LC kväll med planering för Rosa Bandet insamling.

Tidigt imorse blev jag varse om min trötthet igen,
jag förstod inte varför jag ska behöva stiga upp,
det känns bättre att få sova så man slipper se
verkligheten i vitögat.

Men så hörde jag en blåmes i fönstret kvittra.....

Jag sover alltid med öppet fönster och blåmesen
stod i fönsteröppningen och kvittrade väldigt uppfordrande
i den mörka oktobermorgonen.
Vakna, du ska upp nu, vakna, du har sovit klart nu!

Jag kände ända in i hjärtat att någon talade till mig.
Jag satte mig upp och tittade ut och där satt den och tittade på mig.
Förstod att Madde sände ett budskap, "Mamma, upp och hoppa!"
därefter flög fågeln iväg.

Snabbt steg jag upp, kokade kaffe, läste tidningen och tänkte...
Vad vet vi jordbor om alla signaler våra nära och kära på andra sidan
försöker förmedla oss. Vi ser sällan eller aldrig budskapet,
men jag förstod just denna gång!

Senare åkte jag till jobbet och kände en ro som jag inte kände igår.
Madeleine är med mig och vakar över mig med sina vingar.
Hon använder bara jordiska vingar för att förmedla sig.
Storasyster Christine har upplevt liknade budskap, så
Madde vakar även över dig min skatt.

Var och en har rätt till sin egen tolkning, men den här fungerar
fullt ut för mig. Själar dör aldrig!

På kvällen var det LC-kväll med mina underbara väninnor.
LC står för Ladies Circle och organisationen finns över hela världen.
Där nätverkar vi men framför allt jobbar vi ideéllt med olika
välgörenhetsprojekt både i hemlandet och "Worldwide".

Ikväll var vi 11 tjejer samlade, åt god mat med vin därtill och vår
Distriktsordförande var med och berättade om vad som händer
runt om i landet i vår organisation.

Vi har ett projekt i Trollhättan den 20 november för Rosa bandet.




Vi anordnar en härlig festkväll för att samla in pengar till ett av det mest angelägna
projekt som finns, för att rädda de kvinnor som får bröstcancer.
Det drabbar oss alla förr eller senare.
Alla har en mamma, syster, fru, sambo, faster, moster, mormor, farmor
som kan drabbas...just därför är det angeläget för ALLA.

Jag kommer att lägga ut annonsen snart (har den inte i skrivande stund)
och den hålls i Kulturhuset i Trollhättan den 20.e november.
Alla som vill kan redan idag köpa biljetter på Kulturhuset till en kostnad av 150kr.
Dit kommer intressanta föreläsare och roliga upptåg som garanterat ger
kvalitet och glädje till alla som vill bidra med sin närvaro för en god sak.

Skriver mer om det när jag fått annonsen.....
"Ingen kan göra allt, men alla kan göra lite och det blir ofantligt STORT!"

Imorgon ska jag upp och jobba, men bara 2 timmar.

Nattinatti!

Kommentarer :

#1: Therésa

Men guud så häftigt! Och vilken känsla! :) Måste ha varit underbart... komma så nära liksom. Önskar dig en lika fantastisk helg!

skriven
#2: sabina

Jag tror oxå på att själen aldrig dör, jag har tipsat min mamma om din blogg då jag är obotligt sjuk i cancer och kommer komma till Madde så småningom men tror inte hon är redo ännu men snart så. Tack för allt du delar med dig!

skriven
#3: Elisabet Roslund

Jag tror helt klart att det finns något mer som vi inte kan förklara. Du kommer att få många bevis för att Madde finns med dig. Hur själen kommer in i kroppen och var den blir av när kroppen inte finns........ja, det har jag funderat mycket över..........

Kram/Elisabet

skriven
#4: Sandra

Jag tror på det. Har dessutom hört att varje gång man ser en fjäder på marken så är det ett sätt för de som har gått vidare att visa att de är med oss.



