Uppmaning...XBOX 360 har kommit!

Hej,
Anne och David här...vi har fikat och pratat minnen!

Vi fick en idé!

På måndag kommer jag att åka ner till Göteborg och lämna över
X-Boxen med ett tillhörande spel, "Viva Pinata".

Nästan alla på avd. 70 är tonåringar och unga vuxna som behandlas med cellgifter.
En ganska tung avdelning med många svårt sjuka.

Finns det någon som kan tänka sig att sponsra med
en eller flera olika spel som passar till X-Boxen360
 som  ungdomar gillar...boys and girls.....

Ett spel är ju jättekul att börja med men avdelningen har ingen
möjlighet eller råd att köpa in fler spel till konsollen.....

Det kanske kan vara en spelbutik eller privatperson som
vill ställa upp på detta.
Tidningen GT kommer att vara med för att dokumentera,
så allt går rätt till.

Om ni vill skänka ett spel...eller många så spelkonsollen blir
använd så är er gåva ytterst uppskattad!
Ungdomarna kommer att få en lite roligare jul.

Goa Totte och många behandlade  Madeleine på avdelningen.
Helt underbar, fantastisk personal!

Skicka spelet direkt till avdelningen; (så slipper vi mellanhänder)

Attention: Totte
Sahlgrenska Universitetssjukhuset
Jubileumskliniken avd. 70
413 45 GÖTEBORG

Skicka gärna er kommentar om vilket spel ni vill skicka och vad du eller
butiken som sponsrar heter, så följer vi med spänning ert engagemang.
Ska bli roligt att se vem som snackar och vem som verkställer... :))

Jag har märkt en lite lustig sak i bloggvärlden.....om någon vill lotta ut något
kul, en söt grej av något slag, då är det jättemånga som kommenterar i den
personens blogg för att kanske vinna prylen.
Helt naturligt iofs.....men det borde var lika naturligt att ge som att få.....

Ni som lämnat bidrag till barncancerfonden har gjort en enorm skillnad!

Ni som ännu gillar att bara få...har ju nu chansen att.....ge... :)
Gå ihop, en klass eller gäng, köp ett spel och skicka...enkelt och roligt!

Stora kramen från Anne och David!

Vinnare, Xbox360, Madde, www.enbart.blogg.se barncancerfonden

Kommentarer :

#1: Sylwia

3+ står för våldsinnehållet och inte för åldern. Med andra ord kan alla spela spelet och det är dessutom ett väldigt roligt spel - viva pinata.

skriven
#2: Vida

Hej.. skrev nyss hos David men jag skriver en rad här också.. jag är gärna med och skänker en liten slant men har inte råd att ge ett helt spel så om det blir en insamling eller finns ett konto man kan betala in på så är jag gärna med.



Kram från Liv

skriven
#3: dotter

Jag ska kontakta marknadsavdelningen på måndag för Xbox och kolla om inte dom kan vara med och sponsra! Det tycker jag dom borde kunna.



:) /Dotter

skriven
#4: Anne

Sylwia; OK, då förstår jag vad 3+ betyder, tack för informationen... :))



Vida; Tack gulliga du för att du vill betala, men uppmaningen är mest om någon har ett spel som ligger och skräpar eller någon butik som vill sjänka ett spel.



Dotter; Du är en sann säljare i själ och hjärta!

Puss på dig så hörs vi sedan!

skriven
#5: viktor henriksson

Underbar idé. Hoppas många nappar på den. har tyvärr inget eget spel.

Men du Anne, tack så jättemycke för ditt sjukt roliga inlägg. Jag skratta högt rakt ut när ja läste. Visserligen har ja lite dåligt samvete nu för o ha spelat ut "bringan-tricket" så tidigt i spelet men o andra sidan så har ja inte den här bloggen för o få tjejer. jag föredrar att träffa en tjej i verkligeheten innan jag lär känna henne och inte tvärt om :) nä, ja har min blogg för att bli den mest lästa bloggen i sverige. Men jag märker med hjälp av dig att jag är långt borta. fortsätt kommentera för dina inlägg e dom roligaste och viktigaste för mig :)

snart kommer snyftisen :)

skriven
#6: Lena Hultén Wilson

Hej hej..Har pratat me sönerna.Dom har ett spel till X-boxen.Det är basket.Men dom använder det inte. Så det får jag skicka.Vad dom mer har är SPEL till playstation"..men jag vet inte om avd. har konsoller och sådant. För spel till Playstation ville dom gärna ge också.Vilken himla bra idé ni kom på..Ha en god kväll..Lev väl.Kram Lena

skriven
#7: Lena Hultén Wilson

Såg att det ramlade bort en del..Playstation2 ska det vara.

