En dag kvar till en månad...

Tiden går så fort och ändå står den stilla!
På onsdag är det en månad sedan Madde flög iväg.

Nu förstår jag Mikael som förlorade Christoffer 22 år
av "den jävla idioten" den 28.e oktober 2007.

Han räknade månader som snart är ett år för honom
och snart även för mig...
Går och tänder ett ljus för Christoffer den 28.e.

Madde kommer att ligga på en plats ganska nära Christoffer
på samma kyrkogård och där är det fint och vackert.

Var där idag och prel.bokade ett par platser som kan vara bra.
Jag vill att allt ska vara klart till Allahelgonahelgen så vi kan gå dit
och tända ljus och uppleva den fina helgen som kommer.

För övrigt är det tusen saker som snurrar i mitt huvud inför fredagen.
Kontrollbehov som jag har vill jag att ALLT ska bli perfekt, fint, vackert
och ljust....och det blir det!

För att övergå till vardagliga bestyr så "tjuvtvättar" jag allt jag inte orkat
tvätta på ett antal veckor...och det var jobbigt att hitta Maddes kläder
som legat längst ner i korgen...t om hennes gamla ridkläder ville jag
tvätta och vika undan....usch det var många tårar i tvättstugan...

Madde var inte bara musikalisk hon var sportig också och red
i många år...Hon sa att "om jag inte får vara i stallet är jag inte hel"
När hon mådde dåligt var stallet bästa medicinen för att må bra igen.

Här kommer en livsbejakande bild på Madde när hon just
klivit av hästen efter en hopptävling på Ängens gård bara någon
helg innan hon blev inlagd i augusti 2007.
Hon hoppade felfritt och var oerhört nöjd med sin insats.




Tvättstugan väntar med den torra jättehögen...
Nattinatti!





Kommentarer :

#1: Anna

hej, jag kände christoffer och nu e det nästan ett år sen han försvann från oss.

Blir så ledsen när det händer en ung människa igen.. det ser ut att va en väldigt fin dotter du hade... sörjer med dig...

skriven
#2: Jen

Kram vännen!!!

skriven
#3: Niklas Ängelid

Du är så otroligt stark och duktiig, att du klarar alltifrån förberedelser inför fredagen liksom tvätten i tvättkorgen. Det skulle långtifrån alla som var i din situation klara...

skriven
#4: Millan, Sågaregatan

Kram till dig!

skriven
#5: Titti

Vilken vacker dotter du har! Vilka bilder!

Det är så mycket jag skulle vilja säga dig men inte så här. Därför skickar jag dig mina varmaste tankar, ni finns med mig dagligen.

Kram.

skriven
#6: Elisabet Roslund

Jag vill göra så mycket för att hjälpa dig Anne.....

Jag vet ju hur förtvivlan och maktlösheten känns....

Jag vet också hur mycket våra änglabarn hjälper oss så att vi ska klara av vår vardag på jorden.....

Kramar om dig och hoppas att du känner värmen/Elisabet

skriven
#7: Therésa

Hur fredagen än blir så kommer den bli mer än perfekt! Lita på det så ordnar sig allting :)Styrkekramar från Dalarna!

skriven
#8: Nina L

Tänker mycket på dig och vet ju tyvärr vad du går igenom nu.

Styrkekram inför fredagen!

skriven
#9: julia

Skickar iväg många varma kramar till dig och din familj!

skriven
#10: Linda

Hon är jätte fin på bilderna,det lyser om henne,man ser det speciella man ser allt !! Tänker på dej och det ni går igenom!!

Sänder en massa kramar till er alla

skriven
#11: Anonym

Min tanke från Skellefteå till dig.Mia

skriven
#12: Klara

jag är så glad att det finns någon som kan dela med sig av sina upplevelser, även om det är jobbigt, till andra som är i samma situation. Nu är inte jag i den situationen, men jag vet hur mycket hjälp man kan få genom att få höra eller läsa andras tankar från de som har gått igenom samma sak. Det är så starkt gjort av dig och David, och det beundrar jag er oerhört mycket för. Madde var nog en helt underbar tjej!

skriven
#13: Rosmarie Jadan

Hej Anne, jag tänker på dig o din familj varje dag! Och jag ber för Maddes skull. Saknar henne redan!

skriven
#14: Amira

Hej!

Jag vill beklaga sorgen,din dotter har inspirerat mig på många olika sätt. Jag läser din blogg dagligen och vet att du är en helt underbar mamma. Skönt att de finns såna människor som du.

skriven
#15: therese

läser din blogg dagligen, och tårarna rinner varje gång!

vill bara skicka dej en stor kram och tänker på dej/er..



skriven
#16: Natalie B

Hon var fruktansvärt vacker din dotter!

Fortsätt med insamlingen - den behövs!

skriven
#17: Amanda

Jag läser din blogg varje dag och jag måste säga att jag beundrar dig hur stark du kan är trots all den sorg och smärta ni går igenom just nu :( Jag kan inte förstå hur svårt allting är, men jag sänder mina varmaste styrkekramar och tankar ifrån djupet av mitt hjärta. Jag hoppas morron dag går bra trots allt, tänker på er i massor.



kram Amanda*

skriven
#18: Sanna

Hej. Har läst din, maddes och Davids blogg.

Jag har blivit helt farscinerad (stavning?)över hur starka ni har varit. Jag kan aldrig förstå hur det är att förlora en dotter men att du kan forstätta leva, det bevisar hur stark du är som person. Jag med familj sänder varma kramar till er och önskar er lycka till med framtiden. Din dotter var jättefin på bilderna.

skriven

Kommentera inlägget här :