Jagefrisk!

Jag är så oerhört tacksam över att jag är frisk!
Det förstår man inte förrän någon när eller kär blir sjuk,

Det kan räcka med en superdunderförkylning så förstår man vad oerhört mycket
man orkar göra när man INTE har influensa eller ännu värre en svårare sjukdom.

Trotsade förkylningsbacillerna och åkte till mor o far för att träffa syster, svåger och Leo
som flugit hit över helgen.

De var dundersuperförkylda, helt däckade och snytpappret användes flitigt!
(flygbiljetterna var inköpta innan förkylningen slog till)

...men jagefrisk, jagefrisk, jagefrisk....blir inte smittad!  (mantrat funkar har jag bestämt)
har stulit mantrat från min ängel Madeleine http://jagefrisk.blogg.se

Kul att få träffas ändå även om det blev under lite lugnare omständigheter denna gång.
Vi tittade på Madeline på DVD när hon sjöng i tävligen Musik Direkt och jag fick se Madde
som frisk, och med otrolig karisma och sångröst....grät förståss och kände både
smärta och alla känslor man kan känna!

Ska lägga ut på Youtube men vi måste prata igenom först så alla tycker det är OK.
Många låtar är skrivna till pojkvännen David så det är även hans känslor!
http://therealcolombo.blogg.se
Vet inte heller hur man gör än för att kunna lägga upp på Youtube....

Jag har en väninna som bor i mina tankar hela tiden.
Hon har cancer och har kämpat nu i 2 1/2 år.

Hon ligger nu på JK sedan en tid tillbaka och hon har fått beskedet att det inte längre går
att göra något mer i behandlingsväg.
Carina som så många andra i detta avlånga land med cancer kämpar med att få LEVA varje dag.

Jag har märkt att de som är sjukast klagar minst....vad kan det bero på?
Jo för dom ser det underbara runtomkring sig som vi friska inte ens ser i vardagen.

Att få äta en god måltid eller att se solen skina eller att det regnar, att se knopparna på buskarna som
börjar göra sig levande igen....osv..osv...

Vi tar oss inte tiden att se det självklara som är så fantastiskt!

Läs Carinas blogg! http://carinaahlin.blogg.se/
Hon kämpar för sitt liv och ändå njuter hon i fulla drag av sin älskade Prins och familj  och allt det
goda som kommer till henne, trots att hon är dödsjuk.

Något att tänka på för er som gnäller att det är måndag imorgon igen och som ska upp i ottan.

En orkidé till dig mitt hjärta Carina för att du kämpar den största kampen i livet när döden knackar på,
nämligen att vilja överleva!
Puss o kram från Anne!

Kommentarer :

#1: Vida

Kikade in på bloggen och tala om livskraft. Det gör mig ödmjuk och berörd.Jag har INGET att klaga över inser jag.. utan imorgon då jag vaknar upp med träningsvärk efter dansen så ska jag vara glad över det... dansen gör mig glad och då ska väl även känslan efter dansen ha samma effekt. Det känns att man lever.. många av oss glömmer bort att leva anser jag.



Varm kram från Liv

skriven
#2: Viktor

Jösses e vi släkt eller?? De här är typ tredje gången vi skriver om lika saker samtidigt. Du skrev i detta inlägg om de dåliga med klagan o lika dant gjorde jag för ett par dagar sedan.

Hur häftigt som helst ju!



För övrigt vill ja säga att jag gillar din blogg Anne, den berör mig.. men de vet du väl

skriven
#3: Amanda

Hej Anne.



Som vanligt så skriver du jätte bra o jag insprireras av dig o ditt skrivande. Du har såå rätt när du beskriver att de som är sjukast klagar minst medan vi som är friska klagar mest av alla. Väldigt sjukt o konstigt egentligen måste jag säga. SKönt att du hållit dig frisk, din Madde anda inspiriation hjälper nog både dig o många andra till o tänka positivt o på så vis minskar man kanske chanserna att bli sjuk. vad vet jag.



Varje gångjag läser din blogg så rinner tårarna, kan inte förstå varför livet är såå orättvist o hårt mot oss? Varför fick inte Madde leva och bli frisk? varför måste den där dumma cancern ta så mååånga liv? världens hemskaste sjukdom någonsin. Hopaps att man en dag kan hitta ett botemedel MOT ALL SLAGS CANCER. Nu finner jag inga fler ord Anne.

