Äntligen på Gotland

Nu har vi varit på den underbara ön sedan i lördags och vi bor hos min syster
och hennes man och lilla Leo mitt i Visby innanför murarna.
Madde &David njuter på hotell inatt,.. ett jättemysigt ställe kallat "strykjärnet" eller
rättare sagt Creperie och logi som det heter mitt i byn.
Vi har ätit gott, umgåtts och tagit det lugnt de första dagarna.
Fantastiskt väder som vi alla fått njuta av denna sommar...hittills!
Tänker inte skriva så mycket denna veckan utan vi kommer att njuta av tillvaron här på ön.
Rekommenderar dock att flyget hit är suveränt, det tar en timma från Landvetter
och det är prisvärt så länge man bokar i god tid.
Tänker aldrig mer köra bil 6 timmar först och åka båt i ytterligare 3 timmar...tack till 
Malmoaviation & Gotlandsflyg som öppnat rutter från Gbg!
Att byta miljö är det bästa man kan göra i alla lägen och vi blir så väl omhändertagna
av min underbara syster och Raed, tack för att ni finns!
Skriver mer när jag är hemma igen.

Kommentarer :

#1: Carina

Hej älskade vännen! Härligt att höra att ni alla har det gott och bra! Härligt oxå att Madde och David fick njuta en liten vistelse på Strykjärnet! Mys! Hittade ett bra citat av Benjamin Franklin: "Om du älskar livet så kasta inte bort tiden, för livet är gjort av tid".

Man bör förstå att ta tillvara....alltid. Ser fram emot picknicken!

Massor av kramar

skriven
#2: Lena

Hej vännen!

Skönt att höra att ni har det bra på Gotland. Passa nu på och njut och koppla av när du har chansen, det är du värd! Tänker på dig!

Kram

skriven
#3: vindensmelodi

Härligt att höra,,, ha de så gott,,,och njuuuuut! Jag sa till Madde att hon måste testa saffransglassen som de har på glassbaren där i krokarna,,,, det måste ni göra, den är underbart god, med saffran och honung,,,Mmmmm

skriven
#4: Anne

Tack älsklingar!

Carina, jag ringer dig imorgon måndag efter Maddes röntgen på em så bestämmer vi en dag för picknick!



Vindensmelodi; Saffransglassen tor jag inte Madde tog men jag åt saffranspannkaka på 1700-talskafét på Adelsgatan....MUMS!!!



Lena, tror bestämt att jag ska hälsa på er i stugan i sommar... :)

skriven

Kommentera inlägget här :