Tack Peter C Carlsson för ditt initiativ!!!

Peter http://enbart.blogg.se/ har startat en insamling i Maddes namn på
http://www.barncancerfonden.se/
Insamlingen heter "den jävla idioten" som hon kallade sin sjukdom.
Hans mål är att samla in 100.000Kr till Lucia i sann "Maddeanda"!

Ni ska veta att pengarna kommer att användas till goda saker.
Man kan sms:a 20 kronor om man vill.
Varje krona är betydelsefull!

Madde själv fick bidrag från Cancerfonden för att höja livskvaliten.
Bla fick hon den bärbara PC;n som hon bodde vid för att ha något
att göra både hemma och på sjukhuset. Den var med överallt.
Hon fick även bidrag till att kunna flyga till Gotland på ett smidigt sätt.

Men framför allt kommer fler barn att överleva tack vare att det kommer
pengar till forskning och utveckling!

Tack Peter, det värmer i mitt modershjärta ska du veta!
Du är fantastisk och alla ni 1000-tals människor som hittade min Madde.

Om alla fortsätter sitt liv i "Maddeandan" kommer världen att bli
mycket bättre och jag vet att Madde gråter lyckotårar i himlen tack vare
detta fantastiska initiativ!

Kram på er ALLA!




 

Kommentarer :

#1: Peter PC Carlsson

Jag lovar att göra vad jag kan för att nå målet. Hoppas att ni alla känner att det inte bara är så att ni får stöd runt om kring, från släkt, vänner och bloggare. Nej framförallt vill jag att ni skall känna att det är ni, ni som har givit till alla oss.



För detta känner jag mig djupt tacksam.



Kram till er alla från en ni aldrig mött men som blivit berörd. Tack

skriven
#2: Nathalie

Jag ska stödja den så mkt jag kan och göra vad jag kan för att hjälpa till med att nå målet

skriven
#3: Emma

vilken tjusig blogg!!

skriven
#4: Emma

fan, förstod just vem du var och ber om ursäkt för min ytliga kommentar. ja läste maddes blog under dagen och tänker på er.

skriven
#5: Irene

Vill tro att det finns en mening med allt. Men det finns det INTE!

Kämpar med ångest och min sjukdom MS. Var 20 år när jag fick diagnosen (8 år sedan). Nu har jag sträckläst din dotters blogg, och hon gav mig hopp. Hopp att man ska aldrig tappa kämpar andan.



Var lika starka som Madde verkade vara!



Tack Madde!!

skriven
#6: Ewa S

Jag håller med Irene vad var detta bra för? En ung fantastisk kvinna i början av sin levnad...Men mycket har hon lärt oss och kanske vi istället för de blommor vi vill skicka dottern och jag satsar på insamlingen istället. Stora stora styrkekramar till en fantastisk familj och en stark ung kvinna som gjort sådant intryck på oss. Jag vill tro att hon finns någonstans runt omkring oss och vakar över er.

skriven
#7: frida

ARMBAND I OLIKA FORMER ÄR VÄLDIGT HETT JUST NU, OCH SÅ SNYGGT! JAG TÄNKTE BÖRJA TILLVERKA. FINNS DET NÅGOT INTRESSE? ÖNSKEMÅL?

TITTA IN PÅ MIN BLOGG SÅ HAR JAG FÖRSLAG.

KRAM PÅ ER

skriven
#8: cina

Ni har en av den Finaste Ängeln nu i vår himmel....svårt att säga något i denna stund till er. kramar till er alla.Förstår att ni inte har det lätt nu..Madde kommer alltid att finnas med er och det är en tröst.Min kära mamma som gick bort för 3 år sedan är med mig alltid. Det känns bra..det kan jag säga idag men inte första tiden då sorgen var för hård o stark..

Hittade bloggen på en väns blogg.

Säger som Madde efter läst lite i bloggen..Jävla idioten till sjukdom...



skriven
#9: Ilvic*

Hon var så vacker. Det gör ont i mig att läsa det här. Jag beklagar sorgen!

skriven
#10: Anna

Hej!



Jag hamnade på din dotters blogg idag, och inte lämnar hon en enda själ oberörd, hon är någon att beundra och se upp till! Du kan vara stolt över att kalla dig hennes Mamma! Många tårar har strömmat ner för mina kinder ikväll, så sorgligt och tragiskt att sånt här ska hända så fina människor, men som Madde skrev i sin blogg vid något tillfälle, det kommer alltid något gott ur något ont! Alla mina tankar går till dig och alla Maddes nära o kära! Ta hand om er!



Många varma kramar!

skriven
#11: angelica

Jag ville bara säga att din dotter har berört mig otroligt mycket. Och att alla mina tankar går till er, hennes nära och kära. <3



Massor av styrkekramar! <3

skriven
#12: s h o p a h o l i c m a m m a n

Hittade nyss din dotters blogg och jag har aldrig blivit så berörd tidigare. Sitter här och läser och läser och tårarna rinner ner för mina kinder.. Vila i frid du underbart vackra människa du kommer förevigt att finnas i mina tankar! Styrkekramar till alla ni i familjen! /Therese

skriven
#13: evennow

Jag beklagar verkligen sorgen, och jag beundrar din dotter så himlans mycket! Det finns allt för få människor som henne. Har bara läst hennes blogg, men via den kunde man verkligen förstå hur speciell hon var, och så vacker!



Jag hoppas mer än allt att hon får det bra där uppe<3<3<3

skriven
#14: Sara

Jag finner inga ord... =*(((

skriven
#15: Zakia

Alla mina varmaste tankar till Dig







KRAM

skriven
#16: Malin

Hittade hit av en slump och läst både maddes och dina upplevelser om kampen. Måste säga att din dotter inspererade mig på djupet, vilken enorm kämparglöd denna flicka visar under hela tiden. Man blir så berörd, och det får en att tänka efter och ta vara på det liv man har! Ger alla mina varmaste tankar till hennes familj och anhöriga! Kramar

skriven
#17: Sanni

Hej Maddes mor, familj och vänner.

Känner ingen av Er, men vill beklaga sorgen.

Varma Hälsningar

skriven
#18: Frida

Hej Anne, sitter långt borta i Afghanistan och såg just sidan. Ville bara säga att jag är så ledsen för din skull, tänker på dig och hoppas att det finns lite ljus längre fram. Många kramar från LC-Frida

skriven
#19: Erika

Hoppas du får en bra dag! :)

skriven
#20: Erika

Hoppas du får en bra dag! :)

skriven
#21: majsan67

Sänder mina varmaste tankar till dig och familjen.

Så orättvist, så onödigt. Det finns inga ord....

Hittade precis hit, och blev djupt berörd när jag läser om er kamp.



Ris åt kommentarer från människor som inte läser bloggen innan dom kommenterar.



Varma kramar, ta hand om varandra.

skriven
#22: a R R a

Jag beklagar sorgen, jag hoppas verkligen att du har styrka att klara dig igenom detta. För jag kan tänka mig hur ont det gör att förlora en sån underbar dotter. Hon gav mig hopp och glädje, genom att läsa hennes blogg blev min dag ljusare. Så mycket kunde hon göra, så jag hoppas verkligen att du är stolt över henne, för så mycket har hon förändrat våra liv.



Vila i frid Madde! <3

skriven
#23: vindensmelodi

Jag har länkat, och skänkt pengar till barncancerfonden,,,och gråtit,,,

Men jag tror också att Madde ler nu, när hon ser vårt engagemang i hennes Maddeanda.



Kramar i massor.

skriven
#24: Siolia

Har just nu i veckan hittat både din och maddes blogg och det kommer en liten sorglig känsla över mig när jag läser. Men det jag framför allt känner är en massa massa kärlek och värme.