Må så väl. Tänker både på dig o Madde som är i sin himmel. Kram Amanda <3

skriven
#4: "Nicka"

Oj så tråkigt med allt...Jag som började skriva till henne, sen blev Jag rejält sjuk och äter massvis av mediciner !! OJ, hur detta Liv ska behöva vara. Så ledsamt. Tänk, Om alla människor skulle tänka som Du Anne ! Du är en pärla ! Förstår inte, men Du har Dina stunder, Du är en lika människa som Jag...Man lever dagen ut...ingen märker så mycket Hur man egentligen mår. Vi tänker så mycket på andra. Neej.. Jag vet inte ? Blev så ledsen när Jag läste Om lilla Carina nu !! Hälsa så Gott " hur man nu gör det?" Gör det som känns OK !

Stor Kram på Dig Anne. Jag skriver till Carina..

skriven
#5: Donya

Hej!

Efter att ha läst och följt din blogg ett tag vill jag titta in och säga hej och säga att även om jag inte känner dig så finns du i mitt hjärta. Det är härligt och läsa hur du återberättar din dotter Madde, vilka fina minnen du har av henne och vilka vackra kort! Hur orättvist det än är så läker tiden alla sår, det har jag verkligen lärt mig. En dag känns allt bara lättare, utan att man glömt eller något sånt.. nej livet bara fortsätter även om man ibland bara vill stanna kvar och inte gå vidare utan personen! Jag vill iaf bara säga att jag tycker att du är otroligt stark och att jag hoppas att du finner någon tröst i allt det fina hon var och din ära att få vara henne mamma!

skriven
#6: Ida

Denna bild är fantastisk!!

skriven
#7: Elisabet Roslund

Ha det riktigt bra Anne och en Varm Kram skickar jag till din väninna Carina.......En riktigt Varm Kram

skriven
#8: Lindy

vilken underbar människa du verkar vara. Jag lever oxå med smärtan av att förlorat en familjemedlem i cancer, min älskade mor.. Jag blir inspirerad av din blogg och känner lust till livet igen! Man får andra perspektiv, vare sej man har valt dom eller inte, man inser oxå hur värdefullt livet är, när man har det! All lycka o varma tankar till dig! KRAM

skriven
#9: Anonym

Vill tipsa dig om den nya gratis supersidan FREESTREET helt ny jättelätt att värva.



Du får presentkort från NELLY eller et SUPERPRESENTKORT där du själv kan välja butik.



Ta chansen helt gratis och jättelätt



http://www.freestreet.se/?r=135

skriven
#10: fia

ja du har så rätt i det du skriver inte för att vi är drabbade , på det sättet .

men den dagen vi fick lilleman så då fick vi lära oss att livet kan va över på en sekund och vi får leva efter detta varje dag , men vi leveriallfall och det är huvudsaken ,och det är det som är livet att våga .

skriven
#11: vindensmelodi

Ja, visst är det så! Så underbart inlägg Anne!!! Tänk att de som är sjukast klagar minst - visst är det så att man skäms ibland, men de som är sjuk lever i nuet precis som du sa,,,och ser skönheten i allt!!



De vet hur man uppskattar livet och allt det vackra omkring oss,,,



Ett inlägg som sköt som en pil in i mitt hjärta,,,, en kärlekspil till livet :)



Kramar i miljoner :)



skriven
#12: Anonym

Va fint Anne! Ja, vi skulle verkligen behöva vara mer nöjda med det vi har helt klart.

skriven
#13: Anonym

Skrev inlägget ovan.

skriven
#14: Mamma Melissa

Har skickat ett mail till dig, på siffer-mailen (vet inte om du har flera...)



Ja, alla skulle behöva vara lite mer ödmjuka inför att solen faktiskt går upp varje dag. Men alla är så stressade av alla sina "måsten", det är först när någonting omvälvande händer som man inser att det inte finns några riktiga "måsten" förutom att faktiskt försöka överleva...

skriven
#15: Millan, Sågaregatan

Varm kram till dig!

skriven
#16: elin&linnea

Gud va skönt att du blivit frisk nu! :D

skriven
#17: Viktor

haha så du menar att jag inte är fullvuxen. jag är ju för tusan född på 1900-talet. De säger väl allt =D

Dessutom måste du ju erkänna att de e sjukt kul att köa prylar till hemmet. särskilt stora saker som sängar o soffor :)

Erkänn!!

skriven
#18: madde

era bloggar beror verkligen och jag tror att ni har hjälpt många. kul att de kom in så mycket pengar till samlingen.



om ni vill lägga upp videoerna på youtube så är de jätte enkelt om du skapar ett konto å finns de en knapp där de står ladda upp då trycker du bara där :)

skriven

Kommentera inlägget här :