Fotspår i sanden

Fick ett vykort av en kär gammal tidigare kollega.
Vi har inte setts på flera år och jag blev så oerhört glad
när det damp ner ett varmt handskrivet kort.

Inte så vanligt nuförtiden med brev och kort per
snigelvägen, men så oerhört uppskattat!

Hon hade läst om Madde i TTELA och förstod
att det var min lilla unge det handlade om.

Jag ringde upp henne och vi pratade länge!
Ett kärt återhörande kan man säga.
Tack  Lena S!

Hon visste nog att jag blir varm i hjärtat av just den text som fanns på  vykortet.
Ni har säkert hört den förut men tål att höras tusen gånger!

Fotspår i sanden;

Jag drömde att jag vandrade längs med stranden tillsammans med Herren.
Många scener från mitt liv blixtrade över himlen, och vid varje scen såg jag fotspår i sanden.
Ibland fanns där två par, ibland bara ett.

Detta plågade mig eftersom jag vid de svåra stunderna i livet, när jag plågades,
sörjde eller var bedrövad, bara kunde se ett par fotspår, så jag sade till Herren:
"Herre, Du lovade mig att om jag följde Dig så skulle Du alltid gå vid min sida.

Men jag har sett att det bara finns ett par fotspår i sanden vid mina svåraste stunder.
Varför övergav Du mig när jag behövde Dig som bäst?

Herren svarade:
"När du bara såg ett par fotspår, mitt barn - då bar jag dig!




Tack Lena S, hoppas du får en riktigt skön semester!

Kommentarer :

#1: Jenny

Älskar den här texten, har läst den med:)

skriven

Kommentera inlägget här :