Cliffhangern...

Oj vad mycket energi jag har haft idag!
Det har blivit roligt igen att jobba för jag skrattar mycket mer på jobbet,
tack vare mina goa vänner på jobbet och att jag känner att jag gör något igen.

Att gå tillbaka till jobbet kan vara bra, särskilt när jag har tillåtit mig själv att
få sörja på heltid i några månader.....det hjälper!

Nu blir jobbet min tillfriskningsplats och jag omger mig med männsikor
där jag kan vara mig själv.

På väg till Göteborg idag så tog jag min uppgift på allvar (se mitt förra inlägg)
Jag började med att hälsa glatt till konduktören och log....han blev glad! 1 poäng.

Sedan var det svårare i bussen för alla tittade ner i golvet eller så där
lobotomerat ut genom fönstret, så där blev det inget aktivt leende.

När jag sedan köpte mat med Louise och Jennie så pratade vi om detta
fenomen och mötte två kollegor.
Vi hälsade glatt och sa till de mötande; hon ler glatt....men han ler inte.
Vi riktade kommetaren till desa två och han log glatt och alla började skratta! 2 poäng

På väg hem vid kvällskvisten handlade jag på pressbyrån och log och pratade
glatt med mannen över disk och han skrattade och blev jätteglad! 1 poäng

Norgetåget hem ...och Marie jag skämtade med konduktörn och alla skrattade gott.
ja...norrmän är lättroade....hihi...
Flera poäng till i ett bräde!

Så idag lyckades jag samla ihop ett gäng gladpoäng genom att vara medveten
om hur jag behandlar andra.....och jag fick energi av att se andra skratta och le.

Så till cliffhangern från igår.....
På julaftons eftermiddag promenerade jag och dotter till syster för att fra jul.
Alla var så fint klädda och glada....vi mötte alla blickar,
gamla damer och herrar i gåbortstassen och alla andra åldrar.

Så gott som alla tittar på Christine och ler och en del säger god jul och
några kommeterar hennes fina små saker i håret.
Alla ler de allra varmaste leendet när de ser henne med dessa små saker
i var sida på huvudet....

Vad var då dessa små saker....jo...små supergulliga renhorn
med svandun och  pingla på. Underbara hårspännen som hon fått av
sin moster dagen innan julafton.
Tänk vad lite som behövs egentligen!


Snodde bilden av  http://tidsmastarinnan.blogspot.com/2008/11/mamma-du-har-horn.html

Se möjligheterna i varje dag....det regnade men det gjorde inget.
Så gå ut och gör någon glad så blir du själv glad!
Min dag har varit toppen :))

Kommentarer :

#1: Amanda

Verkar som du haft en jätte bra dag i Anne. Ska nog prova på ditt tips jag med och se hur många jag lyckas göra glad under en dag. :) Hoppas allt är bra annars oxå. Kram Amanda

skriven
#2: dotter

Hihi, ja det var en rolig och glad dag!

Det funkar att skratta och le, har vart superglad hela veckan.

Stor kram till min fina kloka starka mamma!

Jag älskar dig!

skriven
#3: Aneth

Hej på dig!

Visst sjutton hjälper det att le och kanske säga något trevligt. Om inte annat så mår man bättre själv även om man inte får ett leende tillbaks. Då får man lite roligt av surkartarna.

Roligt att läsa att du mår bra, det är du verkligen värd efter allt elände och sorg.

Sköt om dig och varma kramar från mig!

skriven

Kommentera inlägget här :