Vi väntar på svar från JK

Varför ska man behöva vänta och vänta...
Maddes levervärden är alldeles för höga just nu så vi fick sätta ut cellgifterna och vitaminerna! för att
se vad höjningen kan bero på.

Det verkar inte vara något alarmerande med tumörerna men levern är belastad av något
som vi inte vet vad det är.

Experterna på Leverteamet ska konferera imorgon och sedan får vi veta lite mer hoppas vi.

Tålamod är det enda vi har numera och ett stort hopp och tro naturligtvis att det bara blir bättre,
trots alla turer med biverkningar.

För övrigt klarar sig Madde ganska bra numera utan att jag är runt henne hela tiden.
Jag jobbar 75% och är stanby förståss om något händer...tur att jag bara har 5 minuter till jobbet!
...och en arbetsgivare som har tålamod av guld, för jag kan aldrig säga om jag jobbar morgon
eftermiddag eller kväll...beroende på hur dagen ser ut. Idag kom jag hem kl 22....
Men att jobba heltid vet jag i min vildaste fantasi hur jag ska fixa!

Försäkringskassan deklarerade att jag ska jobba heltid om en månad, "för det är ju inte du som är sjuk!"
Hallå!!!!  Räknas bara fysiska sjukdomar numera????
Det är inte direkt en förkylning som mitt barn har!

Och jag är inte en istapp utan känslor och ständig oro...jag är hennes mor för bövelen!
FK säger med andra ord att en mor är en maskin, bara stoppa i lite batterier så orkar
hon jobba heltid och samtidigt fixa allt akut som kommer var och varannan dag....
...med ett barn hemma ensam hela dagarna...

...men inte ens duracellbatterier håller hur länge som helst! De byts ut!!!
men då kan man sjukskriva sig på heltid igen när man gått i däck, fick jag veta
av Mr handläggare ....var är nyttan???

Har det blivit så kallt..man är mållös, men jag kan bråka inga problem.

Om inte jag får vara hos mitt barn 25% så ska jag se till att kommunen får pröjsa
med assistenter och andra personer som kostar så mycket mer eftersom inte
Madde har tillräckliga inkomster, så då får skattebetalarna betala mer i slutänden.

Men då blir FK nöjda ändå för då är det KOMMUNEN som betalar...inte staten.
Visst är det fiffigt ordnat i landet nuförtiden!

Men tack för att hemsjuksköterskorna finns...de är GULD värda!

Så ...nu har ni fått veckans gnäll!



Kommentarer :

#1: vindensmelodi

Ja, det är stenhårt nu för tiden :-( Det är helt otroligt hur det resoneras! man fattar inte hur det ska gå,,,, jag har haft tur att få en handläggare som är förstående och medmännsklig,,,men visst jagas man ändå in i jobb för fort tycker jag. Jag är uppe i 50% nu, men hade jag själv och läkaren fått bestämma så hade jag varit helt sjukskriven ett bra tag till.... men that´s life - tydligen,,,men det kommer nog snart att märkas både för kommunen och soc att det inte går att köra det race som Fk kör just nu :-(
men jag är glad över att min handläggare åtminstone är vettig :-) även om det finns regler som hon också måste rätta sig efter,,, som jag inte tycker om eller håller med om.

Slutklagat för min del också ;-)
Och kram på dig.

skriven
#2: vindensmelodi

Tänker på er,,,,

skriven
#3: vindensmelodi

Tack för de fina orden, det värmer gott i ett fruset lapplandshjärta :-))
Vad skönt för er att ni har meditationen, det gör verkligen gott i både kropp och själ.
Healing tror jag stenhårt på,,,
vet att det funkar :-)
Jag sänder er mycket kraft, kärlek och styrka,,,

skriven
#4: vindensmelodi

:-)) Ja, det är skönt att ha dunjackan, så man slipper frysa. Först när jag läste att du skrev att du och din vännina brukade ha dunjackan på er och sitta ute och "bubbla" så trodde jag du menade bada badtunna - som är så modernt nu för tiden, det står en på varje gård :-)) :-)) jag tänkte "Hur i hela friden kan man ha dunjackan i badet?" Hahhahaaa ASG! :-)) Men sen fattade jag att du menar prata/babbla/surra :-)) :-)) Men jag fick mig ett gott skratt av mitt misstag .-))

skriven

Kommentera inlägget här :