Mental träning...

Har tränat mig mentalt ett tag nu till olika saker som jag behöver
komma igång med.
Ett av dom är förståss att jag ska återgå till jobbet  igen.
Det funkar, för idag vaknade jag kl 06,45!
OK jag låg och läste ganska länge och somnade sedan om, men
det funkar!

Så på onsdag är det dags att börja på nytt. Det ska verkligen bli
roligt att få tillbaks sitt arbetsliv igen med allt som det inkluderar.

Man förstår först efter ett tag hur  viktig den delen av livet är.
Framför allt dynamiken mellan alla människor man möter varje dag.
Glädjen, skratten, diskussionerna, problemlösningarna, luncherna
och inte minst vardagsskvallret.....

OK, det finns mycket "harvande" också som tågpendling 2,5 tim/dag, vilket leder
till trötthet och fritiden som blir naggad i kanten.
Men what the heck.....tågåkandet är numera en skön sysselsättning.
Nu kan jag äntligen börja sticka /virka /läsa igen för det har jag inte haft ro till när
jag varit sjukskriven....knepigt, eller hur!

Jag är helt övertygad om att ju mer man gör desto mer får man gjort,
alltså den positiva spinoffeffekten gör att jag får mer gjort när jag jobbar
för kroppen och hjärnan kommer igång igen....tack för det!

Och ni har sannerligen hjälpt mig att tro på mig själv!
Vilka underbara härliga kommentarer jag fått!
Har vuxit flera meter i självkänsla bara på några dagar!
Oj, ni anar inte vad mycket det gör med alla dessa peppande, gulliga ord!

Igår gick jag långpromenad till Gärdhem med Anita o Kajsa.
Sköna promenader stärker kropp och själ....tur jag bor nära naturen!





Jag finner balans i kropp och själ just så här, att få insupa en kall vinterdag
utan tanke eller mål...bara att gå en timma där naturen ger och jag tar emot!

Kommentarer :

#1: Anonym

Vad vackert det är där du bor!! Superfint! Och du är också så väldigt vacker, det vilar något behagligt lugn över ditt utseende..någon sorts harmoni!

skriven
#2: Helen

Du är på gång...kanon bra

kram Helen i Skåne

skriven
#3: Siw

Det ska bli bra ska du se.

Jag förstår inte vad jag gjorde innan jag skaffade hund, om jag inte kommer i väg på nån längre promenad en dag så känner jag mig nästan sjuk. Man mår verkligen bra av att vara ute, fast i dag har jag önskat några grader färre, vi har -22.

Kram

skriven
#4: vindensmelodi

Åh vilka fina bilder,,,liiiiite snö ser man ju ändå,,, :-)) Härligt med promenader det är helande för kropp och själ,,,fast här har vi haft nästan 30 grader kallt ni i flera dagar så jag går inte ut genom dörren,,, Brrrrrr



Kramar i massor

skriven
#5: Helen

Så underbara bilder, Anne! Härliga vinterbilder och så fina bilder i förra inlägget...man ser ju verkligen vem flickorna har fått sin skönhet ifrån...Din och Maddes (och även Davids) blogg har lärt mej otroligt mycket...gett mej mycket tankar som jag tar med mej i vardagslivet..en nära vän till mej har nu fått cancerbesked...då vill det till att man stannar upp litegrann och tänker...-På vilket sätt kan jag bäst hjälpa till...jo, genom att lyssna, lyssna, kanske ge råd om det behövs..men framför allt: vara till hands och stötta både honom och familjen...ha nu ett underbart 2009, Anne, och var rädd om dej..kram från Helen i M

skriven
#6: Rockfen

Din blogg är fantastisk, det var din dotter också. Tänk vad många människor hon har inspirerat med sina kloka ord på sin blogg, det värmer mitt hjärta att tänka på det. Det gör mig ont att läsa om din sorg, för du verkar vara en otroligt bra människa som är värd att må så bra du kan. Madde skönhet är tydlig, och det syns var hon fick den ifrån. Tack för att du visar att styrka kan vara självvalt!

Stor kram // Emelie

skriven
#7: en annan silvertärnare

den promenadvägen är klockren att promenera på, tycks aldrig ta slut och när den väl gör det är det bara att gå tillbaka! :D

skriven

Kommentera inlägget här :