Nya infallsvinklar

Ojojoj, vad mycket jag gjort idag!

Nu ska ni inte tänka ur vanligt perspektiv då man stressar
järnet på morgonen med ungar&frukost, dagislämning, jobbar
8 timmar, hämtar ungar på dagis, eller träning,
tränar själv,handlar, lagar middag, bakar lite lussebullar med barnen,
får en nattapratstund med älsklingen, 
läser en kvart och somnar nöjt. 23.30............stoooopp!!

I have been there ...supermamma-Anne....finns no-more!


Mitt mycket är av helt annat slag just nu....

Sover lite oroligt hela natten...och klockan är lite för mycket...
Plingplång.....Kl. är 10,30....öppnar dörren i morgonrock och
rufsigt fett hår...ingen glamourlook här inte!
Där står Paulina och lilla Hedvig 5 år.

Hej och tack för att du räddar mig...ska bara in i duschen,
Har bott i morgonrock i 2 dar..har inte orkat duscha, eller
göra någonting alls...
Så jag backar för att skona väninnan....duschen
gör mig tillfälligt hel igen...Gud så skönt!
Att vatten kan vara så helande..

Med sig har de goda frukostfrallor, och wienerbröd,
lite kritor och ritblock till Hedvig...Paulina är en rutinerad
4-barns mor...men kritorna övergavs av min Pilatesboll
och keyboarden som Madde använt flitigt vid sitt låtskrivande.

Härligt med Hedvig, jag blev glad av hennes energi.
Barn gör liksom att man glömmer sig själv en stund.

Vi gick ut i den härliga soliga, vindstilla dagen,
till getterna i Gärdhem, matade dom en stund,
och gick en stund till.
Hedvig fick låna min grannes dotters cykel så vi
kunde gå lite fortare...alla blev nöjda.

Sedan blev det några samtal i telefon och tiden
rann iväg...oj oj jag måste till stan för vi har ju
bröstcancerkvällen på kulturhuset ikväll.

På med smink, snygga kläder , smycken LC-nålen och
representabel Anne...på med ska-klara-det-looken.
Hämtade X-Boxen på ICA.

Åkte för att tända ljus vid Maddes grav...flera ljus brann...
Snart tänder vi ljus i juletid...
Du finns alltid med mig  min ängel!

Kanske ska äta lite åxå...en MAX-burgare blir bra idag.

YES, kvällen gick bra och jag hade riktigt kul
med mina LC-väninnor och många andra som
hittat dit....klarade tom av att mingla runt...YES!

Föreläsningen av Docent Stig Holmberg var givande
och han lyckades verkligen förklara utan fikonspråk
på ett begripligt sätt så alla förstod utan ett enda
fikon i föreläsningen...heder åt honom.

Ju duktigare läkare, destå begripligare blir det,
för de behöver inte bevisa sin kompetens.
Vanliga ord räcker. Tack för det!

Teaterföreställningen blev lite jobbigare,
som handlade om en kvinna som upplevt
cancer i all sin jävlighet.
Jag tänkte 100 gånger...nu går jag..
nu går jag...vill inte höra...vet precis..
vill inte höra mer...men jag satt kvar.
Sorgen ville skrika, men jag höll mig,
för jag tvingades vara STARK just då.

Men bara just då...den kvällen...för jag ville,
klara..av..att göra..något..mer, och meningsfullt
än att gå i morgonrock....

Vi samlade ihop pengar till något bra,
till forskning, vet ej ännu hur mycket,
men jag är nöjd med hela paketet.
Tack Maria vår ordförande som gjorde
kvällen möjlig.

Jag var kvällens fotograf...när jag hittat
USB-kabeln ska jag visa mingelbilderna.

Tack för att ni finns mina vänner, som räddar mig varje dag!

Glömde...att jag köpt en trisslott åxå...måste gå och skrapa nu med en gång..

Natti!

Kommentarer :

#1: Jen

Hoppas att du har fått sova några sköna "tomma" timmar inatt.

Kram på dig goaste Anne!

skriven
#2: Terez

Vad härligt det är att läsa din och davids bloggar!

Ni ger verkligen människan hopp om glädje fast man haft det svårt.. Har läst bloggarna i ett par månader och ni verkar var så härlig!

Tack för att du delar med dig av ditt liv.

Många kramar terez

skriven
#3: Elisabet Roslund

Hej Anne!

Det känns så dumt att skriva att jag känner igen så mycket i vad du skriver, det hjälper inte dig. Det vi kan göra att trots allt att försöka leva vidare, vi ska klara av våra dagar nu också. Det är andra tankar och med nya ögon vi har fått möta det fortsatta livet. Vi har blivit kastade in i detta, obarmhärtigt. Tung verklighet........

Vi vandrar vidare, får hjälp av våra barn att klara av vaje steg och tanke........

Varm Kram till dig Anne/Elisabet

skriven
#4: Vida

Jag känner inte dig men en stor varm kram är egentligen det enda jag vill förmedla. Har inte några ord känns det som!



Liv

skriven
#5: Millan, Sågaregatan

Tack för igår!



Håller fullständigt med dig om att Stig pratade så man fattade! Annars blir det ju ofta att man sitter o funderar på vad orden betyder, så man missar en massa annat... Men inte, det var en himla bra och informationsrik föreläsning.



Tjejernas föreställning berörde verkligen!

Det var så naket, så enkelt, så vackert mitt i det "fula".... De nådde också fram, på ett annorlunda sätt.

Förstår att det måste varit urjobbigt för dig stundvis... även om man inte anar HUR jobbigt...



Du är stark!



Önskar dig en skön helg!



Kram Millan

skriven
#6: peter pc carlsson

underbara Anne. Du har genomgått något alla vi andra föräldrar fasar, och du har bidragit och givit med dig av dig själv.



De senaste dagarna har flera journalister ringt. Vet du jag kände mig riktigt generad.



Men så intalar jag mig att genom att svara på frågor till journalisterna kommer fler att kunna bidra till barncancerfonden. Så jag svarar och pratar.



Kram till dig, ser fram emot bilder, tankar och texter från överlämnandet av X-boxen. Kommer att skriva om det på min blogg.



Kram

skriven
#7: Lena Hultén Wilson

Hej Anne.Är ju hemma i Ås som du vet. Vi pratade om att ses ev. Lättast om du väljer tid då jag har mer tid till förfogande.Inget tvång om du känner att det ännu är för tidigt. Allt gott till dig.GUD vilka snygga halsband din vän gör. Har beställt.Underbara.Tack för att du tipsade om henne.

Ha en bra helg med snuva och allt annat. Snuvan är här och hälsar på rejält också. Ta hand om dig.

Kram Lena

skriven

Kommentera inlägget här :