Storken var här!

Ohh, jag är så lycklig och helt slut!
Känns som att jag varit vaken i 4 dygn,
och då är det inte jag som fött barn.

Jag har fått förmånen att vara med om livets mirakel,
från början till slut.

Tiina & Christer kom till mig vi 10,30 i morse från Lysekil.
Syster vankade av och an som en anka, och frågade:

-Anne är det dags nu, det gör så ont.
-Nej säger jag, detta är bara början, du har inte så ont som du kommer
att ha sedan. (kanske inte så psykologiskt...)
-Tack syrran, det var ju trösterikt! Vet du hur ont jag har?
-Ja, det vet jag, och du har inte tillräckligt ont för att var färdig för
krystvärkar.
-Hur kan du veta det, det är ju inte du som har ont!

-Nä, men jag lovar dig, jag vet vad ont är när det gör riktigt ont.
-OK, litar på dig.....(hon måste tänkt att jag är inte riktigt klok....

Kan säga att jag blev lite orolig efter ca 20 minuter, och tänkte.
Vi vet ju inte hur mycket öppen hon är, men behöll lugnet.

-Andas och vila mellan värkarna...Jag satte igång äggklockan
mellan värkarna och skrev ner....4 minuter, OK....
-Nu börjar syrran känna att det är riktigt jobbigt och jag ser,
att shit...jag chansar inte!

Ringer BB och frågar, varvid de svarar...kom in med en gång!
Efter en timma hemma hos mig sätter vi oss i min bil och blåser
till NÄL.

Vi kommer in och de sedvanliga undersöknigarna börjar.
Öppet 6 centimeter, så det kan ta ett tag ändå....
inte alls...efter 20 minuter var kära syster öppen 10 cm.

Pust, tur att vi åkte in. Snacka om att vara kaxig storasyster.
Allt har ändå sin tid trots att mamma vill ha ut det lilla knyttet,
nu med en gång!

16.40 efter en heroisk insats från syrran kom den underbara söta lilla prinsessan!
Jag fick vara med hela tiden!
Christer och jag hjälpte syster hela vägen och jag är den
lyckligaste moster i hela världen :))
Christer var fantastisk och fanns där hela tiden och gjorde också allt rätt.
inte en enda käftsmäll eller ilskna ord fick han av syster....

Tänk att få vara med om sin systers förlossning,
vem får det?
Oj vad jag grät många gånger idag , jag grät av ren lycka men även av sorg för
att Madde inte är med fysiskt.....alla känslor på samma gång, så starkt!
Det vackraste jag varit med om förutom mina egna barns
förlossningar....då jag var helt borta....

Detta var något helt annat, att få se hela förloppet,
utan att själv ha ont.
Vi coachade för kung och fosterland och vi var alla slut
på energi,.
Tiina är en tigermamma....det mest fantastiska jag varit med om.
Denna kraft och viljestyrka. Du bara åkte med och gjorde allt rätt.

Ut kom en bedårande liten flicka, 3410 gram och 51cm lång.
Helt frisk och vacker som bara en nyfödd bebis kan vara.

GRATTIS Tiina och Christer!
Ni kommer att bli de bästa föräldrar, det är jag så lycklig för.
TACK för att jag fick vara med om ert mirakel!!
Kommer alltid att minnas denna dagen, resten av mitt liv.

Tiina sover sött med bebben och jag & Christer åkte och firade
med något så glamoröst som pizza och öl i kvarterets pizzeria.
De goa Pizzakillarna som vi alla känner hälsar och grattar de allra varmaste!

Nu ska jag drömma de allra sötaste drömmarna inatt!
[baby_clipart_stork.gif]

Kommentarer :

#1: Jen

Grattis älskade vännen!

Va roligt - en liten prinsessa!!!

Sov nu gott moster.

Kramis

skriven
#2: Ann-Louise

Massor av grattiskramar till dig! Vilken upplevelse att få vara med men ändå inte vara den som har ont som du själv skriver.

