Blod är tjockare än vatten...

Jag älskar mina systrar, de är mina bästa vänner.
Utan mina systrar och allra käraste vänner skulle livet kännas torrt!

Är glad och lycklig över att ha så många syskon, både systrar och bröder.
Det är inte många som får den förmånen.

Tack mor och far som vågade, för det är inte lätt att förklara 7 barn.
Men jag är så SUPERSTOLT över alla mina syskon, och även för mina
föräldrar som jag fortfarande ser som relativt unga.
De har precis gått in i den underbara pensionstiden då man kan göra vad man vill!
Och de ställer alltid upp i vått och torrt!

De alla har berikat mitt liv, och jag hoppas att jag berikat deras.
Att få syskon är en förmån...inte en självklarhet.

Vår familj är som dvärjarna i Snövit;
Kloker, Blyger, Glader, Butter, Prosit, Trötter och Toker!
Alla har ett värde, och alla behövs!

Många kämpar i många år för att få ett enda litet underbart barn som
får växa upp. Och det är en glädje om något!

Jag har fått förmånen att få två underbara fantastiska döttrar.
Barn skaffar man inte...man FÅR barn...de kommer till en.

Och jag har fått till mig fantstiska syskon, tack vare mina föräldrar
som jag älskar djupt i mitt hjärta!

Vi fick växa upp i en underbar gemenskap och lära oss att ge och ta,
att få lära av varandras talanger och olikheter.

Man kan kalla det teambuilding i moderna ordalag.
Vi lärde oss teambuilding utan att vi visste ordets betydelse.

Coachen, medlaren, den tröstande, den handlingskraftige,
den stöttande, clownen, den bejakande, den lojala...
...den som lättar på trycket...osv...
Vi lärde oss att ensam är ingenting, tillsammans kan vi skapa underverk.
Och det om något kan i applicera i vilket företag som helst!

Alla behövs för att det ska bli ett bra team.
Om någon fattas blir det problem, för alla personligheter behövs.

Hur skulle det se ut om alla var likadana....det funkar ju inte!
En del måste vara visionärer och en del måste vara doers!
Annars skulle systemet klappa ihop fullständigt.

Att ha ett kitt i tillvaron är viktigt både i familjelivet och i arbetet.
Att kunna fungera i sina roller.

Ingen lätt match, och inte heller utan konflikter...men alla behövs för
att det ska bli dynamiskt och att kugghjulen ska rulla, det får vi inte glömma!

Att samarbeta, att känna att vi behöver varandra för att klara livets
med och motgångar.

Med och motgångar har vi alla, men stöd från de närmaste, familjen gör
att man orkar lite till och lite till när livet bjuder på nedförsbackar.
Alla utan undantag får uppleva det förr eller senare...

Men här och nu är jag så glad för att jag har mina syskon och föräldrar,
som finns där, ni är mitt kitt i tillvaron även om det blåser ibland..
....men det hör till...

Kram på er allra käraste syskon och kära mor & far!


Jag och mina älskade systrar på Lovisas 1 års kalas






Kommentarer :

#1: Julia - Älska utmaningen!

Mina syskon och föräldrar btyder också grymt mycket för mig... Dom finns alltid där, vad som än händer!

Vad vackra ni är!

Kramar

skriven
#2: Emelie Bergqvist

blir så varm inombords när jag läser din blogg..... har läst den sedan 1 år tillbaka, har dock varit dålig på att kommentera men e så imponerad utav Dig.... sån styrka... helt otroligt... e som att Madde lever i Dig och att du fått hennes styrka, på nåt vis... så tycker jag de känns som.....



jag kände Din underbara dotter Madde lite.... du förstår hon praktiserade hos oss på Gina Tricot i Oden när hon gick på högstadiet och sen pratade vi alltid när hon va inne... gillade henne skarp från första stund.... sån glädjespridare och energiknippe.... =) blev så himla ledsen när jag såg att Madde hade lämnat oss.... satt nere i HBG och läste detta... ögonen bara sprutade.... helt fruktansvärt.... men jag vet att 1 dag så får man träffa Madde igen på andra sidan.....



tack för en underbar blogg och måste säga att du e en helt otrolig mamma..... Diggar Dig ska du veta... kämpa på....



Kram Emelie och God Jul och gott nytt år.....<3



skriven
#3: Amanda

så fint och kärleksfullt du skriver anne som alltid. hoppas allting är bra! Kramar till dig

skriven
#4: Hanna - Mode, smyckestillverkande och min vardag

Vad fint skrivet.

skriven
#5: Mor och far

Tack Anne för de fina orden! Hoppas att du kryar på dig snart. Ta det lungnt ändå, för ingenting är ett måste här i livet. Alla behöver vi ta en paus ibland för att ladda batterierna.

Vi älskar dig och kram från mor och far!

skriven

Kommentera inlägget här :