Kramar.

skriven
#25: Ida

Ta hand om dig.

skriven
#26: nazanin

jag vill bara säga att jag beundrar er alla för att ni är så starka, för att ni har tagit den "bättre" vägen och antagligen hanterat detta som madde velat. ni är inspirationer till andra som går igenom svåra saker i livet eller har nära & kära som är sjuka. Tack för alla fina ord ni har skrivit. Jag vet att madde är på en sådan fin plats nu och hon uppskattar allt ni gjort. Många vänliga hälsningar// nazanin

skriven
#27: Kajsa

Anne! Din dotter var en helt underbar person. Och jag tror och hoppas att hon sitter på ett finare ställe utan smärta och sjunger med sin vackra stämma nu. Jag har lagt en slant till insamlingen och tänker lägga ännu mer såfort lönen kommit. Har även skickat mail till exempelvis ebba von sydow och tipsat henne att försöka tipsa om insamlingen då hon når ut till så många bloggare därute. ska kämpa vidare och vi kommer nå målet i december! tack för att du delar med dig av den sista fina helgen och alla tankar. du är underbar!



massa kärlek och kramar/Kajsa

skriven
#28: Ami

Som många andra har även jag har länkat vidare detta och skänkt pengar till Barncancerfonden.



Som mor, kvinna och medmänniska så känner jag starkt med dig och sänder dig all styrka jag kan uppbringa.

Sköt om dig !

skriven
#29: Anna

Hej! Jag beklagar det djupaste att din/er fina tjej inte fick överleva den här cancer-idiot-sjukdomen. Hennes blogg var enastående, vilken fighter. kram

skriven
#30: Catty

mina varmaste tankar till Er. jag beundrar din styrka. kramar Catty

skriven
#31: ♥ MAMMA JESSICA [18 år och mamma till Emilia 4 år]

Har suttit och läst både din och Maddes blogg nu, och jag kan inte hjälpa att mina tårar rinner. Hemskt är detta och det är förstås väldigt tråkigt att detta ska hända en människa.



Massa kramar!

skriven
#32: Moa

Det är så hemskt allt de här, jag beklagar verkligen sorgen.



Cancer är något av de värsta som en människa kan drabbas av och jag önskar ingen det.

Din dotter verkade vara en fantastisk person, så stark!

skriven
#33: Laura

Hamnade på Maddes sida i måndags kväll av en slump...efter att ha läst en del så berörde hon mig så djupt, vilken kämpaglöd. Fnns inga ord som kan trösta i denna stund, mina tankar går till dig och andra nära och kära till Madde. Maddes själ kommer leva vidare genom hennes blogg. Vi har gett ett litet bidrag till hennes fond idag, varje liuten krona hjälper. Jag förlorade själv min moster i cancer för 4 år sen, hon var 36 och lämnade efter sig 2 tonårsdöttrar. Säger som Madde, jävla idioten till sjukdom!! Den lämnar ingen oberörd.

Styrkekramar Laura

skriven
#34: Emelie Andersson

Jag stötte på din dotters blogg första gången igår och har nu nästan läst hela.



Jag blev så otroligt rörd och storgrät. Det är så svårt att finna ord, men mina tankar är hos alla er anhöriga och Madde.



Ni måste vara otroligt stolta över Madde. Vilken stark tjej!



Kramar

skriven
#35: Sara G.H.

Har naturligtvis länkat vidare om detta på min blogg då man inte kan bli annat än djupt berörd.



Tänker på er!

skriven
#36: Nina

Du är väldigt stark! Du är värld alla tankar man kan få! Jag beundrar dig! Madde den finaste, fick sina vingar förtidigt.

skriven
#37: Anna

Jag har läst Maddes blogg ett tag och vet att den berört så otroligt många människor. Jag har skrivit lite om det i min blogg och länkat till insamlingen. Men jag länkade även till din och till Maddes sida, jag tror att om folk får läsa era ord så kommer de få större förståelse för vad ni går igenom. Jag förlorade min mamma för några år sen och jag hoppas att ni, som jag kommer att kunna uppskatta den tid ni fick tillsammans istället för att vara ledsna för den underbara människa som inte är hos oss längre. Jag tänker på er allihopa. Hoppas det är okej med inlägget jag skrev, om inte så är det bara att säga till så tar jag bort det.



Kramar / Anna

skriven
#38: Nicole

Du är en otroligt stark människa. jag brundrar din dotter så otroligt mycket. jag kände henne inte men känner ändå en samhörighet med henne. Jag kommer självklart att skänka pengar och göra allt jag kan för att hjälpa folk. Cancer är en hemsk sjukdom som tar för många ifrån oss. Vi måste alla hjälpas åt!

Alla mina tankar till dig och din dotter!

Kram

skriven
#39: Micaela

Jag hade tänkt att skicka blommor till er, men eftersom den här insamlingen startade så beslutade jag mig att skänka dom pengarna istället.



Mina varmaste tankar går till er.

skriven
#40: Emelie

Usch . jag läste ett liknande inlägg i en annans blogg också!

skriven
#41: Amanda

av det jag läst verklade madde vara en superhärlig och positiv tjej som jag vet har hjälpt många tjejer men även killar med hennes tankesätt och då menar jag med mycket annat än om cancer.



Tänker på dig och din dotter!!

skriven
#42: Katja

Hej..Kunde inte ungå att fortsätta läsa din blogg. Du verkar vara en underbar och stark människa. Min farfar dog även han i cancer dock mycket äldre men ack så sorligt.Hoppas att allt löser sig för er och att ni kan finna frid i all sorg.// En som verkligen känner mer dig..

skriven
#43: Madde

Wow, vad fantastiska människor är ! Hoppas att alla människor en dag kommer till insikt om saker och ting. Om vad som verkligen är vinsten i livet. Nämligen hälsan och kärleken...

skriven
#44: Rebekah

Har bidragit till insamlingen och uppmanat på min blogg att människor bör göra detsamma.



Livet är så orättvist.

Ta hand om er.

skriven
#45: Maria

Givetvis kommer vi att bidra.

Madde var fantastisk men hon var även så lyckligt lottad att hon hade en fantastisk familj och en fantastisk pojkvän.

skriven
#46: Sanna

Blev så berörd när jag läste maddes blogg, och även din.

har skänkt pengar till fonden nu, och ska försöka bidra med en slant vid varje löning.



ha det underbart!

kram sanna.



skriven
#47: Hanna

Fräsh blogg!

skriven
#48: tess

Jag har även jag länkat till insamlingen å skänkt en slant... De va de minska ja kunde göra för alla dom som är sjuka i cancer... Din blogg berör... //Tess

skriven
#49: Lena

Trösten



Ord som vill varsamt flyga

med änglalika vingar in

med balsam till var själ

vill linda, trösta, ge ro

vill inge hopp

det som tillslut gav vika

trots en stark tro



Med himlen som fönster så blickar hon säkert ner

Följer vart steg

och du kommer känna när hon ler

För med en känsla av styrkan

som lägger sin hand i din

Viskar hon sakta med vindens förgänglighet

jag finns för evigt

Jag kommer alltid att smeka din mjuka kind





Text: Lena M Janson, 2008*

skriven
#50: Alisa

Jag lånade ett par bilder från Er blogg för att skapa en liten kollage för att lägga ut i min blogg med en länk till fonden i hennes namn.



Jag hoppas att det är okej!



skriven
#51: jayne

Finns inga ord... tänker på er...

skriven
#52: Theréze

Hittade just Din, din dotter och hennes pojkväns blogg. Aldrig tidigare har jag blivit så berörd så att tårarna låtits falla.



Min tanke finns hos dig och din familj, var starka. Madde är en av våra hjältar och lever vidare, en dag ses ni igen och jag är helt säker på att hon kommer vaka över er där uppifrån!



