Mindfullness

Nu får man bekänna färg!

Det är alltid så lätt att ge andra råd om hur man ska göra
för att må bra, men jag gjorde en tankevurpa...

Jag är den som ger råd till mig själv....medvetet.

Tänkt och gjort...åkte tåg igen idag och började sväva ut.....
....sen när jag är på jobbet så ska jag...blablabla.....

STOPP!! Jag är ju inte där än så varför ska jag tänka på det nu?
Anne, du åker tåg!...så åk tåg nudå!...jaja...glömde!

Jag åker ett skönt tåg och det gungar och låter, det är tyst och alla
sover...(hade ingen tågpratare med mig idag)...skön stund.

...efter en stund kommer tankarna tillbaka...får inte glömma blablabla..
ANNE SKÄRP DIG! Du åker tåg nu....OK...åker tåg nu....

Sen vet jag inte vad som hände....tänkte INGENTING och huxflux var jag framme.
Kände mig pigg och glad, log mot alla sura pendlare och skuttade ut
och snabbt in i bussen....kommer inte ens ihåg att jag åkt buss idag...

På den överfulla bussen till station på hemvägen satt ett litet barn i en vagn och hon skrattade
mot alla som bebisar gör...jag skrattade tillbaka och vi var framme på två röda!

Kontentan av detta då...jo om jag gör mig medveten om vad som händer runt mig just i
detta nu så blir jag även bättre på att koncentrera mig och slipper stresskänslor.

Det är så lätt att glida in i vad som händer sen och sen och sen....skit i det!
Det du har planerat ligger redan på pränt i din agenda så varför bekymra sig om det.
Den sekund du skrivit ner i din outlook eller agenda så kan du släppa det!

Jag pratade med några  om detta på jobbet idag och en kollega (kille) sa....jag förstår inte vad
som är så svårt...jag tänker alltid bara på en sak....ja ...hmmm..och ni förstår...han tänkte inte
riktigt på vad han hade sagt....vi tjejer förstod precis...och våra skratt ekade ut i landskapet.
.....han fattade ingenting!

Lite fantasi kryddar alltid tillvaron..he, he!

Även pensionerade statsöverhuvuden kan ha roligt tillsammans på jobbet.. :-))
Är detta en internationell hälsningsritual månne...?


Kommentarer :

#1: Anonym

Vilken kraft du har, klart imponerande och underbart att läsa din blogg, som alltid är full av tänkvärda saker och liksom Maddes blogg sprudlar din blogg av livslust/glädje. Ha en underbar kväll och helg... kram

skriven
#2: Anonym

Tänk vad inspirerade de här sura morgonpendlarna skulle bli om de visste vad du varit med om och ändå orkar vara glad och le mot dem. Jag är i alla fall jävligt inspirerad!

skriven
#3: Ingrid S

Ja här och nu är ett bra motto.Bilden är klockren!

skriven
#4: Marie Börjesson

Hej anne, Precis som du beskriver är jag, tänker hela tiden framåt och va som ska hända då och då, Jag har som många säger framtidsångest, istället för att försöka kocentrera sig på nuet, så vill gärna mina tankar vandra iväg, men vad händer om det blir så eller så då, håller på att försöka lära mig det där att leva just nu, och ta dagen som den kommer.Tror tyvärr det är många med mig som kanske känner igen sig. Ha det så bra, och hoppas du får en fin helg. (redan fredag imorgon) Kram Kaggetorps Marie

skriven
#5: Martina

Jag förstår precis grejen. Men om man sitter helt tyst och inte har någon att prata med vad ska man tänka på då? Det är ju svårt att inte tänka på något eller att tänka på att åka tåg hela vägen.. tankar kommer ju automatisk menar jag.. sen kanske man inte ska tänka på det som ska göras.. Förklara gärna!

skriven
#6: Mamma Melissa

Ha ha ha -ja och just därför, att män bara kan göra/tänka på en sak i taget, så drabbas de i mycket mindre utsträckning av utbrändhet/utmattning.



Ibland, men lyssna noga bara IBLAND, borde vi lära oss av de där människorna med snopp.



Säg det inte bara till dem, för då blir de så högfärdiga;.)

skriven
#7: mikael nyman

Hej Anne



Jag och du har känt varandra sedan lång tid tillbaka, bland annat genom skola mm. Men NU vet jag mera att du är en funderare och att du är en livsnjutare. Det skulle inte fungera för dig att bara "vara". Du vill ha mål, du vill se framåt. Du är en människa som är unik. Fler av din sort skulle samhället må bra av.



Att du och jag går igenom precis samma sak, det gör inte saken lättare. Men vi kämpar på och vi vet att det gör skillnad. Lägga sig på rygg som en sköldpadda, det har aldrig löst något.



Full fart framåt - vänner - arbete - och sköna minnen av våra barn. Det stärker själen.





skriven
#8: Elisabet Roslund

Ha en bra helg Anne och alla bloggläsare.

Bilden du lagt in, ja den blir man ju lite nyfiken av.............

Kram/Elisabet

skriven
#9: Gunilla

Kommer förbi och vill ge dig en önskan om en skön helg!



Kul bild! Man blir ju lite nyfiken vad som är på gång...ha,ha



Kram Gunilla

skriven
#10: Maria

Vad lustigt, jag har tänkt på samma sak idag. Insåg att jag planerar min körväg i huvudet och har full koll på hur många bilar jag hinner förbi om jag tar innerfilen i rondellen. Måste släppa stressen och vara mer närvarande.

skriven
#11: vindensmelodi

Åh Vad jag känner igen mig :-))



Kram

skriven
#12: Camilla

Tack för dina ord.

skriven
#13: Siw

Ja det där känns mycket väl igen, man blir trött på sig själv när man inte kan bara vara.

Ha en fin helg.

skriven
#14: Rebecka

First thing I’d do, is pray for time to crawl

Then I’d unplug the telephone and keep the TV off

I’d hold you every second, say a million I love you’s

That’s what I’d do, with one more day with you.



One more day, one more time

One more sunset, maybe I’d be satisfied

But then again I know what it would do

Leave me wishing still, for one more day with you.

skriven
#15: Sandra

Du är så stark, du är absolut en förebild!

skriven
#16: Cilla

Du är otroligt starkt och en stor förebild både du och Madde.

Tänkte bara säga att jag numera stöder "den jävla idioten" fonden och kommer skänka 500kr per såld kattunge till fonden.

skriven
#17: Paulina

Hej Anne!

Tjusig bild. Ha en bra helg så hörs vi.

Kram Paulina

skriven
#18: Johanna

ÄNTLIGEN!! NU kan du köpa fantastiska FYRSTAVAR (Plats för fyra namn/texter på samma bricka/stav) där du kan ha dina älsklingars namn på! Riktigt bra pris, snabb leverans - OCH gratis frakt!!



http://item.blogg.se

skriven

Kommentera inlägget här :