2 festkvällar i rad....och morsdag idag

Ja, då inser man att är 43...inte 23...
Fredagkväll hade vi middag här hemma då klockan var sent på natten
när jag hittade kudden....vaknade yrvaken lördag morgon då en liten
hund skulle rastas...hade glömt det...att hundar inte går i kattlåda...
Fast Naidad är så liten så hon kanske skulle kunna drillas till det,
åtminstone kl. 7 på morgonen med en halvt medvetslös "lånematte".

Igår var det melodifestival hos de flesta och mina tjejer hade systerkväll
och jag åkte på 40-årskalas hos LC-väninnan.
Lite kalas är energigivande så man orkar med vardagen!

Ett stort härlligt kalas med dundergod mat, hyss, bus, tal och dans framtill småtimmarna.
Taxi hem när fåglarna började kvittra och jag somnade som en stock.
Imorse.....en hund ville ut igen.....bara ut och traska, hundar och ungar,
nä, de väntar inte när huvudet är väääääldigt tungt...

På morgonen vaknade Madde av en fruktansvärd värk i benen och hon kunde inte röra
en fena, fötterna var helt blå och benen likaså.
Jag blev livrädd och ringde JK för att höra vad vi ska ta oss till.

För värken fick Madde 4 st oxinorm i ett bräde och jag lade upp benen i högläge.
Sedan skulle hon försöka resa sig och det var somom hon var förlamad.
Den skräck jag kände går inte att beskriva...jag var beredd att ringa 112.

Men det blåa gick ner tack och lov, ngn form av cirkulationsrubbning var det.
Senare lättade problemen och tjejerna kune åka ut med pappa och fika.
Gôtt tänkte jag....då går jag och lägger mig ett par timmar....
hann vila en timma då jag fick en underbar överraskning.

Min supergulliga kollega Jennie från Göteborg kom på spontanbesök.
perfekt, då fick jag ändan ur vagnen och vi fikade, pratade och hade en
jättemysig stund.
Hon är bara så superhjärtlig på riktigt...bryr sig om på ett alldeles
speciellt och personligt sätt.
Båda Madde,Christine och jag fick underbara halsband i form av änglar,
och jag blir alldeles varm i hjärtat!!!
image62
Tusen tack Jen, både Madde och Chrisitine hälsar, kramar och de älskar smycket!
Svårt att se på bilden men det är 3 olika budskap ingraverat, Love, Hope och Beleive
En kul CD och Maddes favvoglass kom Jennie med åxå...
Blommorna på bordet tv. är från mitt jobb...de har stått fint en hel vecka. TACK ALLA!!!

Och jag fick jättefina tekoppar och lyxchoklad av döttrarna på morsdag.
Puss på er mina änglar!

Dagen började inte alls bra, men slutar förhoppningsvis lungt utan för
mycket värk för Maddes del, men vi ska gå till botten med denna
hastigt uppkomna ledvärken.
Lider så med mitt barn, magontet är borta nu, men då kommer den Jä..a ledvärken istället,
Ber om en lugn natt till änglarna ovan.
Nattinatti.

Kommentarer :

#1: Jen

Roligt att ni gillade dem :o)
De är unika, de enda tre i sitt slag. Precis som ni.
Jag kommer aldrig att tillverka likadana igen...
Kramar och massor med positiv energi och vackra tankar!

skriven
#2: vindensmelodi

Åh, vilka dagar du haft,,,med både glädje och tråkigheter. Förstår att det måste ha varit jobbigt, men skönt att ni har haft det så mysigt ändå :-)
Possitivitet är ju den bästa medicinen ;-)
Sänder styrka, kärlek och kraft.

skriven
#3: Anne

Vi diskutterade detta hemma....om jag känner Jennie rätt så har hon säkert knåpat ihop detta söta smycke själv för hon är så otroligt kreativ, och visst var det så :-))
Vi bär halsbandet alla tre med stolthet.
Tjejerna tyckte att de påminde om Eva Attlings stil lite...
puss&kam från oss!

skriven

Kommentera inlägget här :