All kärlek / Thereze!

skriven
#53: FINA

Jag skrev ett inlägg i min blogg, jag blev så berörd :( jag tog med en bild på din fina dotter också. hoppas det var ok! kramar!!

skriven
#54: Anna

Grat igar nar jag laste din dotters blogg for forsta gangen. Vilken underbar och inspirerande manniska! Hon maste varit sand till jorden for ett syfte, att visa manniskor att man ska uppskatta livet och att vaga tro pa det man vill. Ber att Gud ska ta hand om henne, hon ar pa en battre plats det ar jag overtygad om, och jag ber for dig att du ska orka och finna ljus i tillvaron, kanske genom det vackra du gor i din insamling. Kan inte forestalla mig din smarta, jag har sjalv barn och jag grater bara jag tanker pa det. Manga manga styrkekramar och boner och all min karlek till dig, fran en mamma till en annan.

skriven
#55: katja

målös.. så mycket starka människor det finns där ute

skriven
#56: matilda

hej!

länka gärna till min blogg i ett inlägg ang. mitt inlägg om att Vi ska kämpa tillsammans! eller gå in till barncancerfonden.se och lämna ett bidrag!



vi blir starkare tillsammans - Barncancerfonden behöver ditt stöd!



mvh

matilda

skriven
#57: sara

suttit och läst din, din dotters och hennes pojkväns blogg och tårarna rinner ner från kinderna. ni är starka allihopa. har uppmannat folk att skänka pengar till fonden för minne till din dotter och ska fortsätta med detta



sänder tankar och värme till er



skriven
#58: Malin svensson

Vill du tjäna ihop till presentkort på kicks? :) bli medlem här http://www.gratismakeup.se/Register.asp?r=101049 (kopiera länken exakt för att få mer poäng). Det är busenkelt, kram! : )

skriven
#59: johanna

Du verkar vara en lika bra mamma som min mamma du. Och det är inget dåligt betyg ska jag säga. Min mor är den bästa i hela världen, o tänk att det fanns en till :-) Vilken fantastiskt vacker tjej Madde var. Många kramar

skriven
#60: K

skulle vara jättesnällt om du hjälpte mig med en bok jag och några andra ska göra. det enda du behöver göra är att ställa en fråga du undrar över över döva barn.

mer står i inlägget "tänker aldrig mer äta japp"



kramkram, ha en bra kväll :)

skriven
#61: Mattias

Beklagar djupt sorgen! Din dotter verkar ju ha varit en fantastisk människa som borde ha fått levt ett långt rikt liv. Tyvärr är livet vidrigt orättvist och jag hoppas ni i hennes omgivning kan stötta varandra nu och en liten liten tröst är alla fall att hon nu slipper lida något mer. Så tänkte jag alla fall lite när min pappa gick bort i cancer.



Skönt att se att människor fortfarande kan visa medkänsla och värme på Internet.

skriven
#62: FETTFANTASTERNA

http://fettfantasterna.blogg.se

skriven
#63: Janni

Jag beklagar sorgen... Jag började läsa här efter länken som enbart.blogg.se lagt ut om att skänka pengar till cancerfonden och det kommer jag absolut att göra.



Mina tankar finns hos er.

skriven
#64: Madelene [Design & Fotoblogg]

Skriver till dig igen...



Din dotter har gett mig så mycket styrka. Så mycket tro på den jag är! Vilken inspiration hon var! Jag lånade en bild på henne och la på min blogg. Skrev ett inlägg om hur hon inspirerat mig och säkerligen många andra! Jag länkade även till hennes fond (Hoppas jag fick göra det!)



Vilken underbar människa, både du & hon!

Många kramar!

skriven
#65: Anonym

ah, synd sånt där :(

^

^

^

VINN SMYCKEN FÖR 800 KRONOR!

TÄVLA GRATIS HÄR: http://recenseramera.blogg.se/2008/september/vinn-ett-smycke-fran-miajise.html#comment

TÄVLINGEN AVSLUTAS SNART!



TÄVLA OCH VINN SKÖNHETSPRODUKTER FÖR ÖVER 1600 KRONOR!

TÄVLA GRATIS: http://recenseramera.blogg.se/2008/august/vinn-prylar-for-over-1600-kronor.html#comment

TÄVLINGEN AVSLUTAS SNART!

^

^

^

skriven
#66: Kim Von J - Vinn design

Skit fin bakgrund :)

skriven
#67: Michis

Jag tappar totalt talförmågan och att över huvudtagt kunna skriva någonting till dig.

Men jag kan inte gå här ifrån utan att säga något.

Finner inga ord.

Du har en helt underbar och stark ängel vid din sida. Tappa aldrig hoppet, tappa aldrig tron. Hon finns hos dig - föralltid!



Ta hand om dig och familjen.

Många kramar

skriven
#68: alexandra

Jag beklagar den oändliga sorgen.. men att kämpa så länge med något så oerhört elakt.. det är så starkt. Ni, alla nära och kära är starka!

skriven
#69: Linda Andersson

Nu har jag lämnat ett bidrag och jag hoppas att många andra gör detsamma.



Tänker ständigt på dig och din familj Anne!

Linda

skriven
#70: Elin

Har lämnat ett bidrag idag efter att ha läst din dotters blogg. Jag beklagar verkligen sorgen.. Hon är på en bättre plats nu iaf. Kramar

skriven
#71: Carina

Hej, har länkat till er och Peters insamling på min blogg. Jag beundrar er styrka och ert mod. Vilken fin sammanhållning, Madde hade det bäst tack vare den ända in i sitt sista andetag. Kramar till Alla Er som stod henne nära. Du har gjort ett bra jobb som mamma!

skriven
#72: helena

jag förlorade min man för drygt två år sedan i cancer.jag vårdade honom hemma hans sista tid eftersom han ville vara nära mig och barnen dom sista veckorna,Jag har skrivit om detta i min blogg,jag vill bara ge dig en kram...Ha det gott!

skriven
#73: helena

jag förlorade min man för drygt två år sedan i cancer.jag vårdade honom hemma hans sista tid eftersom han ville vara nära mig och barnen dom sista veckorna,Jag har skrivit om detta i min blogg,jag vill bara ge dig en kram...Ha det gott!

skriven
#74: josefin

Jag beklagar verkligen sorgen. Har nu skänkt pengar till denna fantastiska gest av Peter samt informerat på min blogg om detta och förhoppningsvis vinna fler som skänker på det. Ta hand om dig!

skriven
#75: najjo

ska hjälpa till så mycket jag kan!

skriven
#76: Anonym

vill beklaga sorgen otroligt mycket! kan aldrig säga att jag vet hur det känns, eller att jag förstår hur det känns att förlora någon som betyder så mycket som bara ett barn kan göra för sin förälder.



jag förstår att det är mycket för dig just nu, och jag såg inlägger du & david skrivit i Madeleines blogg, jag har en idé och skulle gärna vilja dela den med er, och se ifall det kan vara något ni är intresserade av att spinna vidare på, för att hjälpa andra i Madeleines situation, men även för att hedra hennes liv, och minnet av henne!



maila mig gärna om du har ork!



ta hand om er, och varandra..



mvh sabrina

skriven
#77: Kimbell

Så fort jag hittar min mobil ska jag skicka ett sms. Jag lider verkligen med er, och önskar er all lycka i framtiden.

skriven
#78: Jennica med vit inredning

Skänker er en tanke och har precis varit inne och skänk en slant till fonden samt spridit det vidare på min blogg!

Maddes blogg har verkligen berört mig, läste igenom hela igår! Tyvärr hittade jag den så sent som i förrgår..

Hoppas ni har det bra ändå i sorgen, tänker på både er och Madde!

