Tyger, gamla dukar, örngott och spets




Det ska nog bli ett lapptäcke till slut. Gamla dukar, tyger köpt och hittat i mina skåp.
Det ser inte mycket ut för världen just nu men allt ska sys, quiltas och sys på med spets
mellan rutorna....och massor med gamla vita vävda dukar med mönster i ska jag också
använda som inte syns här.
Det virkade överkastet har min farmors syster virkat någon gång på 60-talet, så det är jag rädd om!
Men snart ska jag till Österlen och samla på mig mer innan jag börjar sy!
Någon som har bra tips på "chabby-chic-loppisställen" på Österlen?


Systerdottern Lovisas  mjuka kanin och Maddes söta lilla nalle.


Plockade underbart doftande lavendel som jag lade i ett fat jag köpt på loppis.
Knypplad spetsduk även den på loppis. Till vänster en duk som blivit en kudde.


Även denna duk, köpt på loppis, knypplad av någon gamal tant som suttit i veckor,
kanske månader och millimetersytt denna vackra kant runt den milt rosa linneduken.


Denna ljuvliga tygask köpte jag på Tygtokig i Ystad förra året.
OK...en "bröllopsask" kanske...men jag älskar mig själv i första hand!
En sommarpresent till mig själv :))


Allt är vadderat och fint sytt inuti med matchande tyger....


T om insidan av locket är vadderat och välsytt! Min favvo-ego-låda!!!!

Samla, samla så jag kan sy hela hösten sedan, för nu vill jag vara ute och njuta,
loppishandla och fika på mysiga ställen runt Österlen!

Ge mig gärna tips på vart jag ska gå.
Vill köpa gamla, spetsar, broderade lakan och örngott och ljusa gamla inredningsdetaljer.



A´ la Jeanne d´Arc Living....en ljuvlig inredningsstil!

Ge mig tips till tusen vart jag ska åka och loppsisshoppa runt österlen och Skåne
även västerut.

Tack för eventuella tips i förskott!

Kram!

Kommentarer :

#1: Millan

Har ju tyvärr inga tips på loppisar i Skåne... :-(

Däremot kan jag rekommendera världens mysigaste 50-talsfik i Helsingborg! Dit ska Ola och jag till helgen, förresten! Helsingborgs Festivalen börjar på torsdag...

Hoppas du får en underbar vistelse i "vårt" älskade Skåne!!!

(Och om du hamnar i Hbg fre-sön, så hör av dig till min mobil!!!)



Bamsekramen!

skriven
#2: Christina

Åh vilka fina saker. Österlen, där är det bara att köra runt och hålla utkik efter skyltar; loppis etc. Gott om små butiker lite var stans med fina grejer.

Hälsar Christina i Skåne :)

skriven
#3: Anne

Hej Chrisitna,

Försökte skicka en kommentar till din sida men den tog inte blogg.se.

Ska hålla utkik efter alla skyltar jag kan se och fara runt i skånes vackra landskap!

Din byrå blev förresten jättefin!!!

skriven
#4: Anne

Hej Millan,

Ringer dig om jag har vägarna förbi!

Ha en underbar semester!

Bamsekramar!

skriven
#5: Ida

Vilka talanger du har, Anne! Superduktig! Österlen - låter härligt.......! Önskar dig en underbar o härlig resa!!!!!! Största kramen Ida

skriven
#6: Stephie

hej, måste skriva några rader. vilken resa du gjort, och vad stark du är. din dotter måste ha älskat dig något enormt.

min dröm har alltid varit att bli just onkolog, det va på så vis jag kom in på maddes blogg från början. jag vet inte om jag kommer klara det, det är så svårt rent psykiskt, har förlorat tre av mina morföräldrar i cancer.

det du skrev i något inlägg innan om det hemska som hänt var så levande skrivet.

måste vara många tårar som faller när man läst den texten.

tack för att du delar med dig av dina tankar.

skriven
#7: Christina

Vad konstigt att det inte gick att kommentera... men det var nog en inställning som jag nu har ändrat. Man är ju nybörjare :)

Hoppas nu du hittar nåt fint på Österlenrundan. Det är så mysigt att bara köra runt, vi brukar ta "rundan" varje sommar.

skriven
#8: Siw

Här i "norrland" finns det mycket och billigt. :-)

skriven
#9: Amira

Du är inspirerande och en mycket fin människa

skriven
#10: Mikaela

Hej fina Anne!

Såg en skylt om en lite affär som heter Kuriosa förut och det såg ut som nå't loppisaktigt. Dessutom finns det en second hand affär, med allt möjligt här som heter "stallet" hihi, passande namn härute på landet. Sen vet jag att det finns nå't som heter Litauiska Föreningen som säljer second hand här någonstans och det kan jag ta reda på mer exakt om du vill. Häromkring är för övrigt Gärds Köpinge och Everöd med omnejd, 15min söder om Kristianstad. Annars tror jag som dem ovan, att det finns massor av loppisar som bara väntar på att du ska komma och kika på deras saker :)

Förresten, är du här i krokarna på lördag så har idrottsklubben Gärds Köpinge IF stooor loppis på idrottsplatsen med start kl.10.00.



Har du vägarna förbi så hör gärna av dig. Hade vart kul att äntligen få krama om dig på riktigt, och inte bara via en dator, om du nu känner för det och är i närheten. Ta hand om dig och ha en underbar semester Anne!



Många kramar,

Mikaela

Många kramar

skriven

Kommentera inlägget här :