Foreverliving

Tack, tack o tusen miljoner tack för alla era långa och korta underbara
kommentarer.....
.många känner igen sig och en del finner kanske lite 
igenkännande att detta med sorg är så blandat med många känslor och tankar!

Många bär sorg och det märks inte minst på alla historier jag får till mig,
många tragiska och sorgliga som många av oss känner igen.
Tack för tipset om www.sorg.se den har jag nu varit inne på.
Tack även till Ann-Kristine Lundmark (författaren) som hittade in här!...jag har mailat dig)

______________________________________________________________________

Idag har jag vänt ett nytt blad igen......många nya fler blad lär det bli!

Har varit i Göteborg på utbildning hela dan på nätverksföretaget FOREVER.
Min nya fritidssyssla blir att sälja dessa fantastiska Aloe Vera produkter
som många känner till men som kan vara okända för ännu fler.
Dricker Aloe för att insidan mår bra och det vill jag förmedla till så många
fler att det verkligen funkar!

Jag har haft magkatarr i många år och sedan jag började dricka Aloe så
har min mage inte krånglat en enda gång......Losec kan slänga sig i väggen!

På onsdag kväll 14 januari ska jag ha min första Produktvisning i vår kvarterslokal,
på Silvertärnan, och ni som läser min blogg som bor kring Sandhem
är också hjärtligt välkomna.

På Onsdag kl. 18,30 sparkar vi igång.
Jag har med mig min coach Anielle Strömbeck som jobbat med produkterna
i många år.

Ta med en eller flera vänner också så blir det ännu trevligare.
Skicka ett mail till mig senast på tisdag så vet jag vad du heter och hur många du tar med dig.

Ni som fått min inbjudan via mail får gärna svara redan imorgon så har jag lite
aning om vilka som säkert kommer......
Jag har mailadress [email protected]

Om ni vill ha ett roligt Aloeparty hemma hos er så får
ni gärna höra av er till mig så bokar vi in en rolig afton tillsammans.

Vill väldigt gärna träffa er som jag både vet och inte vet att ni finns.
Att lära känna nya människor ger glädje och nytt tänk.
Jag nås på mailet som sagt....
Ha e go kväll allihop!

Jag lever nu efter devisen;
 
"If you can dream it you can do it!
/"Maddeandan" citat   

(tack  http://www.vindensmelodi.blogg.se/  för att du myntade ordet "Maddeandan")

Våra bästsäljare    

Kommentarer :

#1: julia

Aloe vera är grymt bra. lipsylen och sminket är gudomligt bra verkligen.

skriven
#2: vindensmelodi

Åh,,, Forever living :-)) Ja, de är bra produkter - verkligen,,,det kan jag intyga. Mina barns plastmamma är återförsäljare, så jag får en hel del prover,,,dessutom brukar jag köpa aloe juicen och dricka varje morgon,,,och den är helt suverän.

Och aloe jellyn är suverän till precis allt!



Och tack för din "hyllning" till mig att jag myntade utrycket "Maddeanda" :-)) Det minns jag så väl,,,,när jag skrev det inlägget till Madde i hennes blogg bara dagen efter hon gått bort. Och det var verkligen så jag kände,,,att hennes anda fanns kvar och sken över hela cyberrymden i kärlek och possitivitet :-)

Maddeandan - ordet bara kom, som från Madde kanske ;-) att hennes otroliga possitivitet forfarande lever kvar både hos er och hos oss alla i cyberrymden :-)



Kramar i miljoner :-)

skriven
#3: vindensmelodi

Jag blir gaaaaalen på blogg.se och dessa komentarer som inte kommer,,inte kommer,,inte kommmer och så vips,,,har man fått med ett helt gäng :-/



Hm,,,,



Kramar i miljoner

skriven
#4: Amanda

Aaa vad kul Anne att du börjat med något nytt. Måste kännas jätte kul och aloe vera produkter som är såå roliga att sälja sägs det plus såååå bra för kroppen och själen trots att jag själv aldrig provat några så är det många sagt att dom är bra. så ska nog prova något sådant jag med någn gång. lycka till. Kram Amanda

skriven
#5: Pernilla

Hej Anne,jag e en tjej pa 36 ar som har foljt din,Maddes o Davids bloggar i manga manader nu o har gratit manga tarar,ni verkar alla vara sa harligt arliga o underbara manniskor o Madde var en san otroligt underbar o rolig tjej med otrolig styrka som jag antar att hon fatt fran sin mamma..detta e bara andra gangen jag lamnar en kommentar,har lamnat en forut pa Davids blogg men nu nar jag laste denna om sorge arbete o hur man ibland vill sla folk pa kaften sa kande jag igen mig..jag forlora min mamma hastigt da jag var 16 utan forvarning o det e nu 20 ar sedan men jag har fortfarande dagar som kan vara jobbiga,det verkar som ju aldre jag blir desto mer vill jag veta om henne men jag har ingen direkt som kan svara tyvarr...jag bor nu i Kalifornen sen 11 ar tillbaks o min familj e kvar hemma i Uppsala men dom flesta orkar fortfarande inte prata om det o vill bara glomma men det vill inte jag...jag vill forsoka komma ihag dom bra stunderna o det e jag glad for att du verkar gora med Madde.