Min nära vän och första kärlek dog i en olycka när vi var 19. Han har varit med mig sen dess. Inte sen den dagen precis. Det tog ett tag innan precis som han behövde gå i genom och lära sig vissa saker på andra sidan innan han kunde vara med dem som älskade honom o på ngt sätt lindra vår smärta o vara ett stöd. Det har han varit i 10 år nu. :-D

skriven
#5: Ida

Din dotter (madde) har tagit mig med storm, långt in i djupet av mitt hjärta! Jag har följt maddes blogg o INGEN I HELA VÄRLDEN har fått mig på andra tankar än MADDE! Hon skrev i ett inlägg att hon varit lite bortskämd, men att hon sedan började uppskatta små saker. Jag känner igen mig mycket i det, har också alltid varit lite bortskämd MEN madde har fått mig att ändra mig o mitt liv helt!! Jag ser saker med andra ögon, jag har blivit en bättre människa o allt pga av underbara, fina MADDE! Har aldrig träffat henne, men känns ändå som att jag känner henne på något vís! Din dotter har gjort något med mig, min själ, mitt liv o hon har berört mig som ingen annnan nånsin har gjort!! Hon har ruskat om mig rejält, o fått mig att upskatta livet! jag ägnar många stunder åt att tänka på dig, madde, o alla andra i hennes närhet! All min kärlek till er!

skriven
#6: Millan, Sågaregatan

20/11 är bokat!



Hoppas du har en bra dag på jobbet idag!?



Varma kramar till dig!

skriven
#7: Majvor F

Jo, det finns mer... Änglar finns...

När min pappa dog, och sorgen och saknaden var så stor, och all gråt som fanns där, då kom han en dag genom den lilla talgoxen, som satte sej på balkongräcket utanför mitt köksfönster när jag stod och diskade.

Kände mej iakttagen, tittade ut, och där satt talgoxen.

Aldrig tidigare hade det varit nån talgoxe där (bara massa kajor och kråkor!).

Den satt där och bara tittade på mej, vi tittade på varandra en stund. jag kände mej lugn och glad, och då flög den iväg.

Men kom och hälsade på en gång till efter ett par veckor.

Satte sej där och tittade på mej, så att vi fick ögonkontakt - den lilla talgoxen och jag.

Och det var min pappa som ville hälsa till mej, och ge mej kraft, det kände jag.

Jag är jätteglad för din skull Anne, att den lilla blåmesen ville hälsa dej ifrån Madde, härligt.

Massor av kramar till dej.

skriven
#8: Mia

Självklart(?) finns det en andra sida.

Vet att det finns några nere i skåne som kan kommunicera med andra sidan.

En väns mamma var där, och saker hon fick reda på där stämde.

Kanske är som Nagijala, och då är det inte lika lång väntan för Madde på er eftersom tiden där inte är samma som för oss på denna sidan.



sköt om er!

skriven
#9: Tessan

Jag tror också att det var Madde som kom och såg till att du gjorde det du ska!

Fint skrivet i kommentaren av Mia, tror säkert att det är som i Nagijala. Och va härligt att ni organiserar och kämpar för bröstcancern!

Kämpa på du starka människa!! Kram / Tessan

skriven
#10: Rebecca

Madde har verkligen rört vid mig genom sin blogg. Jag följde den i några månader innan hon kallades tillbaka till andra sidan. Om jag ens har hälften av hennes styrka så är jag nöjd. Hon verkade verkligen vara en fantastisk människa.



Som jag skrev i Davids blogg, vissa människor är nog änglar, utlånade av himlen för att göra oss lyckliga en tid. När deras tid är över kallas de tillbaka igen.



Ni kommer mötas igen.



Kram Rebecca

skriven
#11: David

Hej där mamma Anne!



Väldigt lustigt att du skrev om fågeln i morse och att Madde på någon sätt fick dig att vakna till och gå upp. EXAKT så var det för mig idag, med 2 timmars sömn så kollade jag på fotot över sängen, och kände på någotvis att Madde sa Upp och hoppa! Det låter konstigt men det var väl mest därför jag gick upp. Bra GREJ med rosa banden! En upplevelse när pengarna går till ett så bra ändamål..



Ska tenta plugga idag, har tenta i morgon så får ta helg efter kl 1 i morgon! Ha en kanon helg!



Kramar från Karlstad



skriven
#12: Siw

Jag har också varit med om att få budskap via en liten gråsparv, det ger styrka och man blir glad för det känns i hela kroppen.