Kram Jennica

skriven
#79: JOANNA

jag beklagar sorgen

skriven
#80: Lina

Jag beundrar verkligen dig.

Du är verkligen en stark människa!

skriven
#81: Rebecca

Hej Anne! Jag hittade hit till era sidor igår via en blogg, jag önskar jag hade sett den tidigare när madde fortfarande fanns, hon hade kanske kunnat gett mig lite vägledning i hur jag ska vara nära jag e med min pappa. Har nämligen för ca 4 veckor sen fått reda på att min papps har hjärntumörer. Vi visste att någe va fel o bad vårdecentralen om remiss till hjärnröntgen, dom sa då att det va slöseri med tid o pengar typ för pappa inte kunde ha cancer. Han hade 2 st ganska stora hjärntumörer.Ena doktorn gav oss max ett år med pappa, den andra sa att de inte kan säga hur länge han har kvar. Det jag vet som håller min pappas kämpar glöd uppe är att jag o ena min syster väntar hans första 2 barnbarn. Jag har inte kunnat hantera sorgen att kanske förlora min pappa så bra.Jag kan inte tänka migg att mitt barn inte kommer lära känna honom. Jag önskar att jag har hälften av din styrka, då kasnnke jag klarar mig igenom det här. Jag beklagar verkligen din dotters bortgång. Min syster förlorade sitt barn förra året, det vi tänker är att Julia är med änglarna, att han va för bra för denna värld. Så e de med Madde oxå, hon kanske va menad för någe större...mäktigare, Hennes blogg har och kommer röra mångas hjärtan o hjälpa många,



Sköt om dig! Och din familj!

skriven
#82: Ellas Inspiration

Hej!



Fick höra nyheten via en gemensamt bekant och jag vill verkligen beklaga förlusten av en sådan livsglad tjej!



Även om det inte ger hennes tillbaks så har jag också uppmanat om att åtminstone göra det enda rätta och skänka ett bidra så att vi stoppar den där "Jävla idioten".



Vi tänker på er!



Kram Karin

skriven
#83: En berörd läsare av Maddes blogg

Nu är hon eran ängel i himlen. Jag tror hon ler ner mot er, följer er och är så stolt över den kärleksfulla familj ni verkar vara.



Maddes historia och styrka berör. Må hon få stora vackra ängelvingar och flyga lätt lätt.



All kärlek till er i eran svåra sorg.

skriven
#84: Therese

Sänder en tanke till dig. Din dotter är väldigt vacker, på alla tänkbara sätt.

skriven
#85: Lissen

Inga ord är nog, men jag vill säga att jag tänker på er och hoppas ni har stöd av omgivningen.

Beklagar er förlust av en fin tjej!

Ha det så gott ni kan!

skriven
#86: Marita

Vilken underbar dotter du har... och de bästa går ju alltid först sägs det... Hon var en av dem...

Sällsynt med sådana fina människor i dagens samhälle :)

Kram // Ta hand om varandra

skriven
#87: Lisa

Vilken vacker och fin dotter du har. Skriver har för att hon finns och är fortfarande hos dig. Vilken underbar mor du är och när jag läste din dotters blogg så blev jag så imponerad vilken vuxen och stark tjugoåring hon var.Jag blev så rörd och kunde inte sluta läsa. Tänker på er ! Mvh Lisa

skriven
#88: tanja

Skänker varma tankar till er. era bloggar satte verkligen spår i hjärtat! Hon var en vacker tjej!

Vila i Frid , M .

skriven
#89: sandra

kommentera min nya blogg :) Ciao!

skriven
#90: Stefan

Fantastiskt vilken vilja och inställning! Hoppas att vi alla lär oss av din dotter. Jag är övertygad om att hon tittar ned på oss med samma energi och karisma även i denna stund. Skickar här en stor varm kram till er!



/Stefan (har en likvärdig erfarenhet av denna "förbannade sjukdom")



skriven
#91: Kajsa

Jag skulle önska att alla Maddes kloka inlägg och peppningar kunde bli en liten bok så fler människor kunde ta del av dem. Även de som inte har dator

och göra världen bättre i sann maddeanda.

skriven
#92: Sabina

Vet nog precis hur min mamma känner sig när jag läser här, jag själv 34år kämpar mot tengil och cancer. Det måste vara bland det värsta som kan hända en att förlora sitt barn, sänder mina tankar till dig/er. Jag fortsätter kampen hon började....Mvh Sabina

skriven
#93: Daniel

Tack för all insperation, starka vilja och vackra inställning från dig och Madde.

Era inlägg har berört mig väldigt djupt, och särkligen många andra.











skriven
#94: Millan

Anne,



Tack för att du delar med dig. Fortfarande.



Ja, det går nog inte att föreställa sig hur många Madde och du berört genom era bloggar!

Ett litet frö har nog såtts hos alla som besökt era sidor. Konstigt vore det annars!



Det är fantastiskt hur starka ni varit under den här svåra tiden, och hur du fortsätter att vara det! Otroligt!!! Men glöm inte bort att "ladda", så som du brukade göra innan. Sköt om dig, och var rädd om dig!



Varma kramar från Millan (Sågaregatan)

skriven
#95: Anonym

Tänker på er!

skriven
#96: anki

Din dotter lyste verkligen upp vardagen för många.

Alla fick vi ta del i hennes sjukdom,hon delade gärna med sig.Jag ska verkligen stödja canserfonden

varje månad.Beklagar verkligen sorgen.Tusen kramar

skriven
#97: Jennifer

Jag har spenderat kvällen med att sträckläsa Maddes blogg. Det är inte mycket annat som har rört mig så djupt. För tillfället saknar jag ord.

Jag vet att hennes kamp och hennes inställning kommer att fortsätta att inspirera och hjälpa människor, långt efter hennes bortgång.



Ni är beundransvärda, allihopa! (Hittade visst lite ord tillslut)



Tusen kramar!

skriven
#98: Hanna

Vilken otroligt vacker tjej, både på utsidan och insidan. Vilken kämparglöd!!

Livet är fruktansvärt orättvist, och mina tankar går till er. Har läst igenom hela Maddes blogg och jag är verkligen helt tagen, och imponerad av henne!

Vilken stark flicka.

Jag sänder mina varmaste tankar till er, och till Madde. Ni gör det otroligt bra! Kämpa på.

Kram Hanna

skriven
#99: Rasmus

Fin blogg! Vad skulle du säga om att bli "Superbloggare" på min blogg?

skriven
#100: ina

med varma tankar! försöker förstå och leva mig in i din situation. det går inte. men det känns igenom en. man stannar upp. man minns sina egna kamp och sorger. jag ska läsa era blogg! har inte hunnit än så mkt. och gåvan är sänkt. min dotter Liene (finns oftast på mest aktiva listan, 15 år) har skrivit ett fint inlägg om din dotter, en uppmaning. försök vila! ina.

skriven
#101: Annika

Vilken fantastisk och vacker dotter du har! Hon kommer att lysa upp himlen när hon anländer. Har lämnat ett bidrag och hoppas av hela mitt hjärta att cancerns gåta ska lösas en gång för alla. Stor kram till er alla!

skriven
#102: Kim Von J - Vinn Design!

hej! det är så tråkigt det som hänt, och jaf förstår verkligen hur ni mår min kusion dog oxå i canser för 3 år sen. de var nog i samma åldrer.. http://zowie.se sköt om er

skriven
#103: FINA

Jag pratade om Madde med min mamma nyss och sa att det är så hemskt. mamma läste maddes blogg och även vad du skrivit, hon hälsar att du är en stark människa som orkar och vi är så ledsna här hemma för eran skull. massa kramar!

skriven
#104: Mia

Hej hej!

