Konstruktivt sörjande

Hej min ängla-Madde!

Idag firar du din 9-månaders-ängla-dag!
Grattis till ditt underbara himla-liv.
Jag är med dig och du är med mig!
Du fick mig att hitta tillbaka till min kreativa sida,
du skriker förmodligen åt mig....
"Men mamma GÖR NÅT, KOM IGEN, DU KAN JU!
JAG VILL SE DIG AGERA!

Ja, gumman jag lyssnade och gjorde en present till dig.
I lördags var jag på Erikshjälpen och köpte detta lessna bord
för 95 spänn.
Hade lite grundfärg hemma, penslar och annat som bor hos
en kreativ person. (Hon visar sig sällan dock..)

Bordet före behandling...


Lite färg och slippapper gör susen....









Detta bord bor numera i ditt och Christines rum och det var hjärtans kul,
trots att jag stängde in mig, pratade inte men någon på hela helgen,
just för att jag ville få tillbaka lusten...och det fick jag..tack vare dig!

I går shoppade jag en hel hög med nya vackra kläder, och nya gardiner till köket,
bytte även gardiner i sovrum och arbetsrum, köpte blommor, ramar på Indiska,
(lyckades dra ner ett helt bord med thekoppar ...en gick sönder...pinsamt.)..och idag efter
jobbet svängde jag in på IKEA i Bäckebol och köpte lite detaljer....Hmmm
What the häck....man ska leva idag!...det kommer nya pengar.
Jag är en REA-prinsessa....he..he...!

Nästa projekt blir att måla om i vardagsrummmet...tiden är mogen...
att gör mitt som jag vill...ett rum i taget...

Hoppas du har det bra där alldeles intill där vi bor.
Vi kan inte ringa till varandra, men du ger mig kraft i de svåraste stunder.
Du och Christine är hos mig alltid...om än på olika sätt.

Älskar er båda mest av allt i hela världen!

Tack Annika, för din inspiration som har Gräddelin i Trollhättan.
Boken gav mig skaparlust! Köp boken...det ska jag göra!
Tack för lånet Annika!

Kommentarer :

#1: Johanna

Jag går in på din blogg varje dag för att få läsa om ditt liv.. Jag blir så ledsen i hjärtat när jag känner din sorg. Livet är orättvist ibland, men jag beundrar verkligen din styrka. Din dotter ser ut att vara världens goaste tjej, det gör ont i mitt hjärta när jag vet att du inte får ha henne hos dig. Men som sagt så beundrar jag dig verklign för att du fortsätter leva, Man glömmer aldrig men såret blir nog mindre med tiden.. Hoppas du får det bra i framtiden. Kram Johanna

skriven
#2: Maria

Kom in hit via artikeln i SvD som jag blev så berörd av. Blev så klart ännu mer berörd av din och din dotters bloggar (dagens underdrift...). Fantastiskt fint skrivet - tack för att du delar med dig. Det gör stor skillnad för mig och säkert för många, många andra. För vad det nu är värt så vill jag ockå bara säga att det som slog mig när jag läste var att ni verkligen verkar LEVA livet. (Det är ju inte alla förunnat även om man är kvar på jorden s a s). Dessutom verkar ni vara en fantastiskt fin familj. Jag önskar er all lycka i framtiden och kommer att återkomma till er många gånger i tankarna, Maria

skriven
#3: Ida

Anne-vännen - du är välkommen att vara "kreativ" hemma hos mig whenever!!!!! Du är ju superduktig! Önskar jag hade åtminstone en liten gnutta av din talang..... Madde & Christine är med all säkerhet superduper-stolta över sin fantastiska mamma :-) Rent egoistiskt är jag också väldigt glad att du gav dig ut på din shopping-runda - för då fick JAG glädjen att stöta på dig! Så roligt att träffa dig!...o NATURLIGTVIS är du ALLTID välkommen att hälsa på oss, med eller utan "kreativitet"! Hoppas vi ses snart igen! Största kramen Ida

skriven
#4: Lisa

Åh vad duktig du är, vad glad man blir av att läsa detta inlägg med så mycket livsglädje. :)

skriven
#5: Anonym

Jätte fin låt!

Hilary Duff - Someone's watching over me

skriven
#6: Pernilla

SÅ FINT du har gjort! Vilken mysig hørna! Kram!

skriven
#7: Martina

Nämen, det blev ju skitsnyggt! :) Mer sånt!

skriven
#8: Helen

Supersnyggt bord, jättefint

Madde är alltid med dig, varje dag, alltid

Namaste Helen i Skåne

skriven
#9: ullis

Blir glad och rörd över allt du skriver kämpa på :)

skriven
#10: Kristina

Ett änglalikt bord

Det blev jättefint!

Madde skulle tyckt om det och din nyfunna skaparglädje.

Det ser vilsamt och ljust ut som jag kan föreställa mig att

det känns också. Varm kram från syster yster.

skriven
#11: Amanda

Vad fint du gjort Anne. Madde är säkert superstolt över sin superkreativa mamma, när hon kikar ner från sin ängla himmel.

Stora famnen Amanda

skriven
#12: Hanne

Åh vad fint det blev, du är ju riktigt duktig =D

skriven
#13: julia

Vilket underbart bord, blev ju helt fantastiskt fint sen du målade om de! Tänker på dig.

kramar

skriven
#14: Linna

åå va fint det blev. jag kommer fortsätta följa din blogg. som jag skrev igår. du o madde har fått mig att tänka på allt på ett bra sätt än vad jag gjorde innan.

maddes sätt att tänka har förändrat mitt liv.

ville bara att du skulle veta det.

massar kramar från linna i linköping

skriven
#15: jess

Hej!



Jag är inne och läser din blogg då o då, förlorade min väninna några dagar före Er Madde gick bort. Såklart tänker jag mkt på Rebeccas mamma (så hette min väninna) när jag läser din blogg och önskar att Ni kommit i kontakt med varandra.Tror att hon skulle behöva det... Så orkar du o känner för det, så får du gärna kontakta mig...Tänker på Er//J

skriven
#16: Emilia

Vilken skillnad, tänk att ett så tråkigt bord kunde bli så vackert! Jätte fint!

skriven
#17: Caroline

Hej Anne! Bordet blev hur fint som helst, vilken underbar hörna. Det hade varit väldigt roligt att ha en såndär kväll vi pratade om i maj allihop. Med lite kortdelning, prat och en ja, mysig kväll. Kram

skriven
#18: Camilla Nilsson

Jätte fint blev änglabordet :) Madde är stolt över dig! Trevlig midsommar :) Miljoner kramar.

skriven
#19: Majvor F

Midsommar-kramar till dej Anne.

skriven
#20: Lisa

Glad midsommar Anne! :)

skriven
#21: Anonym

det blev verkligen jättefint :)

skriven
#22: Louise

jättefint gjort!!

Jag är även väldigt nyfiken vart du har köpt det otroligt fina stenhjärtat?

letat efter ett sådant men hittar ingenstans:S

skriven

Kommentera inlägget här :