Vad toppar en barnafödsel?

Ja inte är det mycket...
Gårdagen var jag trött och helt mentalt slut,
och då är det ändå syster Tiina som fött barn.....

Åkte ändå till stan för att köpa gulliga bebiskläder
för små prinsessor....det var ju ändå 4 pojkar
sedan i min syskonskara det föddes en flicka så statistiken 
var ju logisk denna gång.
Släktens äldsta barn, min Christine 22 år....
Släktens yngsta barn, Tiinas bebbe 2 dagar.... Häftigt!

Temat 5 myror är ju nostalgi om man är född på 70-talet
eller vilket årtionde som helst efter det!
Hade mamma sparat alla 70-talsbebiskläder hade det
varit superhett i år.

Jag har sparat alla tjejernas bebiskläder från 80-talet....
Ja tänk, så gammal é jag......
Maddes supergulliga bebiskorg har jag tvättat idag.


Fast inte denna...korgen är  -80-talsrosa
och bärbar....
Den får Tiinas bebbe sova i så hon kan bäras runt på
i det stora huset....
(Saknar fortfarande USB-kabeln, hmmm, köpa en ny kanske?)

Idag har jag gjort lite jul också, men bara i köket.
Så vackert det blev med glittrande ljus och ljuvliga saker,
röda gardiner och mossbeklädd adventsstake som
är ovanlig i sin form. Rund, naturvit, med dansande änglar runtomkring...

...Ska visa imorgon...då blir det ny USB-kabel till le caméra!
Zinkhus i olika storlekar
Det blir pepparkakshus i zink i år! Snygga!

Många har frågat om jag kan lägga ut när Madde sjunger...
Jag orkar inte, klarar inte höra henne sjunga ännu.
Vi har mycket inspelat från musikaler o. konserter , men det gör för ont att höra,
denna vackra stämma...tiden kommer, ha tålamod bara.....



Älskar DIG min käraste Christine!
Älskar DIG min ÄnglaMadde
Älskar MIG mitt alldeles egna jag!

 Anielle http://anielle.blogg.se har startat
en ÄLSKAR MIG SJÄLV-klubb.
Vi är så dåliga på att älska oss själva
precis som vi är.....duga som vi är...
Svårt att säga att man älskar sig själv?....eller?
Så nu gör jag det, säger det till mig själv.
Tack vännen för den uppmaningen.

Kommentarer :

#1: Niklas Ängelid

Jag förstår att du inte ännu inte orkar lägga ut Maddes sång, ta den tid du behöver känn ingen press eller stress. Jag och säkert många andra kan vänta tills tiden är mogen.

skriven
#2: Hanni

Zinkpepparkakshus var riktigt snygga! Längtar själv efter att få inreda hemmet med lite julpynt! Snart blir det även glöggkväll och pepparkakshus :)

skriven
#3: Melissa

Grattis till mosterskapet! Kan inte låta bli att gråta... usch. Är både glad för er skull och ledsen för min skull. Det var ju där, på förlossningen i rum 5 som vi blev föräldrar. Exakt två månader innan.



Men jag är samtidigt lättad. Det gick bra. Ja, annars vore väl statistiken för hemsk?



Pussa massor på prinsessan! Och njut av bebislukten!

Såväl spyor som puder!



Massa kramar

skriven
#4: Vida

Det är klart du inte ska lägga ut nån musik förrän när du vill och OM du vill. Du kanske vill behålla den delen för dig själv vilket jag skulle ha full förståelse. Känn ingen press utan lyssna bara på dig själv.



Kram från Liv

skriven
#5: milla

jag tycker så hemskt mycket om din blogg. jag försöker ta vara på varje dag och ta den dagen som kommer för den dagen. din blogg hjälper mig sannerligen med det och jag läser den varje dag. jag hoppas allt är väl med dig. många goa kramar.

skriven
#6: dooter

och jag älskar dig älskade mamma!!!!

skriven
#7: Carina

GRATTISKRAMAR till dig moster! Måste bara vara så otroligt läckert att få vara med. Har inte orkat skriva något på länge men skall försöka få till det snart...Du skriver bara såå härligt och levande. Massor av kramar till dig, och vi hörs snart igen...

skriven
#8: Elisabet Roslund

Att älska sig själv är nog den bästa förutsättingen för att kunna älska andra.

Grattis till den lilla systerdottern! Detta nya lilla liv kommer att sprida mycket ljus till er alla. Ljus som värmer.

Ta väl hand om er!!



Kram/Elisabet

skriven
#9: Helen

Ja, dom flesta utav oss är så dåliga på att älska oss själva så vi ibland blir sjuka av det, så tragiskt! Men jag tror och hoppas på att vi är på gång med det, och framför allt att säga och visa det till våra barn.

kram Helen i Skåne

skriven
#10: Vindensmelodi

Vad kul att köpa barnkläder,,, :-) Och vilka vackra bilder du har satt in,,, superfina änglavingar,,,passar bra på dig, Madde och Christine :-)



Kramar i miljoner.

skriven

Kommentera inlägget här :