Går inte att undgå att få tårar när man läser detta. Har själv varit i samma sko, som ni är nu. Min mamma dog förra året av cancer, 43 år gammal. Men vi alla som har sett hur de mår, vet man att de har det bättre där upp i himmlen. All smärta, alla mediciner, alla kontroller. Till slut så orkar inte kroppen mer.



Det sårar mer att se den person man älskar mest i hela världen, ligga i sängen och inte kunna röra sig och gråter av smärta - än att se dem gå över till andra sidan.



Stor kärlek till er och madde!



Vila i frid

skriven
#105: Hannah

Ville bara säga att ja tycker att din blogg är sjukt snygg.

skriven
#106: Johanna



Jag är i Maddes ålder och har hela tiden strävat efter att BLI lycklig och bli allt jag inte är, Madde har satt spår i min själ. Hon har fått mig att inse att leva i nuet och ta vara på det man har just nu, för imorgon kan det vara för sent.

Din dotter är den starkaste person jag "mött", hon har sån stark personlighet och att ni alla har accepterat hennes sjukdom gjorde allt så mycket vackrare. Hon var en mycket vacker ung kvinna som förtjänade livet på jorden, men jag önskar och ber om att hon har det bra där hon är nu.



Hon har gjort mycket för världen.

Kram Johanna

skriven
#107: Marie

Jeg har fulgt kampen via bloggen. Det har vært en sterk opplevelse. Mine tanker og tårer går til dere. For en flott og sterk jente, må hun hvile i fred.



Klem fra Norge, Marie

skriven
#108: andrea

Jag beklagar verkligen sorgen! Så hemskt att en sån vacker tjej utsätts för detta..

Hur Fick hon sin cancer? Kom den bara helt plötsligt? Varma kramar /Andrea

skriven
#109: Teija

Beklagar sorgen!

Tänkt vilken lycka att finna ljus över en kär anhörigs minne! Ber om kraft och ork till er alla!!

skriven
#110: Emma

Madde har berört så otroligt många människor! Hon var en riktig fighter med en underbara nära o kära! Tänker på dig Madde! Du har berört mig väldigt djupt! Himlens finaste ängel...

skriven
#111: Elizabeth

Jag vet hur hemskt det är när en person går bort i cancer, det har jag fått erfara för många gånger. Men tricket är att hålla sig stark, komma ihåg den som inte kommer tillbaka.

Må Madde vila i frid.

skriven
#112: Linda

Hej Anna.

Hittade Maddes blogg först i veckan, och det tog ett tag innan jag kunde koppla vem hon var. Drt var så länge sen jag träffade nån av er (utöver kicki), och jag har underbara minnen av er alla, både från Öland där vi först möttes och sedan från gångerna jag besökte er i Trollhättan. Minns precis hur det var när jag var där, och fick beskedet att min farfar hade gått bort i lungcancer. Du var så stöttande då. Hoppas ni känner att alla finns där för er i denna tid nu.

Jag pratade med Kicki för någon vecka sedan, och hon läta ganska uppåt då, så jag trodde saker och ting gick åt rätt håll. Tänker otroligt mycket på er alla och självklart görs en donation till fonden! Krama Kicki när du träffar henne och jag vet att Madde har det bra nu. Hon finns kvar i allas våra hjärtan förevigt.

Stora kramar Linda m familj

skriven
#113: Linda

Hej Anne.

Hittade Maddes blogg först i veckan, och det tog ett tag innan jag kunde koppla vem hon var. Drt var så länge sen jag träffade nån av er (utöver kicki), och jag har underbara minnen av er alla, både från Öland där vi först möttes och sedan från gångerna jag besökte er i Trollhättan. Minns precis hur det var när jag var där, och fick beskedet att min farfar hade gått bort i lungcancer. Du var så stöttande då. Hoppas ni känner att alla finns där för er i denna tid nu.

Jag pratade med Kicki för någon vecka sedan, och hon läta ganska uppåt då, så jag trodde saker och ting gick åt rätt håll. Tänker otroligt mycket på er alla och självklart görs en donation till fonden! Krama Kicki när du träffar henne och jag vet att Madde har det bra nu. Hon finns kvar i allas våra hjärtan förevigt.

Stora kramar Linda m familj

skriven
#114: vindensmelodi

Sänder en varm höstkram och kraft,,,,

skriven
#115: Nikolina

Hej söta du! kika in i min blogg och skriv just din åsikt om "unga mammor och tonårs graviditet" ditt namn och blogg adress kommer finnas med i inlägget senare ikväll, vore jätte snällt! tack. puss

skriven
#116: Rebecca

Hej

Jag beklagar verkligen sorgen! Otroligt starkt att du/ni orkar skriva om det. Jag har tagit mig friheten att länka till "maddes insamling" på min blogg. Tillsammans vet jag att vi kan samla in pengar mot cancer !!!



Hör av dig om du har synpunkter på min länkning jag vill absolut inte tränga mig på. Bara hjälpa till. [email protected]



Många varma kramar

Rebecca Majlöv

skriven
#117: åsa

inga ord hjälper..... men skänker iallafall massa kramar och så mycket kraft jag har!



KRAM.

www.honsomler.devote.se

skriven
#118: Mette

Mina tankar finns hos er denna dag.

Mette

skriven
#119: Niklas

Jag hittade din dotters Blogg av en ren slump från en annan Blogg. När jag läste hur tragiskt det slutade får det mig att börja vilja gråta trots att jag är 33 år och man (det sägs juh att män aldrig ska gråta).

Vi är många som tänker på er, glöm ALDRIG det!

skriven
#120: Anna

Jag har följt din dotters blogg under en tid nu och vill bara framföra min stora sorg över det som skett. Jag är själv bara 20 år och förlorade min underbara mamma när jag var 16. Att läsa om hur din dotter har kämpat har på något vis både varit jobbigt och stödjande i min sorg efter min mamma. Jag har fällt många tårar framför datorn de senaste dagarna och måste få tacka hela din familj för att ni delar med er av det som hänt, vilket både hjälper andra i liknande situationer samt oss som har en egen sorg att bearbeta. Kämpa, jag lovar att sorgen släpper även om man i stunden kan tycka att det känns omöjligt. Många kramar från mig /Anna

skriven
#121: Linda

såg att ni inte vet vad ni ska göra av maddes blogg sen.. jag hoppas att den inte kommer försvinna.. jag lider av återkommande depressioner och tappar ibland bort min "maddeanda".. då har det hjälpt att gå in på hennes sida.. där blir man påmind om att tänka positivt och att kämpa och va stark.. man får en spark i baken av att läsa det hon skrivit.. hellst skulle jag vilja ha det hon skrivit i en bok.. där jag kan ha små bokmärken och slå upp och läsa när jag känner mig nere.. och få mig en spark i arslet av madde, att orka kämpa vidare.. så ett tips från mig är att ni kanske skulle föra över hennes blogg i en bok.. jag skulle iaf ha nytta av den.. vet att det inte är något ni kommer göra idag, eller imorn eller övermorgon.. men jag vill bara inte att hennes sida ska tas bort.. tänker på er! kramar Linda

skriven
#122: sofie

det bara hugger i hjärtat när jag tänker på er, jag har själv en son på 14 månader och kan inte tänka mig mitt liv utan honom! det måste vara grymt jobbigt och hjärtskärande att ha förlorat sitt barn.

skriven
#123: Danijela

Hej Anne. Jag har läst en massa kommentarer från läsare i din dotters blogg och hon verkar ha varit en stark och godhjärtad person.

Jag har en jättefin låt som kvinnliga artister i USA sjunger som handlar om cancer och att man inte ska ge upp utan fortsätta leva livet.

Om du vill att jag ska skicka låten till dig genom hotmail så är det bara o säga till. :)



Vila i frid Madeleine!

skriven
#124: Malla

Maddes kärlek/styrka och klokhet.. Kommer leva vidare... Att hon saknas er... Jag vet, hon saknas även mig... Hon saknas världen! Men hon kommer leva vidare om vi aldrig glömmer!