Nu har jag babblat pa tillrackligt men ville bara tacka dig/er for att ni delar med er utav era liv o tankar o kanslor,det finns manga utav oss som lyssnar o beundrar er..lycka till i livet!! Manga kramar sander jag

skriven
#6: Natalie

Håll koll på dina levervärden när du dricker aloe vera bara. Många som får riktigt taskiga levervärde av det, enligt sjukhuset här. Har vänner som råkat ut för bluffen också...

skriven
#7: Linda

Hej!

Jag har aldrig kommenterat, men brukar läsa din och Davids bloggar regelbundet.



Jag är 23 år och förlorade min 49 åriga pappa 14 september förra året, i just cancer. Det här inlägget träffade mej precis, för jag förstår verkligen hur du känner. Jag vet inte hur många gånger det känns som att man "måste" försvara sin sorg gentemot folk. Jag förstår att folk inte vet hur dom som ska bete sej alla gånger, men det är helt okej för min del, för det är som jag brukar säga till dom, det vet inte jag heller!! Jag som har sorgen, alla känslorna och smärtan vet inte heller hur jag ska göra, bete mej, vad jag säga osv.

Men det värsta är när folk kommer dragande med alla dessa klyschor och ska säga saker bara för att, som tex. "tiden läker alla sår". Det dom inte förstår, och som gör mej så ledsen och förbannad är att det inte "enbart" är sorgen efter pappa som jag och min mamma & syster har, för "bara" det hade varit så otroligt jävla tungt! Man har även allting som hände innan han dog, som man inte tänkte på då, för man var så inne i allting. Han var sjuk i över 2 år och hade cancer på tre ställen, vi fanns där i vått och torrt, och sen dog han. Det känns som att allt består av att acceptera. Först var vi tvugna att acceptera att han överhuvudtaget fått den äckliga sjukdomen, sen ska man acceptera att den blir en del av ens liv, sen ska man acceptera att han blir sjukare & sjukare, sen ska man acceptera att den äter honom inifrån och ut och sen ska man acceptera att han inte fixade det, oavsett hur positiv, glad & stark han var. Den förbannade sjukdomen tog hans liv. Och DET förstår inte folk! Dom förstår inte hur det känns att stå bredvid någon som är så sjuk, som man älskar så otroligt högt och se den personen försvinna mer och mer, för att till sist somna in. Den känslan och maktlösheten går inte att beskriva i ord. Vi kämpade för och med honom, men han klarade det inte. Och det är det som är det svåra att försöka acceptera och förstå.

Även om det varit två otroligt tunga, turbulenta och svåra år så är det ingenting som jag inte skulle göra om. Pappa gjorde allt för mej under hela min uppväxt och hela mitt liv, därför var det självklart att finnas där när han blev sjuk, och jag skulle göra om det om och om och om igen. Men att förlora honom, det kommer jag nog aldrig acceptera och förstå fullt ut, det kommer alltid vara min största sorg. Just nu får man försöka ta en dag i taget, ibland till och med en timme i taget, och försöka ta hand om dom som finns kvar här hos en, i mitt fall min underbara mamma och min älskade lillasyster, även vännerna som är ovärderliga!



Ta hand om dej och din familj!

Skickar hundratusen styrkekramar till dej!!

skriven
#8: Madelene Nattfrost

Åh, älskar deras Aloe Propolis Creme!

skriven
#9: Siw

Braiga grejor det där, för både hund och människa.

skriven
#10: Ida

Hej, har länge tänkt lämna en kommentar på din blogg men det har bara inte blivit av. Jag läser din blogg regelbundet och vill skänka dig min tanke och styrka i din sorg. Jag förlorade själv en vän i cancer i höstas, bara 27 år gammal, livet blir inte alltid som man tänkt sig. Ta hand om dig och försök att leva livet levande. Kram Ida

skriven
#11: Toffs

Är också åf av Forever, och jag önskar dig all lycka med produkterna! Och välkommen in i Forever-gemenskapen! Det är skönt att vara ute och hålla visningar av alla de slag!



Och till tjejen ovan som pratar om levervärden, får man dåliga levervärden av en grönsak?

skriven

Kommentera inlägget här :