Hummingbird

På tåget i fredags såg jag en annons i kupétidningen om cykelresor från en
researrangör...rev ut sidan och kände YES, jag har hittat min grej  ATT UPPLEVA!

Jag satt och surfade i helgen...kanske cykla i Provance......
...lavendel är ju min favoritblomma....när jag skapar blomsterarrangemang mår jag prima
glömmer tid och rum.........."fuskflorist "som jag är....


 ......eller varför inte insupa Toscana!

Toscana har jag drömt om...att få uppleva varje centimeter av detta fantastiska landskap..
..på cykel och att andas syre och se jordens skönhet!



Letade lite förstrött efter en arrangör som kan passa mig. Men det finns några olika att välja mellan.
Tittade på priser, rutten, hur ser den ut, vad ingår i priset osv...
och jag kom till slut in på en skön sida!

HUMMINGBIRD!....vänta nu...betyder inte Hummignbird....Kolibri? Jojjomensan!
Blev nyfiken på deras koncept och började läsa....men det är ju ett tecken för sjutton!
Madde kallades av David för just Kolibri...men jag har aldrig tänkt på fågelns innebörd.

På hemsidan skriver de;

Varför heter vi Hummingbird?

Under flera resor till Costa Rica under 90-talet blev företagets ägare,
Ulf Hansen, barnsligt fascinerad av kolibrin.
Med sina 2 - 3 gram och upp till 70 vingslag per sekund är det en mycket speciell fågel.

Kolibrin har en unik flygförmåga, de kan flyga både fram, bak, upp och ner ,
i en hastighet av upp till 100 km i timmen.
Ljudet som uppstår när de flyger är väldigt speciellt och behagligt.
Härav ordet "humming".


När vi bestämde oss för att byta till ett namn som inte så lätt kan förväxlas med
andra researrangörer var Hummingbird ett givet val.
Inte bara ser kolibrin väldigt vacker ut. Den är dessutom otroligt flexibel och snabb.
Dessutom har den alltid älskats för sina egenskaper, sköna ljud och förmåga att inte
stöta sig med andra djur eller människor.
Bra egenskaper tycker vi och bestämde oss för att heta Hummingbird.

Jag förstår nu varför David kallade sin Madeleine för Kolibri!

Kanske lite känslomässigt val av mig men jag föll pladask!
Madde ledde mig hit!


Cykla i Toscana i maj när Madde fyller år...hmmmmm....humming....
Jag ska försöka få med mig någon, men om jag inte får det så åker jag själv.
Man lär känna massor med härliga människor och man lär dessutom
känna sig själv ännu mer. Man cyklar i grupp så jag är aldrig ensam!

Har inte bokat resan än....får sova på saken och räkna på ekonomin, men
nu har jag ett mål som faktiskt är greppbart just nu..

Numera blir jag bara rastlös av att åka på solsemester så detta är ett nytt kapitel
och ett njutbart sådant! Dessutom måste jag träna mot ett mål så att jag är fit for a bike!
Tänk... att få cykla...äta, njuta...besöka vingårdar..umgås med likasinnade.....

Cant be better!
Ett nytt mål i sikte... :))

Om någon rest med Hummingbird vill jag gärna ha omdömen.
Puss&godnatt!

Kommentarer :

#1: Gösta

Låter underbart! Kramis och god natt vännen min. Jobbar i morgon kväll och då blir det ingen meditation.

skriven
#2: Helen

Detta låter ju helt fantastiskt...får du inte med dig någon så åk själv som du säger, det "växer" man av och efteråt är du såååå stolt över dig själv att du gjorde det...tro mig...

kram Helen i Skåne

skriven
#3: Millan

Låter ju hur mysigt som helst, när du beskriver det så!

Och Hummungbird-grejen... rysningar

You go for it, girl!



(Har du fått mina mail om den 6/3, förresten?)



Ha en fin tisdag i snöyran!

Kramis!

skriven
#4: Vida

Oj vilka vackra bilder och det låter som en härlig resa. Jag tror starkt på sammanträffanden så jag rös när jag läste den delen.. att cykla bland lavendel. Låter verkligen som balsam för själen.



Liv

skriven
#5: Hazel

Det lyder rigtigt dejligt :-)



Man ser jo straks, hvor Madde fik sin strålende personlighed fra!

skriven
#6: "Nicka" Monica

Här fnissas det idag !