Varmaste kramar...



Mallastårnästaninteutmedsorgennigenomleverbralla

skriven
#125: Eva

vill bara skicka en stor kram. du måste vara stolt över din dotter. hon verkade vara en underbar och stark person. kämpa på.

skriven
#126: Camilla Nilsson

Hej Anne. Jag vet inte vad jag ska säga.. jag har inga ord. Jag har läst både din, David och Maddes blogg och nu har jag bara suttit och gråtit. Jag vet att det är inte vad Madde hade velat men det går inte att hjälpas, jag är så otroligt arg och ledsen att "den jävla idioten" tog hennes liv. Jag vill skicka tusen varma styrkekramar till dig och Maddes familj! <3

skriven
#127: Hanna

Cancer är verkligen den där "jävla idioten".. Jag vet inte vem Madde var ska jag erkänna, men verkar vara älskad och saknad..



Cancer är ett jävla påfund som tar liv här och där.. Förlorat min mormor och två bekanta till detta helvete. Kan inte annat än gråta över att den fortsätter att ta liv från alla möjiga underbara människor som har så mycket kvar att göra.



Beklagar. Tankarna går till er.

skriven
#128: Hesho

jag klarar knappt av och läsa din blogg. Du är så stark. Madde var så stark!! Sitter här med rinnande tårar. Aldrig insett det här.. Jag beklagar verkligen, och jag är även glad av att hon dog med sådana underbara människor runtomkring sig om ni (du och hennes pojkvän) verkar vara!

skriven
#129: Anonym

Jag gråter, ser knappt tagenterna på tagentbordet. Jag avgudar dig som mor, Madde som dotter & kämpe & David som älskade henne. Alla mina tankar till er. alla. Jag ber för er!

skriven
#130: Malin

Vilken underbar kille och vilken underbar person du är ! Att hjälpa människor är nog det man själv också mår bäst av.

Min mamma är internationell coach så hon hjälper ju människor på ett annat sett - att inte bli stressade eller hjälpa dom psykiskt från problem i livet och så.

Om du vill kan ju kolla lite på hennes blogg där hon bloggar om lite allt möjligt i hennes liv:

http://susannecoach.blogg.se



Love, M <3

skriven
#131: sussi

Vad SÖT madde är.

nu sover hon gott

skriven
#132: Berörd

Tårarna rinner... Kämpa på och var rädda om varandra!

skriven
#133: Lina

Mina tårar rann ut när jag läste din dotter, Maddes blogg igår och idag har jag skänkt pengar för 100 kr till Maddes barncancerfond. Nu är Maddes smärta borta och kan flyga runt i himlen och titta på er och lycklig som ni har gjort mycket fin för henne. Vila i frid, Madde. Många kramar lina

skriven
#134: Hanna

Skickar en massa tankar till er och Madde. Min mamma avled i cancer 1999 och vet hur svårt det kan vara.



Kramar i massor.

skriven
#135: Liss

hejsan, gud va fin bakgrund du har på bloggen, måste bara säga de, har du gort den själv?

kram

skriven
#136: Jenny

Jag har följt din dotters kamp i några månader, försökt sända henne styrka. Jag är ledsen att Madde förlorade kampen, men jag ser det ändå som att hon på sätt och vis vunnit - hon har engagerat och stärkt så många människor, hon har visat att man aldrig någonsin ska ge upp.

Hon var en otrolig kämpe, ett föredöme, och ni ska verkligen vara stolta över att vara vackra Madeleines föräldrar.

Jag önskar er allt gott i livet. Jag önskar er ljus, kärlek och glädje. Jag önskar er ett liv i Maddeanda.

skriven
#137: Mikaela

Jag läste Din, Madeleines och Davids bloggar igår och jag har tänkt på er hela dagen. Jag berättade för min mamma om er och vi satt länge och pratade. Vi satt båda två med tårar i ögonen. Alltid kommer jag att tänka på er alla och man beundrar er verkligen för den styrka ni har även om den "Jävla Idioten" fanns där.



Önskar er all lycka i framtiden.

Ta hand om varandra.



Vila i frid Madeleine

skriven
#138: emma

hamnade här av en tillfällighet,läste,berördes och tänker på er!

massa kramar!

skriven
#139: therese

Hittade bloggarna under "mest lästa" el. likn.

Man blev verkligen jätteberörd. <3

skriven
#140: Anonym

Hoppas du får en fin kväll!



Kram

skriven
#141: sophie

jag tänker på er!

skriven
#142: mosstrollet

Anne.

Jag har streckläst maddes, din och davids bloggar och era ord har verkligen gått rätt in i hjärtat på mej.

Jag inte föreställa mej vad ni går igen om och jag önskar er all styrka!



Din dotter har verkligen inspirerat mej och gett mej en helt annan syn på livet. Hon verkade vara en sån stark och beundradsvärd tjej med en otroligt positiv livssyn!

Har varit svårt att läsa bloggen utan tårar rinnande längs med kinderna...



Jag hoppas verkligen alla som kan skänker en slant för maddeandan.



Varma tankar till dej (och resten av maddes familj).



Ta hand om er!



skriven
#143: Saga

Sugen på en ny design?

Spana in min blogg så fixar jag den åt dig helt gratis! :)

skriven
#144: Anonym

Min mamma dog i cancer för åtta år sedan, jag vet hur det känns att vara den som förlorar någon på grund av den "jävla idioten". Det är förödande.

skriven
#145: Minna

beklagar förlusten av din dotter.

skriven
#146: Jennifer

kunde inte hålla tillbaka tårarna när jag läste det vackra du skrivit till din dotter. det är inte många människor i världen som är välsignade med en sådan fantastisk och kärleksfull mamma som du är. Hon kämpade för kärleken, all den kärlek hjälpte henne att orka så långt som hon kom. Ni gav henne den och hon vågade släppa taget, för hon visste att hon alltid skulle vara älskad.



Nu är hon trygg!

MVH Jennifer

skriven
#147: Elin

Beklagar så innerligt för din sorg - Maddes ord gav mig inte bara styrka utan även insikt. Hon var och är, en imponerande människa. Tyvärr är det så att de mest älskade änglarna på jorden ofta lämnar oss förr än andra. Hon hade en uppgift på jorden som hon fulländat med bravur. Hennes liv och död har utgjort en stor skillnad i världen. Nu har hon en större uppgift och finns i skaran bland de noblaste änglarna i himlen.

skriven
#148: marie

Beklagar sorgen.

skriven
#149: M A D D E L I C I O U S [Design, foto & skönhet]

Det kommer säkerligen att samlas in över 200.000 vilket vore helt fantastiskt bra! Underbara Madde, tänk så mycket hon gett andra människor. Nu får vi alla se till att sprida hennes glödje vidare och tillsammans rädda andra barn!



Ta hand om dig Anne!

Stor Kram Madde, Stoffe & Freja

skriven
#150: camilla

Vad tycker du om mina stövlar hehe? jag vet inte om jag ska behålla dem eller ej nämligen ;).

skriven
#151: Mathilda

Hej, jag beklagar verkligen! jag vet att madde har de bra där uppe och vakar över er. Hon berörde mig så otroligt djup, jag fick tårar som rann längs min kind.

Jag vill berätta att jag förstår er sorg, sjukdomen hon fick är väldigt ovandlig, och min älskade pappa har samma canser art som madde hade.. elr den började i gall-gången spred sig till gymfkörtlarna och nu till levern, han lever än och kämpar hårt. Vi har nyligen fått reda på att den ej går att bota och att han inte har så lång tid kvar. Hans flickvän gick även bort i sommras av canser.. vad är chansen att båda får det lixom? å att ingen går att bota?..

