Immunförsvaret är nere på -100

Nog för att jag har försökt kämpa lite extra och
komma tillbaka till det "normala" så inser jag nu
att det går inte så lätt.

Har legat nerbäddad hela dagen, med snorig näsa
och hosta som kan få vilken granne som helst
att bli tokig.Genom betongväggar hör man ALLT!

Förra helgen hade jag feber, men nu bara råförkyld!
Nu är det kurering och hämta kraft...men jag vet
faktiskt inte varifrån jag ska hämta den....


Det tråkiga i kråksången är att jag efter jobbet
skulle åka på tidsbokad ansiktsbehandlig,
men jobbet får vänta...så även ansiktsbehandlingen.

Nu får jag vänta till december med behandlingen för hon
är totalt fullbokad.....ingen kris i skönhetsbranschen
i alla fall.

Kära mor&far hämtade min bil och bytte till vinterdäck,
och lilla mamma kom med varm soppa på eftermiddagen.
Tack för ompysslingen, det behövde jag idag.

Elli kom för att hålla mig sällskap på kvällen.
Jag fick en anledning att hoppa ur
morgonrocken och duscha.....
Vi drack te och pratade medans hunden Svinto
hittade ett och annat smul under vardagsrumsbordet.

Christine har ju varit hemma...hi..hi!
Ibland kan man ta bort en siffra från 22år...

Madde skojade alltid innan Kicki kom hem och sa;
"Mamma nu får vi nog ta bort duken, för Christine
kommer hem....."

Numera skrattar vi bara och säger ja, ja, lite spilld
mjölk....duken behöver ändå tvättas.

Och så sist men inte minst....
GRATTIS min älskade Anitavän som fyller 50år idag!!!
Hoppas din vecka i Italien varit helt underbar,
och att du fått dricka mycket champagne!





Kommentarer :

#1: peter pc carlsson

hoppas verkligen att du snart är pigg och frisk igen. Det är alltid trist att vara sjuk, åtminstonne om man är det flera dagar. Ett par dagar när man får ligga i sängen är ganska gosigt.



Vi har nått målet, det känns riktigt bra.



Kram till dig.

skriven
#2: Siw

Låter som att du har haft underbara dagar, krya på dig.

skriven
#3: Aneth

Vill bara säga att jag hoppas att du snart kryar på dig och att du på samma gång får lite mer ork och kraft. Kramar Aneth

skriven
#4: kickilainen

Krya på dig mamma!

Skickar en stor kram till dig!

Å förresten så spiller jag inte såmycket längre. Om man räknar bort svartvinbärsgelen och potatisgratängen :)

Men det är inte som på nyår i allafall när jag hade hus och hittade en hummer bakom julgranen två veckor senare.......

skriven
#5: Anonym

Hej där, också tokförkyld men sitter på jobbet iaf nu. Självklart är du säkert mer mottaglig nu efter allt som hänt. Kropp och själ är ju förenat....låter så mysigt att du har en sån ofantligt fin dotter kar på jordelivet man kan "läsa" av din text den kärlek ni har mellan er. Jag känner igen mig i henne oah att vara som en 2 åring. Det växer liksom aldrig bort. jag är 44 år och har "hål i läppen " säger min kära mor. Julduken är alltid märkt där jag suttit-men vad gör det. Sänder en stor dos kraft och tanke till dig.Kram Maria

skriven
#6: karin

dikten du skrivit ner på maddes blogg finns att lyssna på till libera - don't stand at my grave and weep. väldigt fin!

skriven
#7: johanna

Hej vill tipsa om MARKET2MEMBERS jultävling.



Bli medlem

tipsa vänner

vinn snygga priser

allt är gratis



gå in här



http://www.market2member.com/invitation.jxp?uid=78d1bddb-e2da-4822-9b05-5a50360bc404

skriven
#8: Maria

Krya på dig. Jag tror att detta är kroppens sätt att reagera på en tuff period. Det kommer att bli bättre.

skriven
#9: viktor henriksson

hej hej o tack så jättemycket för ditt inlägg och dina tips. ja tog tillvara på tipsen och har idag skrivit ett snyftinlägg :) kom över o läs vet ja :)

Ditt namn nämns på första raden :)

kram viktor

skriven
#10: Helen

Först vill jag säga Krya på dig



och ett stort Grattis till Anita, vilken glädje ni har i varandra, ni vet väl att det är ingen slump att just ni två blev vänner...

all kraft och styrka till dig

kram Helen i Skåne

skriven

Kommentera inlägget här :