Tillägg om AminoAct

Information är bland det svåraste man kan hålla på med,
för det uppstår alltid missförstånd..

...Lite förklaringar här.....

AminoAct är ett kosttillskott....INTE ett bot mot själva cancern.
Kosttillskottet innehåller koncentrerade mängder med
antioxidanter så det klassas inte som medicin.

Syftet med denna är att STÄRKA immunförsvaret under
och mellan cellgiftsbehandlingar.

Man ska inte utan vidare köpa någonting på nätet utan
att läsa ingående om preparatet och rådgöra med sin läkare,
men i detta fall vill Olof Mollstedt som är grundare till Onconutrition
ha personlig kontakt med dom som vill testa tillskottet
och göra studier kring förbättringspotentialen hos patienten.

Meningen med mitt inlägg var inte att slänga sig ut på nätet
utan att ha pratat med Olof. (och naturligtvis din läkare).

Madeleine fick testa en 10-dagars kur för att se om hennes
allmäntillstånd blev bättre med mindre biverkningar och
illamående etc...
Hade vi upptäckt AminoAct för ett år sedan så hade hon
med större sannolikhet haft en bättre livskvalitet mellan
cellgiftsbehandlingarna som i sig var helvetiska.
Hon testade preparatet bara någon vecka innan hon gick
bort, så det var 5 över 12 dessvärre.....

Kan man göra det lilla så gör man det!
Om jag blev sjuk idag skulle jag inte tveka en sekund att
ta AminAct för om det inte skulle funka efter 10 dagar så slutar man.
Där kommer Olof in, för han säger ärligen om man ska
fortsätta eller inte.

Nog med det nu....hoppas det i af kan hjälpa någon enda därute!
Då är jag nöjd.

Kommentarer :

#1: Lotta/vimmelmamman

Hej Maddes mamma

Tack för du var inne på min blogg Vimmelmamman och tipsade om Aminocact. Kan jag ringa läkaren? trots att de på onkologen rekommenderat att inte använda mig av något hälokostpreparat under behandling.

Kämpa på

Kram Lotta

skriven
#2: peter pc carlsson

jag har ännu inte hört något från barncancerfonden, villinte själv ta kontakt. Skulle tro att de hör av sig i veckan som kommer.





Kram

skriven

Kommentera inlägget här :