X-boxen är levererad

Ja då var det jobbiga över, men
samtidigt skönt att jag gjorde det!

Var på JK Sahlgrenska av. 70  igår.
Innan dess gick jag till GAMESTOP  i 5:an huset för
att hämta de spel som butiken sponsrade.
Jag ringde helt enkelt och frågade, och de ville väldigt gärna bidra!

Ett STORT TACK Kristian Stålbrant för att du så självklart engagerade dig.
Dessa spel fick avd. 70 av GAMESTOP i Göteborg.

 Mirrors Edge, med 6st tillhörande väskor.
vill spela...verkar vara kul!Mirror's Edge


Spel till Xbox 360 - FIFA 09 - [Xbox 360]FIFA-09...Fotboll gillar ju alla nuförtiden.

XBOX 360 Handkontroll MED KABEL Extra handkontroll så 2 kan spela ihop :))


War Craft-- (ej nätvarianten) utan ett spel som spelas på bordet med flera deltagare.
Kan ju vara kul när man sitter i fikarummet tillsammans och dödar tid medans cellgifterna
obarmhärtigt pumpar in i kroppen.


Detta kom från barncancerfonden som första pris för bästa privatinsamling.
"Den jävla idioten" som Madde kallade sin sjukdom har dragit in över 100,000Kr

Spelkonsol  med 1 kontroll

Visa    Viva Pinata följde med XBoxen från barncancerfonden

Någon har även skickat ett basketspel till Totte (sjuksköt. på avd. 70)
Vet ej just nu vem detta var.....men du får gärna kommentera så skriver
jag vem det kom ifrån....
De hälsar och tackar för allt som vi i bloggvärlden lyckats göra.

Jag hälsade på Totte, Anette och Hanna med stora kramen....
jag sa; "Nu är jag här igen...men utan Madde", och då började jag gråta,
och dom blev naturligtvis också ledsna.

De har följt med i resan dom också via Maddes blogg och vetskapen
om hur sjuk hon var.....så känslorna flödade över när alla minnen kom upp,
alla dom gånger vi varit där...de flesta gånger kom hon åkande i
ambulanstransport, så dålig var hon. men de sista 2 behandlingarna
hade hon lärt sig att gå igen med stöd förståss.....usch.svåra minnen.
...gråter när jag skriver, det gör ont............

En go och snäll fotograf var med från tidningen GT och detta reportage
kommer i morgondagens tidning....kanske även i nätupplagan.
länkar sidan när det är klart.


Fortsätt  skänka pengar...insamlingsmålet är höjt till 120.000 Kr såhär i juletider,
och insamlingssidan har vi gjort lite mer personlig så Madde får en identitet.
Det känns lite bättre då tycker jag.....alla läser ju inte bloggar .....

Även om det var känslomässigt jobbigt igår så behövde jag ändå få
göra detta för att bearbeta allt vi gått igenom under 1 1/2 år.
Dessutom ger Charityarbete så otroligt mycket, jag känner mig nöjd.
Tack Peter PC Carlsson, du fanns också med igår i tanken!
they know who you are.... :))

Stor eloge till alla som jobbar med barn&cancer. Ni har ett tufft jobb,
och får vara med om både lyckliga slut och mindre lyckliga....

Ta hand om varandra därute!

Kommentarer :

#1: Martina

Jag blir rörd. Det räcker så.

skriven
#2: Niklas Ängelid

Ja den nya Bond-filmen var jättebra, tycker Daniel Craig gör en bra insats som James Bond. Kanske lite mer action i denna Bond-film men helt klart sevärd för ett Bond-fan som mig! Ta väl hand om dig, Anne

skriven
#3: Vida

Jag blir rörd när jag läser och så glad över genorisiteten från butik och den som skickade in spelet. Spelet hamnar verkligen hos dom som behöver nåt annat att göra och tänka på.



Varm kram från Liv

skriven
#4: milla

vad himla roligt att människor hjälper till på det där sättet. blir varm i hjärtat att människor faktiskt på riktigt bryr sig. hoppas du får en fin dag. många kramar.

skriven
#5: viktor henriksson

Du e så cool Anne. Du ordnar med så otroligt viktiga saker som kan göra så mycke. Din personlighet har fått mig att vilja sluta klaga på saker. visserligen klagar ja fortfarande både högt o lågt men jag vill inte göra de :)

För med människor som dig i världen e klagande rent fel! PUNKT!¨

kram Viktor

skriven
#6: milla

svar: ja, du är sannerligen värd god och bra mat! men förstår att det är tungt och lite svårt. så pressa inte dig själv. du tar det i den takt du orkar. :) men du är värd allt som får dig att må bra. kan börja lägga upp lite recept sådär ibland så får du kanske lite inspiration. du verkar vara en så fantastiskt människa. nu har min dotter packat din väska och säger att vi ska åka på semester, så jag tänkte följa med på den resan. många kramar.

skriven
#7: christine

Det värmer i hjärtat så oerhört.

Kärlek till alla stackars ungdomar som kämpar mot cancer, stor julkram och förhoppningar om att x-boxen med spel skänker timmar med glädje!

Kärlekskram till vår älskade ängel Madde som vi saknar!

skriven
#8: Madde

Jag tsm med exet kommer sponsra med ett par spel eftersom där finns en massa som bara ligger och dammar!! Hoppas dem kommer till nytta :)

skriven
#9: peter pc carlsson

Jag kan inte ens föreställa mig hur svårt det var att åter besöka avdelningen. Hoppas verkligen att den det blir något positivt att förströ sig med för barnen på avd 70.



Kram till dig.

skriven
#10: Julia

Måste varit otroligt svårt att hälsa på avdelningen igen... Men en STOR eloge för att du engagerar dig och vill få forskningen framåt!

kramar

skriven
#11: Anielle

Visst är det härligt Anne med allt det som du fixar och gör. Du är en så underbar själ och jag är evigt tacksam att du har kommit in i mitt liv precis just nu!!!! Det ska bli såååååååååååå roligt att få jobba tillsammans och bli framgångsrika!!!!!

Stora bamsekramar

Anielle

skriven
#12: vindensmelodi

Ja, det är verkligen härligt att se hur mycket pengar det rullar in,,,och såååå kul att det kommer till nytta för cancersjuka barn och ungdomar,,,Madde ler,,,



By the way,,,,så har jag nominerat dig på min blogg ;-)



Kramar i miljoner.

skriven
#13: Kristina

Varje person som så osjälviskt ger på olika sätt tänder ett ljus och ger ökad värme. Så många som verkligen bryr sig på riktigt. Man blir rörd och hoppfull.

skriven
#14: Melissa

Du gör ett kanonjobb! Ibland är det svårt att förstå hur du orkar, men sedan ser man till sig själv och det är nästan bara sådant man orkar... allt annat kan vänta. Men inte sådant här -det handlar om liv!



Försök motivera en lärarstudent till att läsa om grammatiska syntaxer när man har kommit till insikt om hur världen egentligen ser ut.



Följer din resa, du starka modiga mamma!

skriven
#15: Melissa

Du gör ett kanonjobb! Ibland är det svårt att förstå hur du orkar, men sedan ser man till sig själv och det är nästan bara sådant man orkar... allt annat kan vänta. Men inte sådant här -det handlar om liv!



Försök motivera en lärarstudent till att läsa om grammatiska syntaxer när man har kommit till insikt om hur världen egentligen ser ut.



Följer din resa, du starka modiga mamma!

skriven

Kommentera inlägget här :