skriven
#8: Mia

mycket fin idé! Har tyvärr inte några egna spel, men har skrivit om erat projekt att finna spel i min blogg. Så får hoppas att detta kommer synliggöras i många andras bloggar. Önskar er "lycka till" när ni skall lämna över spelet.

skriven
#9: Niklas Ängelid

Hej Anne, nu har jag äntligen antagit din utmaning att skapa en egen Blogg, välkommen dit på besök!



Jättekul att Xboxen har kommit, den kommer nog till väldigt stor användning bland de svårt sjuka och dåliga barnen på avdelningen.

skriven
#10: Natalie

Hej fina Anne!



för det första, tack för din ärliga härliga blogg! du är det starkaste jag hört talas om, och jag uppskattar verkligen att surfa in på din blogg och läsa om dina dagar. ditt mod! härliga människa! du är mitt i en mardröm men väljer ändå att stå stark och berätta om alla ups and downs. du får oss andra att vilja mer och jag önskar jag fick träffa dig en vacker dag.



för det tredje, jag som följt maddes blogg sedan artikeln i ela i början av sommaren känner en stark knytning till hela er familj då jag själv förlorade min syster i cancer tidigare i år. ni verkar vara en under familj och jag tycker du har två enastående vackra fina döttrar!



för det fjärde då... självklart ska vi hjälpa dig att ge avdelning 70 lite roligt under vintern. jag tänker skänka tre spel till xbox360 och jag hoppas dom kommer ge lite glädje.



tack för allt du skriver, fortsätt skriva för det är helt fantastiskt att kunna läsa dina tankar och vad du tänker/gör.



massa massa kramar, natta

skriven
#11: Cilla

Hej Anne

Jag tänker på dig så ofta.

Hoppas du får ett härligt liv trots allt som hänt.

Du är värd det!!!

Jag är en mamma med två barn på 20 och 22, förstår vad du går igenom. Tänk på att du fått uppleva din

underbara dotter i 20 år och fått vara med om henne.

Härliga minnen.

Kram

Cilla



skriven
#12: Mia

tack tack tack tack! för dina underbart vackra ord.



Angående min cysta skall den opereras bort i början av december. Men tycker du jag skall be dem kolla igen om den är farlig eller inte?:/



Madde hjälpte mig ur en väldigt hemsk grej, hon hjälpte mig att finna kraft inför hovrättsbesök som var jättejobbigt.

Jag skickade sms och tackade henne, men vet tyvärr inte om hon hann läsa det:( 7 september.



jag sänder styrka till dig, du fina människa Anne.



kram!



skriven
#13: peter pc carlsson

Det är härligt med det engagemang som har varit och som fortätter. Jag hoppas verkligen att det kommer spel som sänds direkt till avdelningen.



För tillfället nöjer jag mig med att skickat en Xbox :-)



Kram till er.

skriven
#14: angelica

Hej!



Har läst hela din dotters blogg nyss. Jag vet hur tomt det kan kännas efter att någon som man räknat in i sitt liv plötsligt försvinner. Min pappa gick bort 40 år gammal för två år sedan.



Jag hoppas att du /ni finner styrka och mod i det som hänt... Jag önskar er allt gott.

skriven
#15: Jenny

3+ står visst för ålder!

Gå in på följande länk så ser ni vad alla märkningarna på spel står för.

http://www.pegi.info/sv/index/

Jag arbertar på ett spelföretag, jag ska se om vi är intresserade av att spronsra lite. =)

Mvh, Jenny

skriven
#16: Jenny

Hej igen!

Jag fick snabba svar från mitt företag PAN VISION. =)

Vi kommer att skicka tre spel till er.

Sonic Unleashed, Ledgend of Spyro-Dawn of the dragon och till sist Crash Bandicoot-Mind of the mutant.



Hoppas verkligen att dessa kommer bringa glädje till alla på avdelningen.



Mvh, Jenny

skriven

Kommentera inlägget här :