Körsång

Nu har jag tagit ännu ett steg i gör-det-bästa-av-ditt-Liv!

Blev för en tid sedan tillfrågad av "Tjolle" om inte jag skulle gå med i hans kör.
Madde hade honom som musiklärare i högstadiet och han sjöng även på
hennes begravning, vilket var oerhört fint gjort av honom.

Nåväl...jag har lurat ett tag på detta eftersom jag vet hur kul det är att sjunga i kör.
Sjöng i kör innan jag fick barn på det glada 80-talet.....

Ikväll kom jag dit för första gången...och där sitter 200 personer! WOW!!!
Vilken superdundermaffikg kör!

Tack och lov för att jag sjungit tidigare, för jag kunde alla låtarna som vi sjöng.
Rösten är förståss extremt ringrostig, men med lite magstödsövningar ska jag nog
kunna ta även de högsta tonerna.

Gåshudskänslan innfann sig flera gånger under kvällen och det var mycket
glädje och skratt men också nära till tårar.....mycket härlig Gospel var temat för kvällen.

I april ska denna maffiga kör sjunga i kyrkan och juni ska hela gänget åka till
Danmark och sjunga....det ser jag fram emot.....sjunga och resa...toppen!
Och jag är med......YES!!!

Och då är det ju vältajmat om jag kommer iväg till Toscana i maj...ska försöka
övertala min kära stora sångfågel Christine att följa med mig...

Kommentarer :

#1: julia

Det glädjer mig verkligen att läsa att du hittar saker som är rolig och saker att se fram emot!

Kör hårt =)

kram

skriven
#2: FIa

Så roligt att läsa! Keep Going!

Kram!

skriven
#3: Vida

Blir glad för din skull, låter som balsam för själen.

Kram

skriven
#4: Elisabet Roslund

Vilken känsla, vilken glädje.....

Lycka till Anne!

Kram

skriven
#5: Therésa

Vilken befrielse och få sjunga i kör! Funderar på att göra desamma... :)

skriven
#6: MarikaT

Kul! Jag har inte sjungit i kör sedan jag slutade på Chalmers där jag var med i studentkören. Det var enormt kul! Och vi reste också (ända till Japan, det ger minnen för livet). Så jag tror och hoppas att du kommer att få ut mycket av att ge ton igen. Och cykelsemestern tror jag också blir en fantastisk upplevelse. Jag önskar dig all lycka till det du tar dig för framöver. Det är nog bra sträva frammåt mot nya mål. Att ha något att se fram emot och längta till. Även om det går upp och ner och bakåt i vardagen, eller kanske just därför. Kram från Marika

skriven
#7: Jenny

Hej.! Jag skrev till dig innan jul ang några frågor till ett arbete. Har mailat dig men utan svar. Tänkte om det kanske inte hade kommit fram?

skriven
#8: Amanda

Vad roligt Anne att du åter gjort en sak som är bra bara för dig själv och att du ska må bra. Att sjunga i kör är jätte roligt cch så befriande. Gläder mig och läsa hur glad du verkar vara nu förtiden. Jag sjöng också ikör tidigare men slutade på grunad av att man blev behandlad som luft av de andra medlemmarna plus att jag var yngst.//Amanda

skriven
#9: Maria

Vad glad jag blir för din skull. Det är så roligt att du hittar det som du mår bra av.

skriven
#10: Hazel

Hvor i Danmark? Kunne jo være rigtigt cool at komme og se/lytte! :-)

skriven
#11: "Nicka"

GRATTIS GRATTIS, Anne !

"efter regn kommer sol"

Jag blir så innerligt glad för Din skull.



Massor av Kramar från Mig.

skriven
#12: "Nicka" Monica

Hej Anne..

Blir så oerhört glad för Din skull.



KRAM

skriven
#13: Nina L

Kul med sång =) Jag tror starkt på att allt kul vi är med på, är läkande. Undra om det är samma kör som två av mina syrror är med på.

Kämpa på Anne, tänker mkt på dig!

Kram!

skriven

Kommentera inlägget här :