Tack pappa för att du finns!

Idag ska alla pappor firas så nu gör jag det.
Jag kom inte hem till dig idag, men ringde i alla fall.

Jag vill att du ska veta att jag älskar dig för den pappa du är.
Du har gjort och gör så mycket för oss barn som vi bär med oss alltid.

Var hos syster Tiina hela helgen och vi pratade om vad
våra föräldrar betyder för oss..

Vi pratade om när vi var små och vi plockade
fram minnen som du så fint bidragit till.
När vi var sjuka och förkylda pysslade du
om oss med alla möjliga huskurer.

Ett var att koka vatten i en stor kastrull.
I kastrullen lade du apelsinskal, och detta lade
du under sängen för att det skulle dofta C-vitamin.
Det hjälpte och det kändes alltid så friskt att få
dofta på när näsan rann och febern steg.

Ett annat var när vi inte kunde somna.
Då fick man stiga upp en stund,
och äta kanelbulle i varm mjölk på tallrik,
det gjorde också susen.
Eller när du bäddade oss i en "koldolme"..
det var roligt och vi skrattade varje gång.
Det gjorde jag även med mina barn och de skrattade lika gott.

Du lärde oss många saker, bla hur man gör barkbåtar,
eller visselpipor av sälg (tror jag det var)
Vi fick lära oss att spika tjärpapp på taket när vi byggde huset.
och bara att få gå upp på taket som 12-åring var spännande.
(Ska nämna att taket var platt)
Eller att tapetsera....

Vi barn var med i allt som gjordes och på det sättet
har vi lärt oss mycket som vi har nytta av i vuxenlivet.

Vi blev inte bortfösta utan fick en egen hammare
för att lära oss.
Både killarna och tjejerna fick lära sig att både sy
och snickra så jag var ganska bra på träslöjd.

Sy, sticka, virka, brodera lärde jag mig av mamma
men det får jag prata om på morsdag då.... :)

Puss & kram från dotter!


Här en tavla som du tecknat på mig och mamma som jag fick
på min 18-årsdag. Du är konstnärlig också!

Kommentarer :

#1: lovisa&paulina

Pappor skall verkligen hyllas! Vilken fin teckning på er.



kram Paulina&Lovisa

skriven
#2: Titti

WOW vilken fin teckning! Måste vara underbart att ha en sån duktig far som kan teckna så fint förutom allt det andra fina du redan nämnt?

Har tänkt mycket på min pappa igår (precis som alla andra dagar) men han finns inte med oss längre. Snart 5 år sedan han lämnade oss för en "skitsjukdom". :(



Kram!

skriven
#3: Anonym

Vilken superfin tavla!

skriven
#4: Alina

Hoppas du får en trevlig kväll! :)

skriven
#5: therese

otroligt vacker tavla! och vad vackra ni är!

duktig pappa du har!

skriven
#6: vindensmelodi

Åh,,,vilken Pappa!!!! Underbart att få växa upp med honom.



Kramar :-)

skriven
#7: Helen

Anne! Vilken fin pappa du har...men det märks på ditt sätt att skriva om dina flickor att du har en sån otroligt fin känsla för dina föräldrar, sånt kommer igen....Jag tycker mycket om din blogg, jag blir såklart ledsen för allt med Madde, men på samma gång lär jag mej så mycket, får så mycket bra tankar och blir å lugn...ändå är jag en "medelålders" tjej på 50+ med man och tre barn och två barnbarn...men man blir aldrig "fullärd"...jag tycker det är så underbart att lära av andra, och ta till sej det bästa...jag förstår också att ni som bloggar blir väldigt glada över kommentarer...många tankar till er, från Helen i Skåne

skriven
#8: Anne

Tack Helen för att du lämnar alla dina fina kommentarer, skulle så gärna vilja gå in på din sida som du inte har.

Jag är tacksam för att du är en fin och varm människa som finns där för oss i bloggvärlden!

Starta en sida du med, det är inte svårt.

Det är bara roligt och ger så mycket!

Helt OK om du inte vill.

kram från mig till dig!

skriven

Kommentera inlägget här :