5 veckor av 52...

5 veckor är snart till ända...5 veckor av 52.
Vad gör vi av de veckor som inte är 5 men 52...?

Vi längtar och vi drömmer om livet som kommer sen,
sen när allt blir bra och kärleken blomstar och
barnen springer på blomsteräng....

Sen när allt ska göras som drömmarna sagt,
att allt bli rosa och gulligt med flädersaft efter varma bad.

Sen när livet är som bäst med familjen samlad i
sommarens ljuvliga bädd av glädje i livets vackra prakt.
Sen när vi gör allt det vi inte hann, mitt i allt slit, med jobb,
vardagsbestyr och tvätta kläder, städa och middag på bordet kl 6.

Sen när allt ska infrias, varenda sak man drömt om,
och de ska bara bli!

Det allra vackraste vi har ska infrias på 5 veckor av 52!
Vår lilla sommar, ett litet, litet ögonblick att fånga just i detta nu.

Snart vänder vinden mot hösten då ingen vill längre,
då ingen önskar någonting...bara längtan...efter 5 veckor av 52...
De 5 veckor då allting händer och livet föds på nytt......
...blott 5 veckor av 52.....



Denna låt av Anders Lundin...är klockren...vad hinner vi egentligen ???
Låten heter; "Allt som jag inte hann"
   http://www.youtube.com/watch?v=85_3M8ehKUY

Kommentarer :

#1: Linna

hej där igen.

som vanligt kikar jag in på din sida för att läsa vidare om dig.



har skrivit lite om madde nu,

och har även länkat till din blogg eftersom det är en blogg som jag hoppas andra kommer uppskatta å återkomma till precis som jag! =)



hoppas det går bra annars får du höra av dig så tar jag såklart bort den.



kramar Linna

skriven
#2: Linna

hej där igen.

som vanligt kikar jag in på din sida för att läsa vidare om dig.



har skrivit lite om madde nu,

och har även länkat till din blogg eftersom det är en blogg som jag hoppas andra kommer uppskatta å återkomma till precis som jag! =)



hoppas det går bra annars får du höra av dig så tar jag såklart bort den.



kramar Linna

skriven
#3: Millan

Hej!

Ville bara önska trevlig helg.

Vi åker till Sthlm o semestrar med sonen imorrn. Sover hos bästisen. Åter tisdag. OBS! Skriv inget på FB, ska överraksa en väninna på 40-årsdagen.... ;-)

Stor kram till dig!

skriven

Kommentera inlägget här :