Hundvakt

Jag har varit hundvakt åt syrrans Rassy i Lysekil över natten!
Han blev ju helt förskräckt, stackarn att jag kommer till hans hem,
det är han inte van vid, med tanke på att både Krister och Tiina är borta.

Han visste nog inte hur han skulle reagera....varken matte eller husse som låser upp dörren.
Rassy står med en tennisboll i munnen och vill leka...som vanligt.
När han ser mig släpper han bollen, lägger bak öronen och stirrar på mig som om
jag vore en främling....

Hej gubben..det är bara jag...moster....nähä..det funkade inte...
Ska vi gå ut och kissa?...stirrar fortfarande...nähä....börjar känna mig lite olustig...
Ringer syrran... Tiina , vad ska jag göra? Han känner sig hotad, jag går ut och går så vi bryter isen...
Syrran; Han känner dig så väl...han skulle ALDRIG göra dig något!
Nähää..men jag går ut med honom nu..när jag pratar med dig i telefon så känner han sig kanske lugnare!

Nu går vi mot stångehuvud...shit en lös hund i en trädgård, tvärvänd och gå mot stan blir nog bra...
..Han tittar på mig och draaaar sig sakta efter mig, vilket inte brukar vara hans karaktärsdrag..
Snarare brukar han dra så han nästan kvävs på kuppen...men int´nu in´t ...nä för nu ska det testas!
Om jag luktar på precis varenda grässtrå så får jag nog övertaget?
Nixpix, den gubben går inte hem hos mig...JAG bestämmer...så jag ser till att han kissar så är det bra
med det.
Väl hemma drar jag min fuling...ska vi mysa lite med grillad kyckling och god sallad till?
Sticker till honom med kycklingskinn...funkar! YES!

Vi går upp och tittar på Unecefgalan på TV...äter tillsammans med en dreglande hund.
Det kan ju hända att man får sig en smakbit...och isen var bruten!
Vi var kompisar resten av natten...han fösvann innan jag släckt TV;n och när maten var slut.
Väl vid sängdags låg han redan och sov i min säng.....och jag tänkte...
Ja, ja, hundar och barn är sig precis lika!

På morgonen väckte han mig 07,30 efter en sömnlös natt då han skulle hoppa ur och
i sängen...men YES..vi går ut kl 07,45 och jag morgontrött som jag är inser faktum...
Hundar och bebisar....hade glömt hur det  var....sömnlösa nätter och tidiga morgnar.

När syrran kom hem 09,15 var vi morgonklara jag och Rassy och jag var en nöjd hundvakt.
Kl. 11 efter en mysfrukost med syrran gick vi långpromenaden runt det fantasktiska
Stångehuvud, och jag var så stolt att jag klarat mitt  första hundvakt uppdrag!

Jag som alltid tittar på Ceasar på TV4+ insåg att det inte är så lätt som det ser ut i TV....

Innan hemfärd "råkade" vi slinka förbi en bokhandel där de säljer inbundna böcker
för 25Kr st!!!

Bestämde mig genast....Anne..bara 3 böcker...annars är det kört!
Ajj, vad onte det gjorde...bara 3 böcker...
En till syrran, en till dotter och en till mig....så blev det....
Man måste ju hinna läsa de böcker man köper åxå...med tanke på
att bibblan är ett paradis....

Pyss på dig Rassy...nu  blir det fler hundvaktdagar...bara gilla läget!

image51

Kommentarer :

#1: vindensmelodi

:-)) Härligt,,,det gick ju bra ändå. ja man skulle ha haft en Ceasar,,, mums :-))

skriven
#2: lillsyrran

Ja, vägen till (även hundens ) hjärta går onekligen genom magen. Men vilken vän!!! En hund är alltid rak o ärlig på gott och ont. Och all denna kärlek förutsättningslöst. De lever här och nu, en hund kan ta ner dig på jorden en sån där stressig dag, och varför kunde man inte tagga ner tempot egentligen? Deras begrepp om tid är nog hälsosamt!! De borde skrivas ut på remiss för god livskvalitet, tro mig.

skriven
#3: Anne

Ja, visst är han underbar....en kär vän faktiskt!
Han är definitivt som vilket barn som helst i familjen. Jordens bästa kompis!

skriven

Kommentera inlägget här :