lite skrynklig.....

Ja då var jag här igen!
Datorn hemma har varit sönder och samtidigt har jag varit sönder..
...i bihålorna alltså och lite andra kompikationer man kan få när man
inte går till tant-doktorn i tid. Så jag har varit sjukskriven med dunderdoser
av penicillin som jag fortfarande äter.

Ajsanbajsan ...varför tror man att allt går över med lite tankekraft!
men, men tre dagar till med lite tabletter så är jag som ny igen,
och ASTRA tackar för att jag konsumerar lite piller på burk!



Sätt en lämplig diagnos i formeln...en kul liten ekvation ..hehe...
Den passar bra på ont i själen också, eller tandvärk..eller vad som helst!

Har faktiskt saknat bloggandet, men å andra sidan så har TANKARNA
fått ett annat utrymme.
Jag var tvungen att stanna upp och KÄNNA och det var både jobbigt,
ångestladdat och ensamt. Ingen flykt till aktiviteter eller umgänge,
utan helt enkelt reflektera över vad som hänt det senaste 2 åren.

Och jag insåg.....jag klarar det inte själv längre!
En kurator att prata med räcker en bit, och hon är kanonbra,
men nu behövs det stora artilleriet, för jag behöver VERKTYG
att hantera min sorg och det kan bara en psykolog/terapeut av
ngt slag hjälpa mig med..


Så nu är jag på jakt efter en som passar just MIG...och det är inte det
lättaste må jag säga.
Hittade en terapeut som var kanon, men vårdcentralen erbjuder bara
sina egna fick jag veta igår (som jag testat och det funkade inte alls!)

Regler hit o regler dit och vem betalar och byråkrati hit o dit!
Om jag bryter en arm får jag hjälp på direkten, med vårdmedel.
Men nu måste jag slåss för att få traumabearbetning!
Det syns ju inte direkt utanpå mig vad jag gått igenom.
OK, jag kan spotta upp tiotusen så får jag hjälp privat på stuberten!
Fint system vi har va!

Nästa steg blir väl att spela sinnesjuk eller nåt,för att de ska ta in
mig på "galenkvoten" ...ha,ha,ha :))

Nä skämtåsido, jag är väl under kontroll, men det bor ett trasselsudd
i min själ som måste rullas ihop så där snyggt som när man stickar.
Garnnystanet följer mig fint och ledigt när jag stickar varv efter varv.
sån vill jag va...som ett runt och följsamt litet garnnystan.

Men igår sjöng jag igen med kören! Åhhhh vad glad jag blev!
Så det finns trots allt små själsliga lyckopiller som just toner och
glad musik gör med en! vi tränar ju för den stora härliga konserten;

12 September, Kl 19:00, Entré: 180,00 kr

Gospelfest

Årets stora körkonsert!
Kom och känn styrkan av 300 personer som sjunger gospel.
Folkets Hus Kulturhuset har tillsammans med Lextorpskyrkan
bjudit in samtliga körer i Vänersborg och Trollhättan att sjunga
tillsammans under en hel dag.


Resultatet kan ni uppleva när evenemanget avslutas med en
hejdundrande gospelkonsert i Hebeteatern.


Gästsolist är ingen mindre än en av sveriges absolut främsta sångare,
 Frank Ådahl. Dirigerar gör Henrik Mossberg.


Missa inte detta unika tillfälle!

 http://www.trollhattan.fh.se/Article.aspx?id=59

Madde är med mig, alltid, överallt!...men saknaden gör saker med en som bara
en förälder som mist sitt barn kan förstå.

Får hoppas att jag skriver lite oftare, för jag har saknat er därute också ska ni veta!
Kram på er!

Kommentarer :

#1: Therésa

Har du hört talas om FEBE? www.febe.net. Ville bara tipsa ifall att, du kanske kan komma i kontakt med fler då menar jag. Massa kram! :)

skriven
#2: Amanda

aaw, vad jobbigt att du gått och blivit sjuk Anne. Men kul att du är tillbaka iaf, har saknat dina inlägg. Hoppas du kryar på dig snart. Kramar!

skriven
#3: Martina

Har saknat dig också!

skriven
#4: julia

Finns en bra sida med lite kurser osv... www.sorg.se kanske vore nåt...

Tänker på dig.

kramar

skriven
#5: Elsa

Fint att du är tillbaka! Det har ekat lite för tomt här inne :)



Jag tycker det är jättbra att du bestämt dig för att gå till en psykolog. Men ge inte upp nu om du inte hittar den rätta direkt. För tre år sen hade jag en livskris beroende på en rad olika faktorer. Jag hade många farliga tankar kring om livet var värt att leva, Nåja, nog om det. Det jag ville komma till var att jag inte fick hjälp någonstans. Jag pratade med min allmän läkare men därifrån fick jag med mig en lista(!) med psykologer jag kunde ringa. JAG kunde ringa. Jag kunde knappt knyta skorna. Efter många turer hit och dit och min allra sista kraft lagts på att LETA efter hjälp så fann jag en psykolog som hjälpte mig och idag mår jag bra. Givetvis kommer saknaden till din vackra, begåvade och strålande dotter aldrig försvinna, men jag tror du blir ännu starkare av att prata av dig. Jag önskar dig all lycka till i jakten på en bra psykolog. Jag håller tummarna för att du finner en bra snabbt och slipper simma runt i leta-träsket som de lät mig göra i ett år..



