Varför bloggar jag?

Ja, den frågan kan man ställa sig?
Satt och funderade så här mitt i natten på balkongen,
då fåglarna börjar kvittra sin morgonsång.

Det kan man unna sig på sommaren då man slipper tänka
på att stiga upp kl. 06,00 för att åka till jobbet...

Natten är min bästa tid då jag tänker filosofiska tankar
där inte tiden har någon betydelse då själens tankar  får flyga fritt!

Mitt bloggande får mig att påminna om att jag faktiskt gjort något
varje dag även om det kan verka vara ganska triviala saker,
för andra som lever "ute i verkligheten"

Vem minns vad man gjorde förra torsdagen?
Nä, tänkte väl det....vi susar förbi varje dag utan att
tänka på vad vi faktiskt har gjort.

Detta är samtidigt en liten sporre att verkligen uträtta något
litet varje dag även om det kan förefalla lite patetiskt.

Vi är så duktiga på att gnälla över de saker vi inte hinner göra,
men jag försöker numera fokusera på de saker jag bestämmer
mig för att uträtta.

Det kommer alltid en ny dag så varför sörja över det man inte hann igår?

Jag tänker att varje dag ska min Madde få uppleva något som får
henne att må bra och då kan det vara en så enkel sak som
att få en hembakad pizza som jag gjorde igår.

Jag trivs hemma numera tackvare att jag lärt mig att landa
och ta vara på och vara tacksam över det jag har!

En underbar kärleksång till er "habibi" som är en av mina favoriter!
Den handlar om ren kärlek á lá Tah Mahal!

 http://www.youtube.com/watch?v=Lfcwqb3QFDQ

Kommentarer :

#1: Anita o Uno

Vilken härlig musik.Vill bli magdansös!

Ja vi skall bara vara i nuet, men det är svårt och kräver träning.Jag har kommit en bit på vägen men mycket återstår. Jag är inne på din dotters blogg och hälsar på.Hon är en underbar och viljestark person! Kram

skriven
#2: Anne

Tack Anita oUno, ja orientalisk musik är så vacker!

Lyssnar ibland när jag känner att jag vill ha lite musikalisk glädje. :))

skriven
#3: Johan

Jasså du är verkligen en nattuggla.....får väl se om du sittter och hoar på din balkon någon natt...(ÄT SMULTRON) (Jag är nog ett unikum som inte har en blogg)

skriven
#4: vindensmelodi

Tänker på er, och håller tummar och tår :-)



Kramar i massor och kärlek och styrka sänder jag er.

skriven
#5: Anne

Hej Johan,

Jag har ätit av dina smultron...eller rättare sagt, jag norpade en näve till Madde...

du var inte hemma just då, men du kan se att det inte lyser lika rött i din rabatt just nu...hi..hi

Och tack för att du är en superdundergullig granne!

Får nog ta den där fisketuren snart som vi pratar om hela tiden :-))

skriven
#6: Peter PC Carlsson

Det är inte så lätt att leva, det enda vi kan göra är att finna glädje i var dag, i var stund eller åtminstonne ibland.



Jag kämpar ständigt med det. Skrivande är et sätt, en ventil för att leva.



Jag vill inte bara existera, vill leva fullt ut, som så många av oss.



Hoppas att du lever, att du gör det fult ut, åtminstone ibland.



PC

skriven

Kommentera inlägget här :