Jag beklagar ännu en gång!! lider verkligen med er.

jag har så mkt olika frågor som jag vill ha svar på, men kan inte skriva allt här.. den dagen du har orken så hör gärna av dig till mig.



Mathilda[email protected]



Ta hand om er!

kram Mathilda

skriven
#152: Mathilda

Mathilda[email protected]

skriven
#153: En mamma

Kära Anne!

Jag kände inte Madde personligen, men eftersom hon gick i min sons klass på gymnasiet så visste jag såklart vem hon var. Att lyssna till hennes härliga sång vid estetklassens konserter var alltid en njutning och i mitt minne (även som foto) har jag också Madde i sin underbara röda klänning, strålande vacker och glad på väg till studentbalen. Att denna tjej inte längre finns bland oss är ofattbart och ack så orättvist!



Jag visste inte om din blogg förrän igår och det är med stor beundran och många tårar som jag har sträckläst det du skrivit. Så starkt, så klokt. Både du och Madde har verkligen fått mig att tänka över vad som är viktigt i livet. Ja, ni har skänkt styrka till många, det är jag övertygad om!

Och så vackert du beskriver ert avsked. Ett sådant borde alla människor få. Men nu slipper din fina tös lida mer. Hon finns inte här, men hon finns bevarad i våra hjärtan och i vårt minne.



Många tankar och djup medkänsla går till dig, hennes pappa, David, syskon och alla andra som stod henne nära. Tag vara på varandra!



Vila i frid, Madde!

skriven
#154: Christina Grahn

Jag känner inte dig/er, men "halkade in" på Din och Din dotters blogg, o jag tänker inte komma med hyckleri och beklaga sorg över någon jag aldrig har träffat. Jag tycker egentligen inte alls om att det ni har upplevt blir uthängt till allmän beskådan.

För ingen, ingen kan fatta, om man inte har upplevt detsamma själv.

Men Din dotters blogg var plågsamt positiv, och man blir så förbannad över att livet kan vara så pissigt så en sådan tös försvinner från vår jord, och kom ingen och snacka om "ja men guuud vad skönt att du har fått frid nu, och guuud vilket vackert hädangångande du fick.." en sådan flicka skall inte lämna vår jord här och nu.

Allt annat är skitsnack och hyckleri.

Din dotter var en fantastisk flicka, och du är en fantastisk mamma.

"Livet" eller "Gud" tycker jag kunde hittat lämpligare person att "ta hem", hur obeskrivligt vacker hädangången än var.

(Jag menar det verkligen.)

Hälsningar, och INGEN kan fatta vad Du/ni går igenom, så jag kan inte hyckla med att beklaga en sorg som jag själv inte vet hur det är att uppleva.

Och jag är tacksam för varje dag jag slipper det.

Varm hälsning från Christina.

skriven
#155: Hanna

Hej,



Jag hamnade på din dotters blogg idag och ville bara berätta för dig hur berörd jag blev av allt det som du, hennes pojkvän och hon själv skrivit. Trots denna "jävla idiot" verkade hon vara precis som vilken 20-åring som helst. Det krävs styrka för att klara det!



Ta hand om er.

Kram

skriven
#156: Y a m i n a

Vilken fin bakgrund!

skriven
#157: IZZAH

Vill du tjäna pengar på ett enkelt åh spidigt sätt kolla in detta då http://izzah.blogg.se/2008/september/utkast-9.html

skriven
#158: eleonor

Jag hamnade på Maddes blogg för någon dag sen, och jag måste säga att hon berörde mig otroligt mycket! Många tårar rann nerför kinderna när jag läste.

Kram

skriven
#159: Miia

Hej



ni känner inte mig men jag har läst Maddes blogg och hon verkade vara en helt underbar tjeja. =)



Pussar och Kramar till Dig och alla andra i maddes närhet <3

skriven
#160: Lisa

Hur gammal var Maddenär hon drabbades av den här sjukdomen?

skriven
#161: Anonym

hej , ville bara tipsa om 3 jättebra sidor där man lätt kan samla poäng och sedan få presentkort på tex. kicks och H&M hemskickade till sig!



http://gratismakeup.se/Register.asp?r=98087

http://gratisbio.se/?RecruiterID=66384

http://www.gratisklader.se/Register.asp?r=49

skriven
#162: Diana

Jag, som så många andra har berörts av erat liv och bloggar.

Min mormor gick till ljuset för tre år sedan, efter ett halvårs kämpande mot "denna hemska sjukdom".

Jag vill säga att jag tänker på er. Fonden är ju självklar.....i veckan ska jag ta kontakt med dom.

Många kramar

skriven
#163: Maria Angela



<b>Madde satte sådana spår i min själ genom sina ord att jag inte kan släppa det..</b>



Hon var unik, precis som varje människa. Men jag är fruktansvärt glad att hon nådde ut med sådan vacker kämparkraft och viljan att försöka se de stora sakerna i de små.



Tankar och en massa energi//Lillamaria





skriven
#164: EN TJEJ I STORSTAN

Jag har redan skänkt pengar ! :)



/ En tjej i storstan

skriven
#165: Jen

Jag beklagar verkligen sorgen i att förlora någon som står en så kär.

Jag vet hur det känns att förlora någon alldeles förtidigt och att Madde var så ung gör inte saken bättre. Nu har hon det garanterat bra och hon ser på er och känner säkert stolthet i det stora godhjärtade jobbet ni startat för att hjälpa andra i samma sits.

Kämpa på! Ni är riktiga änglar.

skriven
#166: fiona

beklagar sorgen oerhört mycket. Ni ger inspiration till andra människor därute. fortsätt med det.

skriven
#167: A

Råkade "ramla in" på Maddes blogg och kan bara hålla med alla andra- vilken tjej! Du måste vara stolt över att vara mamma till henne! Min mamma gick ort i augusti förra året, hon hade också den där skitsjukdomen. Jag kan förstå vad du gått igenom, all smärta både för din egen del och för henne. Kan dock säga att det kommer kännas bättre med tiden, nåt jag aldrig trodde jag skulle säga själv:)



Vill bara ge ett litet tips angående Maddes blogg...jag tycker att ni ska låta den vara kvar ett tag framöver iaf, tror det kan ge så mycket styrka, hopp och kraft till andra.



skriven
#168: Eleonora

Jag beklagar verkligen sorgen... Har läst om vad som hänt och jag kan säga att jag verkligen är ledsen för er...

kram

skriven
#169: vardagsglimt

Era texter (dina, din vackra dotters och hennes fina pojkväns) lämnar ingen oberörd, tårarna rinner här och det som jag så gärna vill få ur mig är att du verkar vara en fantastisk människa och mamma, jag är säker på att din dotter uppskattar varje sekund med dig, både på denna och andra sidan.



Jag ställer mig såklart till alla andra som innerligt beklagar sorgen och vill skicka styrka inför denna nya fight ni måste ta er igenom. Varmaste tankar //Rebecca

skriven
#170: Malin

Som så många andra sagt, jag känner inte er. men när man läser så kommer tårarna.

Ni är helt fantastiska människor och du har världens finaste dotter.



Hoppas insamlingen kommer nå målet. Många bäckar små...

