Swimming with wild dolphins


Ibland vill universum tala om något för mig.
Och jag går efter magkänslan och lyssnar in....

Imorse var jag helt tömd på energi...det fanns inte en enda liten gnutta kvar.
Hade jobbat måndagen i min tysthet...gjorde det jag ska...att hjäpa andra med
problemlösning så de kan fortsätta med sitt jobb.
Jag satt där och kände mig...bara tom...tom på energi...var kommer energin in....?

Orkade inte ens stiga upp idag...kroppen vägrade och skrek NEEEJJJ!!!
Messade till mina kollegor...jag kommer inte upp ur sängen..det enda som hjälper
är att få sova.....geleklumpen sov vidare en stund, men 09,30 kom jag på att de som
lagt radonmätare hos mig och alla andra i kvarteret skulle komma idag och hämta
mätarna och då kan man ju för bövelen inte ligga och sova!
Det är ju inte bra! (Duktiga flickan krigar med mig vareviga dag!)

Tog på mig morgonrocken högst ovilligt ska jag säga...lade täcket i soffan och tänkte
att jag ska fortsätta att sova när "radon-dosa-hämtaren" varit här.

Slog på TV4 och mötte programmet "Efter tio" med Malou.
Kokade kaffe och gjorde mysig frukost till mig själv.
Käkade och tittade en stund....och vem ringer på dörren om inte "radonkillen".
Hur käck som helst...och jag förklarade lite ursäktande att jag är sjuk, men varsågod,
här är mätarna från min lägenhet.
Äntligen kan jag få sova i lugn och ro....eller?

Åt min frulle och tittade på inslaget med Lotten Odh. Hon berättar om sin
livsresa med delfiner runt om i världen och jag blev helt BETAGEN!!!

Jag som alltid drömt om att få simma med vilda delfiner!
Den största dröm jag haft någonsin...det ska jag ha gjort innan jag dör!
Så nu bestämde jag mig.....JAG SKA DYKA MED DELFINER!!! NUUU!!

Jäklar vilken fart jag fick! Vet faktiskt inte vad som hände....men insåg att här kan jag inte ligga
och tycka synd om mig själv! Kom igen...du måste ju leva!!!

Åkte till bibblan för att låna hennes bok Människor och Delfiner, började läsa och jag var fast!

Snart...väldigt snart ska jag simma med delfiner....de är fantastiska och jag
gråter glädjetårar när jag ser klipp på Youtube...vill vara där!
Hur sjuttsiken har jag förträngt detta så länge???

Hade jag inte varit hemma just idag så hade jag inte fått inspirationen!
Gick till meditationen ikväll och de som känner mig där sa att jag behöver energi,
all energi man kan ge...och dom gav mig energi hela kvällen!

Tack kära vänner för att ni ger och att jag får ta emot!
Tackar det allra ödmjukaste!!!

Imorgon går jag till jobbet med en ny kraft...jag fann något idag, något värdefullt!

En dröm ska gå i uppfyllelse....redan detta år 2009 har jag bestämt!
TACK för dagen att den slutade så bra!


"Min dröm är sann, för den finns i verkligheten!"

Kommentarer :

#1: Elisabet Roslund

Hej på dig Anne!

Det är alltid en befrielse när kraften suger tag i en och lusten att få göra något bara kommer på en.

Det är det här som får oss att blomma upp, att ta vara på livet.

Oj, vad jag tror att våra änglabarn tycker om oss......

Kram, ha en bra dag!/Elisabet

skriven
#2: Millan

You go, girl!

Vad härligt det är att läsa om när du får dina energikickar!!!

Kram på dig!

skriven
#3: Amanda

låter helt underbart Anne. Min högsta dröm är också att få simma med delfiner, men just nu känns den så långt borta plus att det är sååå dyrt. Visst tänker jag negativt nu men ja är inne i en sån period tyvärr...tänk vad kul det var om man åkte flera stycken för att förverkliga våra drömmar...älskar delfiner...//Amanda

skriven
#4: julia

Åh det gjorde du verkligen rätt i! Jag simmade med vilda delfiner i aug förra året i Florida och det kan jag varmt rekommendera, en sån otroligt häftig upplevelse och vilket lugn man fick i kroppen.. Ro i själen, underbart.

Kramar

skriven
#5: Vida

Vilken härlig vändning på dagen, det var nog meningen att du skulle bli påmind.. Att simma med delfiner är även en av mina drömmar så tack för att du påminde mig.



Varm kram från Liv

skriven
#6: nicka

Hej igen..

ÅÅÅ så underbart, faktiskt Min dröm också !

Om inte Min rygg var så förfärlig har Jag gjort Dig sällskap. Fantastiska djur, oj, oj..

Vilken upplevelse för hela Livet ! Vänta inte !

Kan ju bara önska Dig Lycka Till !

Hoppas verkligen att Du kommer iväg..haha



Massa Kramar till Dig Vännen..från Nicka

skriven
#7: Aina

Har läst din blogg lång tid tillbaks,,, o de ä härligt du kommer alltid me nya saker som du upplevt,,, el upplever,,,,el ska uppleva,, tänker ofta på dig,, mycke stark o fin människa kram från mig

skriven
#8: Anonym

Hej Anne! Hoppas du verkligen förverkligar detta.

Har inte varit inne och läst din blogg på ett bra tag man jag vill att du ska veta att jag vill vara din medmänniska och att jag bryr mig om er allihop.

Kram från Boel

skriven
#9: Jenny

Kan tänka mig att man känner en fin ro ända in i själen vid möte av delfiner. De älskar ju att ha folk och djur runt omkring sig. Har hört att de är rätt lekfulla av sig. =)

Jag ska definitivt testa på detta någon dag!

Ha det fint! =)

skriven

Kommentera inlägget här :