Det är svårt, men jag försöker ändå...

Svårt på alla sätt...här sitter jag och LEVER men min dotter är död!
Ja, jag har en dotter till, Christine som jag pratar med varje dag,
men Madde kan jag inte prata med.

Det finns ingen uppkoppling till himlen....försöker varje dag...
..snälla Madde, hör av dig, på något sätt, vilket sätt som helst.
Skaka om mig, väck mig mitt i natten, ring mig en signal då jag vet
att ingen annan skulle ringa, gör vad som helst1

JAG SAKNAR DIG!!!!
Förströr mig med allehanda ting, för att inte bli tokig.
Jag är inte den som lägger mig ner, även om jag skulle vilja ibland.

Tack vare dig har jag lärt mig att se på riktigt, se de små sakerna som jag inte såg förut.
Tack vare dig är jag tacksam för vad jag har.

Vad jag har, är vad jag gör av mitt liv, och jag är tacksam över att jag är frisk,
Jag har tak över huvudet och mat på bordet och kan unna mig livets goda.
Livets goda behöver inte kosta pengar, utan om man öppnar ögonen och ser
vad vi har i vår omedelbara närhet så kostar det ingenting!

Om jag flyger 10,000 meter över havet har jag fågelperpektiv, men jag upplever inte
i egentlig mening så mycket, men när jag närmar mig jorden och detaljerna
så kan jag uppleva hur mycket som helst.

Man behöver inte vara rik för att vara rik.
Det goda som vi har omkring oss gör oss rika, väldigt många ser det bara inte...

Idag efter jobbet var en sån dag...solen gassade kl 6 på kvällen.
Köpte jordgubbar och satte mig på balkongen mot  väst.
Solen var stekhet, tog fram fotvårdskitet, jordgubbarna och ett glas rosévin.

Ta vara på stunden...här ska göras fina fötter.


Snart fina fötter...


Fixa fina fötter med Loccitaine-produkter som Madde bara hann använda en stund...
som hon fick av min bror Timo och Sara...Hon är med mig vad jag än gör....


Gör mysgt för mig själv med rosor, jordgubbar och rosé vin i fotbadandet.

För man ska ju ha fina fötter när semestern snart är här. :))

Kommentarer :

#1: Anna

Madde är med dig i allt du gör. Du ser det inte bara <3

skriven
#2: Martina

Så sant, så sant.. De bästa stunderna i livet är gratis(och ibland nästan gratis ;)) och oplanerade.



Tycker det är härligt att se på dina bilder, de bär ljus med sig.

Ta hand om dig, kram Martina!

skriven
#3: Tuuli

Helt underbart Anne!!! Jag tror på Gud och jag tror att Madeleine kramar om Dig varje dag och följer med Dig vartän du går. Dina ord är viktiga

för många personer som tänker att det finns inget

i livet som man borde vara tacksam för eller att

allt bara är en slump. I varenda lilla sak finns

en mening, det är Gud som har gett oss möjligheten

att upptäcka allt detta.

Kram, Tuuli

skriven
#4: Elisabet Roslund

Dina bilder är så fina, så vackra, så färgglada.

Ditt liv är så innehållsrikt så tänkvärt men ändå så tomt......

Mitt liv är likadant. Varje dag är en ny dag utan ett av sina älskade barn.

Kramar om dig/Elisabet

skriven
#5: Hazel

Du har så ret! Jeg er så evigt taknemmelig for at være i live, for at opleve denne fantastiske sommer, for alle fantastiske mennesker. Sender dig mange varme tanker :)

skriven
#6: Millan

Bra att du "tar hand om" dig själv!

Det är viktigt att inte glömma bort sig själv.

Och våra fossingar behöver verkligen omvårdnad och pyssel! Sen ser de ju så mycket finare ut efter, med härligt röd färg på! ;-)



Önskar dig en härlig onsdag!



Kram från Millan

skriven
#7: Tommy

Hej Anne!

Tack för ditt inlägg på Carinas blogg.

Du träffade verkligen mitt i prick beträffande känslor och undringar.

Jag har ständigt dåligt samvete. Räckte jag till, var jag ett bra stöd för Carina? Kunde jag gjort något annat, eller något mer, kanske på ett annat sätt. Kände Carina sig trygg när hon låg i min famn när hon lämnade detta jordelivet. Jag vill tro det men funderingarna finns där ständigt.

Det är så sant som du säger att på jobbet är man en människa, försöker vara positiv och glad men så fort man är på väg hem kommer tårarna. Längtan, ensamheten, tomheten och glädjen är som bortblåst.

Man förstår ingenting. Inte en dag utan tårar. Varför skall en del av oss prövas så hårt?

Tack Anne för dina ord. Dom betyder mycket för jag vet att du vet hur jag känner . Och en dag skall nog vi kunna se tillbaka och minnas med glädje dom åren vi fick med våra kära.

Många kramar till dig Anne och i kväll får Carinas ljus även lysa upp Madde.

Tommy

skriven
#8: ullis

Du skriver att madde ska göra vad som helst för att göra sig till känna det gjorde hon vell?? hon ladet till en siffra efter du hade skrivit helst... eller var jag långsökt nu?

skriven
#9: Linna Linköping

åå jag blir så glad av din blogg!

du har så fina bilder å skriver så bra. o jag tänker på dig o madde varje dag. vilket kanske låter rätt så konstigt men ni har gjort så starkt intryck på mig!



Madde finns där alltid. o jag VET att du kommer träffa henne igen. nu har jag haft turen att inte uppleva att någon när å kär har bytt sida men när den dagen sker så vet jag att jag kommer möta dom igen. det är bara nåt jag vet.



hoppas att du har en underbar sommar o hittar fler små tecken från madde ( för vingarna var väl ett rätt så bra exempel.. hon finns där :) )



kramar linna



skriven
#10: Lovisa Sandström~

Sjukt fin bakgrund på bloggen!

skriven

Kommentera inlägget här :