Ain't no mountain high enough

Det är idag exakt ett år sedan jag började blogga....
ett helt liv känns det som och jag minns allt....

Idag för ett år sedan förlovade sig Madde och David......
...de skulle ju ha ett liv ihop!!!!!

---------------------------------------------------------------------------------------------
Det är så tyst i huset....
Noterna ligger lite överallt, i böcker, i pärmar, i alla rum i skåp och lådor
Precis där du råkade lägga dom för stunden...i högar....musikhögar.
Tysta musikhögar som bara vill sjunga ut sina vackra melodier...

Jag bläddrar bland noterna och minns...det är tyst och ödsligt....
Keyborden står på golvet i rummet...förstärkaren likaså....
Alla dina texter du skrev som ligger fint inbäddade i skrivböcker
Christines gitarr hänger på väggen, men din gitarr är hos pappa....

Mina båda döttrar utflugna men på olika sätt....
Saknar buset och tokdanserna runt runt med flaxande armar och ben.
Ni sjöng båda högt och gärna och de underbara skratten vi hade efter
flamsstunderna, de glädjebilderna bor i mitt hjärta....men det är tyst så tyst....

Snälla Madeleine sjöng för mig om natten när jag sover...
Snälla Christine kom hem och sjung för mig här och nu och på riktigt.
Det är för tyst i huset.....

Såg filmen i helgen som vi sett tillsammans alla tre....mindes plötsligt..
...hur det skulle kunna vara....




Bilderna tagna i Thailand december -06
Mina älskade underbara tokiga, roliga sångfåglar!!!!


Kommentarer :

#1: Mikaela

Så fint skrivet! Och vilka vackra bilder. Vilka vackra döttrar och vilken vacker Anne. Jag tror att du kommer kunna känna av att Madde är med er när ni ajunger och kanske tom se henne dansa omkring på små fluffiga moln, utan att ha det minsta ont! Vad härligt det var att se den underbara vårbilden på Trollhättan i ett av dina inlägg. Den väckte minnen till liv och en liten längtan efter lilla Trollis även om jag trivs väldigt bra här. I påskhelgen blir det hem på en snabbvisit och det ska faktiskt bli kul även om det känns lite konstigt. Jag har också hört talas om detta fantastiska Österlen och blivit lovad en utflykt dit av min arbetsgivare. Så tar du dig en tur dit, är du självklart välkommen förbi :) Mailar dig kanske imorrn eller på onsdag. Önskar dig en underbar morgondag med mkt vår även i Thn!! Massa kramar

skriven
#2: Mikaela

Ja, de skulle ju ha ett liv ihop. Lika fina människor båda två, Madde och David. Fy fan vad livet är orättvist!! Fast vad sjutton kan man göra åt det... tyvärr inget skulle jag tro:( Fast om jag kommer på nå't lovar jag att meddela dig först ;) Men vilket härligt filmklipp :) Får nog se om jag kan hitta denna film nånstans för att ta en kik! Sov gott! Kramar

skriven
#3: Hazel

Oj, tænk at være så smuk som dine døtre!



Min yndlingsscene fra den film er, da de rider om natten. Fantastisk film...

skriven
#4: Martina

Sv: nej du har inte varit i bloggen du besökte och kommenterade igår men du var i min förra www.marcl.blogg.se och skickade en kram :)



Ja, det hade väl varit härligt om de kunde fått ett liv ihop. Förstår att du saknar allt galenskap hemma, måste varit härligt och haft två döttrar i hemmet, ett hem fyllt av musik.. åh jag älskar det. Här är det också musik jämt. Om en månad ska jag sjunga "bed of roses" på ett bröllop.



Hoppas ni får trevligt över Påsk :) Ta hand och er, du och christine. Kramar!

skriven
#5: Julia

Otroligt gripande text och bilder. Man blir liksom tagen på sängen, om och om igen...

kramar

skriven
#6: Helen

kramar om dig

Namaste Helen i Skåne

skriven
#7: Maria

Vilken fin kärleksförklaring till dina barn.

Den filmen får mig att gråta och skratta. Den är bara så underbar.

skriven
#8: Amanda

åååh Anne tack för din kommentar i min blogg.



Vilka underbara ord du skrivit om dina älskade döttrar. Du har två döttrar, en i himmeln och en på jorden, men jag vet att du älskar dem lika mycket och dom kommer alltid att finnas i ditt hjärta.

Tror nog att Madde i sin himmel kikar ner på dig just nu, och tänker vilken underbar mor hon har. Hon sjunger nog och dans där uppe i sin himmel tillsammans med alla andra ängel, men himlens finaste ängel är förstås hon. För alltid...



Tusen kramar Amanda

skriven
#9: Amanda

åååh Anne tack för din kommentar i min blogg.



Vilka underbara ord du skrivit om dina älskade döttrar. Du har två döttrar, en i himmeln och en på jorden, men jag vet att du älskar dem lika mycket och dom kommer alltid att finnas i ditt hjärta.

Tror nog att Madde i sin himmel kikar ner på dig just nu, och tänker vilken underbar mor hon har. Hon sjunger nog och dans där uppe i sin himmel tillsammans med alla andra ängel, men himlens finaste ängel är förstås hon. För alltid...



Tusen kramar Amanda

skriven
#10: Dave

Hej Hej Anne!



Jag var hemma en kortis nu när det var 1 år nu. Har pluggat en del men ack så svårt att fokusera.. Idag åker jag upp till Karlstad förhoppningsvis för att fira SM GULD i hockey, har biljetter å allt så är förväntansfull. Men beroden på hur det går i hockeyn så kommer jag förmodligen hem snart tror jag..



Och då får vi se till att ses, skönt att se att cyklingen är igång, riktigt kul!! Så långt med!! Jag har ingen aning om vad det kan vara för grejer som jag inte fått än, lite spännande... Hoppas du har det riktigt bra så hörs vi och ses snaart hoppas jag!!



KRAAMAR

Svärsonen

skriven
#11: Sara

Jag blir lika rörd av att läsa varje gång...

Och det finns nog inget jag kan säga som hjälper, men jag vill bara säga att du ska fortsätta så som du gör.

Om jag vore mamma och detta skulle hända min dotter skulle jag nog inte veta vad jag skulle ta mig till.

Jag beundrar verkligen dig, du är så stark!

Fortsätt att kämpa, och även om du känner att du ibland inte orkar så tänk på att det kommer bättre tider men det tar tid. Stå på dig!

God bless

Massor med kramar// Sara

skriven
#12: maria gbg

Hittade hit från Sabinas blogg.

Jag hoppas at din vackra dotter har det fint bland änglar nu...Glad påsk...Maria

skriven

Kommentera inlägget här :