whats new?? Alla ärbara städer har festivaler nuförtiden....
men vår festival har funnits sedan uuurminnes tider....

Det serveras underhållning& aktiviteter för alla åldrar nästan dygnet runt.
Kända artister, hela kanalgatan fullt med matserveringar och
kvällspubar och musik överallt.
På söndag kväll i mörkret kl. 23,00 är det alltid hejdundrande fyrverkerier
som avslutar kalaset vid sista påsläppet i fallområdet.
Ett tips är att ha semester måndagen efter om man säger så....


Fallen i Trollhättan på 1800-talet


Fallens dagar i Trollhättan 
Fallen i Trollhättan ´a la 2008
http://visittrollhattan.vastsverige.com/  Om ni vill se denna vackra stad

Kommentarer :

#1: Lena Svedberg

Hej min vän!

Har kommit tillbaka från nga veckors segling. Har inte fått den tid & ro för att läsa Era bloggar -Madde & Anne förrän nu... Ja nu var det dags - det tar tag i mitt hjärta - jag gråter - jag ler - jag känner så med Er båda.

Vi hörs - kram Lena

skriven

Kommentera inlägget här :