Ha en fin helg

skriven
#13: Anonym

jag ska på rosa bandet galan med min mamma som har överlevt bröstcancern...alla bör försöka skänka lite, tillsamman är vi faktiskt starka, corny, ja jag vet men det e faktiskt sant!

ja kommer tänka på er när ja sitter i globen o njuter av att se hur folk världen över skönker pengar till ett så viktigt ändamål! superbra initiativ att ha en egen tillställning!!!

ta hand om er!

klara

skriven
#14: Vida

Det är klart att hon finns där. Tror inte heller att vi dör i egentlig mening.. vi tar bara en annan form..

skriven
#15: Anonym

Jag tror det var dagen efter Madde gått bort som jag tyckte att den droppande kranen i köket lät konstigt. Det var inte ett vanligt dropp dropp dropp, utan det var en melodi i det. På något sätt kändes det som om det var Madde som försökte muntra upp mig. Jag blev ledsen och vände bort kranen från skålen som stod under, fast ändå glad över att hon ville spela för mig. Det var alltid så roligt att höra henne spela och sjunga!

skriven
#16: Paulina

Hej Anne! Va fint med fågeln det är väl så att hon hjälper dig nu. Bra med projektet den 20. Jag håller koll efter annonsen.

Hundra kramar Paulina

skriven
#17: Elisabet Roslund

Hej Anne!

Jag vill bara genom din blogg lämna en varm hälsning till din dotter Christine, Maddes pappa och alla som står Madde nära. Jag vet ju hur ALLA kämpar sig till en vardag igen.......jag vet ju hur en älskad syster alltid, alltid kommer att saknas.....jag vet ju hur mycket mina barn saknar sin älskade bror Mattias.

Jag tänker mycket på er!

Kram/Elisabet

skriven
#18: En ängels sång till sin mamma

Mamma, min mamma se vad jag kan, jag kan nu gå och jag hoppar lite grand.

För mina vingar de bär mig varthän jag än vill, Flyger dit där du är och följer ditt liv.

Fast du inte ser mig så är jag alltid där någonstans runt om dig i universums stora sfär.

För jag färdas över ängar bärs upp av en vind ,tittar till dig och flyger ner och ger en puss på din kind .

Jag samlar dina tårar och fyller på vår brunn, vars vatten blir till regn som landar på din mun. Och tränger in i din själ för att läka de sår som gör så ont av saknaden av att du inte får ha mig intill dig närhelst du än vill ge mig all världens kramar, vad jag än vill och lite till.

För du vill visa din kärlek ge mig allt så fint men mamma, din kärlek känns från jorden o ända hit.

Jag säger stolt till de andra små änglar som är här; Titta - det är min mamma! och hon håller mig så kär .

Jag lyser utav stolhet som blir till stjärnans ljus som du ser om natten när det släckts i varje hus. För jag är den stjärna som lyser stark och klar.

Jag är ljuset inom dig som alltid stannar kvar .



Denna dikt har jag kopierat från en blogg som heter det snurrar i min skalle, tyckte den var så fin o tänkte på Madde o dig Anne.

skriven
#19: Zara

Hej Anne!

Visst försöker våra änglar kommunicera med oss till vardags, det gäller bara för oss att snappa upp alla tecken! Kul att du gjorde det!



Har sagt det innan, men säger dte igen, Madde, du och David har inspirerat mig så himla mycket. Jag har fått en rejäl tankeställare. Efter att ha läst era bloggar, så uppskattar jag min fästman , min familj och mina vänner mkt mer! Jag har slutat ta allt förgivet, men lever i "Maddeandan".



Tack för att ni delar ert liv. Blev så himla glad av att läsa att d u sakta men säkert har börjat återgå till jobbet. Kul! Du kommer att ordna det!!



Skickar en stor KRAM:)! Tänker på er!

skriven
#20: Lisa

Hej Anne!



Har följt både din, Maddes och Davids blogg en längre tid. Jag beundrar er alla tre för ni verkar vara så starka personer. Jag undrar hur ni finner styrkan. Tänk om det fanns fler som ni . .