Kram till dig!



skriven
#6: Pappa Alpo

Kära Anne! Du är inte ensam om att känna som Du gör!

Vi, mor och far, dina syskon, finns alltid med dig.

Vi vet vad Du går igenom. Vi har upplev samma sak.

Om Du vill prata, är vi alltid välkommen att prata med oss, och kanske närmast med mamma Irja!?



Jag kan förresten tipsa om en bra terapibehandling:

Be om en remiss till "Lucas Stiftelsen" i Vänersborg.

Får Du remiss, kostar det bara 80kr per 45 minuter - och efter ett visst antal timmar får Du frikort. Jag har själv fått terapi just där - med relativt lyckat resultat!

Kram - pappa.



skriven
#7: Elisabet Roslund

Jag vet hur jobbigt det är....ibland hjälper det lite med en Kram..........

skriven
#8: Catharina

Varma kramar till dig Anne. Jag önskar dig all lycka och hoppas att du hittar en riktigt bra terapeut.

skriven
#9: Millan

Kram!!!

skriven
#10: Marika T

HEj!



Jag har saknat dig! Hoppas du kan få nån som tar bra hand om dig. Det är viktigt med bra vänner runtomkring och en familj som stöttar, men professionell hjälp kan vara nödvändig den med. Bra att du tar tag i detta. Kram från Marika

skriven
#11: Linna i Linköping

¨åå va härligt att ha dej tillbaka! krya på dej i både kropp o själ o en extra tanke då jag kan tänka mej att just denna september månad som kommer kan vara extra tuff, kramar

skriven
#12: Mikaela

Jag är glad att du är tillbaka igen :) Har också saknat dina inlägg. Men kom ihåg att det är för dig själv du ska skriva, vill och orkar du inte ska det inte kännas som ett tvång eller en press. Så försöker jag se det själv. Jag måste säga att det är grymt strongt av dig att erkänna att du behöver professionell hjälp. att acceptera att du inte klarar det själv. För mig tog det alldeles för lång tid... Hoppas du kan hitta nån som funkar för dig! Jag ska börja leta igen...



För tillfället gråter jag en hel del och jag ska tillägna dig och Madde, David mfl, några tårar. Det ska jag. Tänker på dig! Nu ska jag snart hem till trollhättan igen på lite välförtjänt semester. Kanske ses vi?!



Ta hand om dig och vårda din fina själ!



Många kramar



skriven
#13: Hazel

Kram!

skriven
#14: Mia

Hej Anne!



Kul att du är tillbaka i bloggvärlden=)



Vill tipsa dig om St:lucas stiftelsen i Vänersborg.

jag har varit hos många, och började där och allt känns jättebra.

Sen passar d säkert inte alla, men det är värt ett försök.

Tyvärr är det väldigt dyrt om man är egenbetalande ( 500 kr).

Men om du kan få någon remiss från en läkare är det billigare.



ja gospelkonserten kommer bli mäktig!=)

ses på måndag.



kram

skriven
#15: Storebror T

Majsigt att träffa dig i helgen lill-Sis :)

skriven
#16: Anna

Strax efter Maddes bortgång ramlade jag över hennes blogg av en slump. Har sedan dess följt dej i din sorg. Går inte en dag då jag inte tänker på er! Tänk vad en främling ändå kan göra intryck! Är helt säkert på att din ängel sitter på sitt moln och sjunger ihop med våra stora helgon - Elvis, Michael Jackson m.fl. Sänder här ett hjärta till dig med massa styrkekramar! Allt kommer ordna sig ska du se!

skriven
#17: Maria

Låter som en bra idé. Har också hört mycket bra om St Lucasstiftelsen. Ge inte upp bara, du kommer att hitta någon bra, det är jag säker på. Det kanske till och med kan vara värt att det tar lite tid, bara det blir rätt? Tänker ofta på dig och din dotter alltsedan jag hittade denna blogg. Håller med ovanstpende, konstigt att man kan känna så mycket för en främling. Många kramar sänder jag dig!

skriven
#18: Anonym

Tips på en butik som jag tror faller dej i smaken ;)



http://www.soluppgangen.se/

skriven
#19: Camilla Nilsson

Hej Anne! Din blogg är så vacker och lätt att ta till sig och läsa.. den går rakt genom hjärtat. Jag började läsa Maddes blogg ca 6 mån innan hon lämnade detta jordeliv och blev en ängel. Nu läser jag din och Davids. Jag och min fästman förlovade oss för 1 år sen och är i samma ålder som Madde och David. Min fästmans mamma ligger på dödsbädden, cancer i magen. Tumörer som blöder. Hon har åkt in och ut från sjukhuset dom senaste två åren. Nu vill vi bara slippa se henne lida, det är inte humant. Det har varit extra jobbigt den senaste månaden då hon blir sämre och sämre och idag är hon okontaktbar. Och min fästman gråter sig igenom nätterna. Jag vet inte vart jag får min ork ifrån men den finns och uppenbarar sig då det är som svårast.. jag försöker. Men det är inte lätt. Ville skicka en kram till dig när det nu snart närmar sig årsdagen. Tänker på er.

skriven

Kommentera inlägget här :