Nattugglan har chabby-chic-inspiration...

Mitt i natten....tur man har semester...
Har tvättat och manglat lakan, broderade sådana med knypplad spets,
som jag köpt på loppis idag. 6 stycken och lite annat smått&Gott.


Har bäddat Christines säng med  vackra tyg och täcken för
hon kommer ju hem imorgon. Åhh vad jag längtar!!!



Man blir lite frustrerad över hur fok hinner skapa dessa fantastiska
"chabby chic-hem". Hur många bloggar som helst som har kompletta
ljuvliga, ljusa hem med allt möjligt i...hur hinner dom springa på alla loppisar,
måla om, snickra och sy???

Jag har precis börjat och inser att det tar tid, men det är fantastiskt roligt att skapa
nytt av gammalt.

Såg ett badrum som jag gillar och det skulle kunna vara mitt ...
när jag renoverat....får väl sätta upp det på kylskåpet som målbild...


Bild från Drömhem och Trädgård.

[klockreneitta]
Gillar även detta badrum...svårt när det väl blir dax att bestämma sig!
Bilden lånad av http://wabisabihome.blogspot.com/

Kommentarer :

#1: Mikaela

Hej hej :) tack själv för din fina kommentar! Jag kämpar på med mina destruktiva tankar, tack och lov att de numera inte finns där varje minut! Kämpa på du också i din sorg! & när du faller; se till att omge dig med vänner som kan få dig på fötter igen! Jag vet att det är många därute som är villiga att både kämpa med och för dig! Så kämpa på! Det finns alltid ett ljus i tillvaron, hur svårt det än kan vara att se det...



Körde förbi en skylt med "gammalt och nyttboden" igår och då tänkte jag på dig :) Lycka till med alla dina idéer! Låt din kreativitet spruta! Nu måste jag skynda mig att få ut mina grejer i lastbilen och fixa det sista. För nu bär det av mot katrineholm, och SM!



Ha det gott!



Massa kramar



skriven
#2: Amanda

så fint gjort Anne. Underbart. Madde ser nog ifrån sin himmel vilken duktig mamma hon har. Kramar

skriven
#3: carro

Hej Anne! Sååå fint du gjort och så fina saker du fått tag på.Även jag har drabbats av "schabby chic-febern" Helt underbart...Älskar det vita, ljusa, lantliga...Köpte en bok häromdagen..tänkte tipsa Dej om den:Inred och Dekorera,Ljust och Lantligt.heter den av:Anna Örnberg.

Helt underbar bok!!

Ha det så bra,Är en trogen läsare av din blogg!

Kram Carolin.

skriven
#4: Jacqueline

Oh så vackra saker du köpt. Det blir säkert ett vackert lapptäcke. Jag har nog aldrig kommenterat här innan, men jag tittar in då och då. Jag har också ett änglabarn men min dotter vara bara tre år så hon dog av en hjärntumör. Det var 1980 och efter det har jag fått tre underbara barn till. Jag förstår din stora smärta och sorg. Oavsett barnets ålder är det det allra värsta, att mista sitt barn. Din dotter är otroligt vacker. Jag tänker på dig! Kram

skriven
#5: Hanna

Fint du har gjort. Ja, jag undrar också hur folk har tid. Jag tycker inte jag har tid med mer än det jag verkligen måste. Det vill säga familjen, jobbet och hemmet.

skriven

Kommentera inlägget här :