Här är en jätte fin sång som du kanske redan känner till annars vill jag tipsa om den. Den är så vacker!



Shirley Clamp - Jag fick låna en ängel



Måndag kramar

skriven
#21: Anonym

V53NqovXvA" rel="nofollow">http://www.youtube.com/watch?v=V53NqovXvA

en sång som är värt att lyssna!

kämppa!

skriven
#22: vindensmelodi

Visst finns hon med dig, och vakar, och tittar till,,, :-)



Kram

skriven
#23: maria

Kom in på Maddes sida av en slump och jag ville bara säga att jag beklagar Maddes bortgång så otroligt mycket, hon verkade var en helt underbar tjej. Hon berörde mig djupt i själen och tårarna vill inte sluta rinna. Jag är så ledsen att ni har förlorat er lilla ängel men jag är övertygad om att man ses igen, er ängel vakar över er tills ni ses igen. Mina tankar finns med er. En massa varma kramar// Mia

skriven
#24: KajsaMaja - Catharina

Jag är en av dom som tror på sånt du beskriver... Vet inte om jag ska kalla de övernaturligt, men jag kan känna andras närvaro utan att de egnetligen finns nån där.

Jag känner på mig saker som senare inträffar. Tyvärr är de dom mindre roliga sakerna jag känner på mig.. Som tex när vi av misstag eldade upp vårat kök, 10 minuter innan sa jag att tänk om de börjar brinna.. En annan gång var när min dåvarande pojkvänn svimmade när han körde lastbil... Jag sa till min mamma "det känns som om de har hänt joel något" Jag fick inte heller tag på honom när jag försökte ringa, några timmar senare ringer dom från sjukhuset...

Så visst finns sånna tecken! Men de är bara vissa som får se/höra/vara med om de... Det är för att vi inte är rädd för de...



Tänker på er!



/Kramar Kajsa

skriven
#25: KajsaMaja - Catharina

Hur klarar man av att vara så stark som du är och även Maddes pojkvänn? Mycket imponerad! Att vara så djupt ledsen men ändå klara av att leva vidare... Är det för att man är förberedd på vad som komma skall?

skriven
#26: Anna

Jag har blivit så berörd av dig och din vackra flicka, har tittat in och läst och fylls så av kärlek och längtan att få göra något! Idag fick det vara nog med tankar, jag har satt in en gåva till Maddes insamling! Sänder härmed lite hopp om ljus!

Varma tankar Anna

skriven
#27: mikaela

Jag vet att jag inte kan säga något som kommer göra det bättre, och även ifall jag inte känner dig så lider jag verkligen med dig och har dig och din familj i mina tankar.

Min största mardröm är att förlora någon nära, varje natt gråter jag i ren rädsla.



Jag tänker på er!

skriven
#28: Alina

Godmorgon på dig!! :)

skriven
#29: Anonym

blåmesar sjunger fint.

skriven
#30: Fia

jag vill bara skicka en kram!

jag sitter och gråter tyst här på jobbet när jag läser dina ord om din dotter!

vilken smärta det måste vara, blandat med stolthet över hur fin människa din dotter hann formas till!

skriven
#31: vindensmelodi

Tänkte på madde idag då en fågel pickade på fönsterbläcket i badrummet :-) Kanske ville hon hälsa på mig lite,,,och se vad jag var för prick :-))



Tänker på er,,,,always,,,,

Kramar i miljoner

skriven
#32: Uddevallare

Hejsan!

Lider med släkt o vänner.

Bor ni någonstans runt uddevalla?

själv kommer jag från uddevalla o såg bilder från fjordfestivalen..

skriven
#33: Elisabet Roslund

En omfamning.....kramar.....tänker....minns.......vet.......känner så med dig Anne, känner så med er alla.

Kraaam/Elisabet



våra änglar har det bra, det är jag säker på!

skriven
#34: Therésa

Det är så konstigt att jag inte känner er men tänker på er och madde iaf ett par gånger i veckan... Ni äär stå starka! Imponerad.

skriven
#35: Sandra

Vilken härlig känsla de måste vara att du känner att hon finns där hela tiden hos dig och vakar.

Skänker tankar och kramar till er..

skriven

Kommentera inlägget här :