Nu har Madde ytterligare en att beskydda under sina vingar!

Ha det så gott och jag är allt lite nyfiken på vad lilltjejen skall heta...

Kram Ann-Louise

skriven
#3: Mia

Först och främst vill jag gratta dig till systerdottern!



Känns jättebra att veta att hon läste smset, då jag själv är en person som är väldigt noga med att visa min tacksamhet till folk som jag känner tacksamhet till.

Tycker människan oftast visar för lite tacksamhet:(



ja, vi får hoppas att dom tar sig en titt på cystan. Men tror den skall vara godartad iaf!



jag kommer lägga in bilderna på bloggen så fort jag får dem=) så bara att kika in och se om de blev några fina.



tack för dina fin ord Anne.

jag beundrar dig!

skriven
#4: Niklas Ängelid

Grattis till att du fått en systerdotter och att du blivit moster!



Tack förresten för din fina kommentar på min blogg, blev jätteglad!!

skriven
#5: peter pc carlsson

Så underbart. Att vara med om en förlosning är fantastiskt. Det är så fantastiskt mycket känslor som kommer fram vid en förlossning.



Jag har själv varit med om fyra förlosningar men bara kunnat vara det i pappa rollen. Varje gång har jag tänkt och innerligt önskat att jag skulle kunnat byta med min kvinna som kämpar.



Du har nu fått prova bägge roller, underbart.



Stor kram och grattis till dig.

skriven
#6: peter pc carlsson

Lite snålt av mig. Jag menar naturligtvis stort grattis och massor av kramar till er alla.

skriven
#7: sara

ett stort grattis!!

jag hade med min syster vid min första förlossning.. o min svägerska vid den andra. så helt klart bäst är det att ha med någon nära. o vilken relation du kommer få med prinsessan! bara att vårda o ta hand om.. lycka till..

önskar att min syster engagerade sig lite mer i mina pojkar nu närdom är större, inte bara när dom är små :(

skriven
#8: Helen

Det är ju alldeles underbart...så mycket grattis till er alla

kram Helen i Skåne

skriven
#9: Anonym

...fantastiskt..underbart...grattis till dig och de lyckliga föräldrarna...finns nog inget mer fantastiskt och ofattbart som ett barns födelse....så mycket känslor...Ha de gott Moster....

skriven
#10: Vida

Grattis! Vad fantastiskt att få närvara och vara en del av ett mirakel. Och pizza och öl är ju ett utmärkt sätt att fira.



Varm kram från Liv

skriven
#11: julia

Man får gratuelera!!!! Måste vara så otroligt häftigt!!!!

Många varma kramar

skriven
#12: Fia

Grattis!

skriven
#13: Siw

Många, många GRATTIS!!!!

Jag har haft förmånen att vara med vid en kompis förlossning, det är helt fantastiskt.

Grattis igen.

skriven
#14: Millan, Sågaregatan

Grattiskramar till prinsessmoster & -föräldrar!

//Millan

skriven
#15: Paulina

GRATTIS prinsessmoster och vad spännande att få vara med om förlossningen. Hälsa lyckostarna från mig. Kram Paulina

skriven
#16: Hanni

Stort stort Grattis till dig! :)

skriven
#17: Maria E

Vilken upplevelse du har vart med om, att se på när prinsessan kom till världen.

Grattis moster Anne!

skriven
#18: Gösta Oskar Filippa

Grattis Anne till moster. Tina frågade mej sist vad det skulle bli. Då sa jag en flicka. Kramar från oss.

skriven
#19: Maria

Grattis. Vad härligt att få vara delaktig vid förlossningen. Om du får mersmak vet du väl att många sjukhus tillämpar stödpersoner vid förlossningar i form av andra mammor.

skriven
#20: sara

Hej Anne!