Du är för härlig Anne och så lika Mig själv.

Har inte cyklat den sträckan, som Du funderar.

Men, cyklat oerhört mycket i Mina dar..

Finns det nåt härligare ? ljudlöst far man fram..

nästan som att segla..-Ja nästan ! Haha..

Tycker allvarligt Du ska fundera på det här,

samtidigt som Du cyklar, så njuter Du av allt Du

hinner se och höra, på kvällen är Du lagom trött !

Kan det bli bättre ?

Om det hänger på pengarna ?

Då startar Vi en insamling, till Madde's underbara mamma !!

KRAM KRAM

skriven
#7: Ingrid S

Hoppas att den resan blir av för dig!Man upplever ju naturen på ett helt annat sätt när man cyklar.



Ta väl hand om dig!

skriven
#8: Anna

Låter helt underbart! Toscana har alltid varit en drömsemester....

Detta skall du absolut göra och jag tycker nog att du skall åka själv, Då får man kontakter som man annars aldrig skulle ha fått. Du får se det som en slags meditation!!

skriven
#9: Li

Tycker verkligen att du ska unna dig det. Det är du värd och jag kan lova dig att den där resan kommer att ge dig så mycket! Kram

skriven
#10: Amanda

det låter underbart anne. det är du verkligen värd och jag kan lova dig att du kommer och vara en helt ny människa efteråt när du kommer hem. hoppas du kommer iväg och att din ekonomi tillåter det. allt gott till dig., //Amanda

skriven
#11: vindensmelodi

Åh Vad häftigt!!! Hahhaaaa, Underbart, jag vet ju att David kallade Madde för sin kolibri,,, så otroligt fränt, vilken beskrivning - det stämmer ju exakt!

Jag blir helt till mig,,,(kan ju tänka mig hur du blev då du läste) Så himla fräsigt!!



Och jag tror inte du har problem med att få någon med dig på resan ;) Det är nog många som köar :)



varma goa kramar

skriven
#12: Siw

Åh det låter helt underbart.

skriven
#13: Aneth

Det låter helt underbart! Har varit på några cykelsemestrar och det är verkligen att ta vara på tiden. Och precis som du skriver, äta och dricka gott och njuta och på köpet känner man sig nyttig också. Självklart ska du göra detta om det funkar. Kramar till dig du härliga människa!!!

skriven
#14: caroline

hon ar helt otrolig din underbara dotter, det ar skont att hon ser till att leda oss pa ratt vagar ibland. nu kommer jag snart hem till trollhattan igen, borjar kannas vemodigt att lamna denna underbara underbara varme. hoppas att du har det bra anne. det var underbart att hora laten, dom undrar nog vad jag sysslar med nar jag sitter o ler o grater for mig sjalv har inne pa itcafet.:)

skriven
#15: Malin

Gör det. Livet är för kort för att vänta med upplevelser. Kanske en kvalitetsresa med din äldsta dotter? Gör det.

skriven
#16: Johanna

Det låter helt underbart! Önskar jag hade kunnat göra en sån resa med min mamma, men jag bor i Kalifornien och mamma i Skåne, så det blir inga cykelresor på ett bra tag. Första gången jag åkte till USA reste jag ensam och det tycker jag absolut du ska göra! Resa själv är jättehärligt! Man behöver inte anpassa sig efter någon annan och man får så otroligt mycket tid för sig själv och som du själv säger; man lär känna så mycket annat folk. Hoppas du kommer iväg och får det riktigt bra!

skriven
#17: Linna Linköping

hihi va sött. jag tycker det är så sött att madde kallades för kolibri å du har rätt i att det är massa tecken! ( ja tror på sånt stenhårt, jag träffade min pojkvän på ett så filmaktigt sett)

men det var inte det jag skulle skriva.

jag har ju tidigare nämnt att madde gått o fått mig att tänka på ett annat sätt som du kanske läst, o det roliga är att jag 2001 tatuerade in en kolibri på ryggen för jag kände mig som en o nu varje gång jag ser den så tänker jag på madde å allt som hon sa som var så bra..

nu vet ju inte du vem jag är men ville bara säga det =) kram å glad sommar

skriven

Kommentera inlägget här :