Min ATTITYD betyder ALLT!

Attityd är sättet jag tänker på
Min attityd är någonting som
andra människor faktiskt kan se.
De kan höra det på min röst,
se det på det sätter jag rör mig,
känna det när de är med mig.

Min inställning visar sig i allting jag gör hela tiden, varhelst jag är!

Positiv inställning inbjuder alltid till positiva resultat.
Negativ inställning inbjuder alltid till negativa resultat.

Attityden förändras varje timme, varje dag,
i allt som jag gör under hela livet.
Vad jag får ut av varje sak jag gör kommer att motsvara
den inställning jag har, när jag gör det.

Allting som jag gör med positiv inställning,
kommer att verka för mig,
allting som jag gör med negativ inställning
verkar för mig.

Om jag har en positiv inställning
ser jag utvägar för att lösa de problem jag kan lösa,
och låte bli de saker som jag inte har kontroll över.
jag kan utveckla en positiv inställning,
med betoning på positiv,
genom att vara stark och vägra nederlag.



Du kan om du tror att du kan...

Människor med en positiv livsinställning kan ofta ses som ytliga personer som tar livet med en klackspark.
Ofta avfärdas de som "obotlig optimist" eller rent av en "glad skit" men en positiv attityd är en förmåga att hitta något relevant och positivt även i sina motgångar.
 Om inte annat så blir de en erfarenhet rikare och det kan ju vara ganska mycket värt -
eller hur?!

Kommentarer :

#1: julia

Du skriver alltid så otroligt tänkvärda inlägg...

Tack!

Kramar

skriven
#2: Therésa

Jag håller helt klart med om den inställningen! Jag tänker också så, att bara jag har en positiv attityd så ger universum mig en belöning. Det handlar för mig också om att inte ta på sig offerkoftan, för inte en enda gång efter att det tog slut mellan mig o mitt ex efter nio år har jag tyckt synd om mig själv! Jag har försökt se konstruktivt på det, och snarare sökt svaret på "varför skedde detta? Vad vill universum att jag ska lära mig av detta?" :)

skriven
#3: Millan

Kloka ord!

Det är just så jag försöker ta mig igenom tunga stunder, men också lyckliga!

Önskar dig en härlig helg! Blir det väder, så tar vi en tur med hojarna. :-)

Stor kram!

skriven
#4: Cathrin

Du har så rätt så rätt. Är man negativ så blir allting mkt svårare, vår inställning till saker och ting påverkar oss mkt. Jag har anammat madde-andan, och det tycker jag alla borde göra. Din Madde har lärt oss alla så mycket genom sina kloka ord i sin fina blogg. Och dina inlägg är lika tänkvärda och läsvärda, som alltid. Kram

skriven
#5: Hazel

Måske kunne du gøre opmærksom på dette link? http://www.thebreastcancersite.com/

skriven
#6: Amanda

jätte bra skrivet anne :D

skriven
#7: peter pc carlsson

Det är faktiskt riktigt fint att vara en glad skit. Inte alls dumt, hellre det än en dystergök. Men det är inte alltid så lätt att välja det förhållningssättet. Rätt, det tror jag helt klart.



Det är inte för inte som man säger "Ett gott skratt förlänger livet"



..



Jag vill också passa på att säga att nu har tävlingen Månadens blogg startat. Kanske vill du rösta på din favoritblogg och uppmana dina läsare att göra samma sak?



Som tidigare deltagare har jag åter länkat till dig.



Hoppas att du får en bra helg!



PC

skriven
#8: Elin

hej Anne.. jag minns att du skrev en gång på maddes blogg att hennes kusin skulle göra om maddes blogg till en bok i sitt UF-företag.. blev det ngt av det? jag hade älskat att ha en kopia men det hade helt gått ur huvudet på mig tills nu.. =)

ha det underbart, kul att du hade en bra påsk!

kramar Elin

skriven
#9: Anna

Hej Anne!

Din inställning är helt rätt och sund! Jag ses som en glad, positiv person som gärna skojar och skrattar mkt. Men tänk så mkt roligare man har då än om man hade suttit och gnällt över vardagen och sett fel i allting. Vad trist! Nej jag föredrar nog då att vara positiv och sprida glädje :) STOR KRAM till dej!

skriven
#10: Gösta

Mycket mycket kloka ord Anne. Alla kramar till dej.

skriven
#11: Anonym

Hej! Denna text känner jag igen. Är det du som är huvudförfattare till denna , eller är den lånad? Fick nämligen denna text på en kurs - och jag satt nu och googlade på VEM som skrivit den? Mvh Erica

skriven

Kommentera inlägget här :