Va roligt att du blivit moster!Stort grattis till er :) Joo det är så här att jag skulle så gärna vilja använda mig utav citatet ;If you can dream it you can do it...till min nya header på bloggen.. men jag ville fråga om det är okej först..efterstom jag först läste det från Madde :)jag älskar verkligen budskapet!Har letat hur många timmar som helst på nätet efter andra bra kända citat men jag finner inget vackrare budskap som jag kan stå för!Så jag tänkte jag skulle fråga..kram Sara

skriven
#21: viktor

åhh hör mig sjunga: "ohh happy days, oh happy daaayys. Ohhh happy days, oh happy daaayys".

Stort grattis, litet grattis o alla andra grattis du kan tänka dig. jag vill också bli moster!

Kram Viktor

skriven
#22: vindensmelodi

Stort grattis!!! :-) Ja, det måste ha varit underbart att få vara med på en förlossning, förutom sina egna.,,,, jag skulle ju ha varit med på en av mina vänninors förlossningar,,,,men hon satte igång lite för tidigt,,,och precis då var jag på Gotland,,,och kunde givetsvis inte hinna upp till Umeå :-/ Så det missade jag,,,, och det känns riktigt tråkigt,,,, för det måste vara helt underbart att få vara med om denna upplevelse från ett annat perspektiv än när man ligger där själv,,,,





Grattis igen,,,

Kramar i miljoner.

skriven
#23: Caroline

Vilken underbar uppelevelse du fått vara med om! Förstår att det var en blandning av glädje men även saknad efter din vackra dotter.



Maddes motto hjälpte mig idag. "If you dream you can do it." Det låter kanske fjantigt men det gällde mitt körkort som jag kämpat med i flera år. Idag på min 3e uppkörning dök Maddes motto upp i huvudet och jag är övertygad om att det hjälpte mig att klara det. Hon har verkligen inspirerat mig i så många saker ska du veta. Du har en väldigt klok dotter :)



skriven
#24: Caroline.

TAck! :) Ska komma ihåg det forever and ever!

skriven
#25: Jenny

Du Anne inspirerar mig.

Du är en fantastisk kvinna.



Varje gång det blir så jobbigt att jag känner att jag inte orkar mer tänker jag på dig. På er.

If you can dream it, you can do it.

Och ja, hittills have I done it, varje gång!



Tack Anne, och tack Madde för styrkan.

skriven
#26: Anonym

gud vad härligt! :) du har möjligtvis inte ork att lägga upp när madde sjunger? skulle vara underbart att få höra!

skriven
#27: Anki

Hejsan! och grattis Moster.

Jag var med då min lillasyster fick sin son, det var en häftig upplevelse. Tänkte ett tag be henne kliva ner så jag fick ta över, jag hade ju gjort det två ggr förut och det här var hennes första hi hi.

kram

Anki

skriven
#28: HelenD

Grattis Anne till ditt "mosterskap"! Ja, det är verkligen nåt stort med ett litet barn, och när det är så nära som en syster...jag har precis blivit mormor för tredje gången, lika underbart varje gång, men den här lille knatten kom tio veckor för tidigt..nästan en liten chock blev det..men vad allt annat blir oväsentligt, bara det går bra för lilla babyn, och storasyster är bara två, och det är tufft att vara utan mamma på det viset, så här behövs man...en underbar känsla..jag tänker ofta på dej, Anne, och din familj och jag är så otroligt tacksam för vad jag har...varma kramar från HelenD

skriven
#29: Rickard Halleröd

GRATTIS



till er alla. Pratatde med en fantastiskt glad och lycklig Christer förra veckan. SAååå roiligt och han berättade också om din närvaro på förlossningen Anne. Så underbart. Stor kram till er alla med framförallt lyckan i fokus men också en kram till de svårare bitarna i livet.

Kram från Rickard Halleröd & Mikaela Vistrand

skriven

Kommentera inlägget här :