Ta hand om er!

skriven
#171: Anna

Det finns inga ord. Jag har läst en del och jag bara gråter. Jag har själv 2 små söner och jag hoppas vid gud att jag aldrig ska få vara med om det ni har gått igenom. Du är så stark!! Jag har kollat på blider på bloggen och madde är så vacker, båda systrarna för den delen. Jag ger dej en stor styrke-kram. Ha det bäst önskar Anna

skriven
#172: Hanna

Hej, sitter här med tårarna rinnades å vill bara säga att jag beklaga sorgen! Jag tycker att du är så stark och vackra Madde (både inombords och utvändigt),hade en sådan positiv livsyn vilket får en att tänka på att de små problem man har inte är så betelsefulla egentligen. Jag tänker på er! Varma hälsningar

skriven
#173: camilla

Hej.. Vore tacksam om du inte publiserade detta inlägg och även tog bort mitt förra, väldigt dumma inlägg om mina stövlar. Jag läste inte din blogg innan jag publiserade det förra inlägget, mkt dumt gjort och jag kan inte annat än be så hemskt mycket om ursäkt. Var verkligen inte min mening. Hoppas du förstår det och jag beklagar verkligen din förlust, läste maddes blogg ibland och hon verkade vara en otroligt fin människa. Jag vet hur det känns att förlora någon nära. Så jag menade inte att vara så dum som jag famstod. Förlåt.

skriven
#174: anna

I två och ett halvt år har min absoluta favoritlåt varit times they are a-changing med bob dylan. Varje gång jag spelat den har jag tänkt tillbaka på din dotters röst och den stämning som rådde på scenen den där vårkvällen vi gick på teater. Jag kände bara madde ytligt men trots det kommer hon alltid leva kvar för mig och det är den friska madde med den underbara sångrösten jag minns trots att jag följt hennes blogg det senaste halvåret. Jag beundrar din familjs och Davids (jag kan tänka mig att underbara David räknas in i familjen) styrka och känner för er något så oerhört. Ville väl bara säga att jag tänker på er under det sorgearbete ni har framför er. Varma tankar... / Anna

skriven
#175: Diana

Jag vill tipsa om en låt att lyssna på när allt har lagt sig. Vacker text, som talar för sig själv:



http://www.youtube.com/watch?v=baWBHZ7Fo6c

skriven
#176: Angel

Beklagar sorgen =( Starkt av er att skriva om detta. Det hjälper nog många. Många Kramar /Angel

skriven
#177: Tilda

Jag borde lära mig att leva i nuet! kanske ska börja läsa din blogg?

skriven
#178: peter pc carlsson

Först ett varmt tack för dina ord. Tack!





Kära Anne

Först när jag läste att du noterat att jag startat insamlingen och börjat marknadsföra den så skämdes jag. Jo jag skämdes för att jag kände att jag, som aldrig ens träffat Madde, blandade mig i. Men efter att läst det du skrivit om hur viktigt du ansåg att insamlingen var så kände jag att jag gjorde något bra.



Jag kan aldrig förstå det Madde eller ni har upplevt. Det enda jag kan göra är att låta mig beröras, låta min medkänsla och empati få utrymme. Jag kan också verka för att fler kan ta del av hur ni tillsammans berör alla som läser. Det var grunden till att jag startade insamlingen. Men också att jag är så trött på ytligheten. Jag vill att vi alla skall stanna upp. Stanna och tänka efter vad som är viktigt för just oss.



Var gång jag gick in på Maddes blogg så lät jag mig beröras, efter ett tag skrev jag även enstaka inlägg i hennes blogg. Hon fanns i mina tankar för att hon berörde och det gör hon än, det gör du och David än.



Skulle det vara så att Maddes insamling vinner en X-box får du mer än gärna den och ge den till dem du vill. Jag visste inte ens om att man kunde vinna en X-box innan. Jag är övertygad om att den kommer till glädje på Sahlgrenska. Jag hoppas att vi vinner den så blir det ytterligare en gåva av betydelse. En gåva som Madde, du och David sett till blivit möjlig liksom alla de pengar från hundratals och åter hundratals personer som skänkt och fortsätter att skänka.



Insamlingen handlar så mycket mer än om pengar. Den handlar om vår förmåga att se, att känna, att visa omsorg och engagemang. Det handlar om att visa att vi är just människor, människor som kan ta till sig och visa att vi finns för var och en. Den kraft som finns i givandet gör mig rörd. På liknande vis som du Anne, Madde och David gjorde mig rörda för ert varma sätt att skriva och möta dagen.



För allt det känner jag mig djupt tacksam. Mitt enda bidrag är att öppna en fond och försöka få så många som möjligt att inse att de vill ge, att deras gåva är viktig, att deras gest har betydelse.

skriven
#179: Lena

hemskt!fruktansvärt,beklagar sorgen.tänker på er.kram

skriven
#180: carro

har frågestund, ställ din fråga i bloggen ;D



puss

skriven
#181: vindensmelodi

Ville bara kika in och lämna mina tankar som går till er.

Som jag sagt så många gånger tidigare så tänker jag på er dagligen och sänder er min styrka.



Kramar i miljoner.

skriven
#182: Anonym

Först vill jag bara skicka så många kramar som möjligt till hela familjen, och alla Maddes vänner!

Vi tänker alla på er. Men det bästa som ni kan göra nu är att ta vara på varandra. Ring varandra. Träffas och prata om Madde :) Eller bara ha det trevligt tillsammans och njuta av god mat. Ni har varit genom mycket svårt tillsammans, och det är viktigt att ni i fortsättningen även håller ihop. Det är svårt nu, men tillsammans är ni starka :)

En stor kram till David också, han verkar vara en riktigt god människa! Honom ska du se till att ta vara på

<3 Tänker på er. Puss <3

skriven
#183: Kim Von J

så fint att samla in pengar :)

skriven
#184: Tove

vackert skrivet av dig. Ni kommer ses snart igen, tiden där uppe går så fort att hon kommer inte att märka att alla hennes vart borta tills ni ses igen.



kram och sköt om er i familjen .

skriven
#185: Anna

Skänker mitt varmaste deltagande till Er... Ni har berört mig oerhört mycket. Ni finns i mina tankar...



Stor kram//Anna

skriven
#186: Lotta

Jag ryser....så många fina tankar...

till en fin tjej!

Tänker på er!

skriven
#187: jessica

vilken fantastisk människa du är och vilken fantastisk ängel till dotter du har. styrkekramar!

skriven
#188: Thomas

Tack för att Ni delat med Er så fint om Er kamp för livet. Det är modigt öppenhjärtligt, rakt skrivet som gör Er kärleksfulla relation till varandra påtaglig. Då det är klart att det varit, är och kommer finnas gråt, smärta och saknad är det ju uppmuntrande att Ni riktar blickarna mot det tröstande, hoppfulla och positiva i livet. Tack också för tipset om insamlingen. Känns bra att få bidra lite. Fortsätt att inspirera och ta vara om varandra, av minnen och nuet i livet vidare!

skriven
#189: Matilda

Jag beklagar verkligen er sorg ! Ni finns i mina tankar !

skriven
#190: Anonym

Skön blogg =)

skriven
#191: Mia

hennes ord är numera folkets lag, alla dyrkar och beundrar den underbara tjej hon är- någonannanstans.



Som jag skrev i min blogg. Under de absolut fåtal gånger jag och madde pratades vid, via bl.a. msn kom det endast positiva ord ifrån henne. Styrka, positiva ord, målmedvetenhet och drivkraft.



Madde kommer vara en människa som det föralltid kommer pratas om, maddeandan kommer alltid finnas på vår jord.

Tack vare den, kanske vi kan få en bättre värld...



Utan Maddes ord, hade jag inte orkat gå igenom de föregående 19 månaderna.

Just därför berörs jag så otroligt mycket.

Hon var är och förbli min förebild- och det visste hon om.



tänker på er och henne varje dag- er enorma styrka.



sköt om er!!!

skriven
#192: Anonym

<3<3<33

skriven
#193: Moa

jag har skickat pengar till maddes insamling nu

kram

skriven
#194: ina

återkommer hit för att hälsa på. hoppas ni orkar och får stöd. hjärtliga hälsningar!

skriven

Kommentera inlägget här :