Tjejkväll igår

Min svägerska Maria och väninnan Anita var hemma igår
och vi lagade god middag tillsammans och drack gott vin till.

Madde hade fått ryggskott på morgonen och det var HEMSKT!
Hon föll ihop på vardagsrumsbordet dubbelvikt och
jag skulle försöka hjälpa henne upp.
Hon hade så ont så hon kunde inte ens andas, tårarna
rann på henne och jag kastades genast in i
panikens näste...Hon får inte ha ONT!!! Hjälp någon!!!

Hon lärde sig att undvika smärtan under dagen om hon rörde sig
vääääldigt försiktigt. Min stor farhåga var att det var metastaser
som härjade i ryggen på henne, men det var det ju inte tack o lov.
(se mitt förra inlägg)

Tjejkvällen var så himla rolig och vi fick lite roligt sällskap.
Anita och hennes hund gick hem på småtimmarna och
Maria&jag satt på balkongen och pladdrade till kl. 04,00..
Hmmm..sicka vanor man fått!

Sjuksköterskorna kom kl. 08,30 som vanligt imorse
och jag var mer zoombie än människa, så jag sov
vidare medan de fixade med Maddes prover....

Kommentera inlägget här :