Kosteröarna 29-31 maj

Ja, då har man varit på energitankning igen.
Sedan länge har jag Maria och Anita planerat att det ska bli
en kanonhelg med sommarvärme och så blev det!
Min bihåelinflammation fick sig en extra knäck men, what the heck!

Fredag em blåste vi till Strömstad för att ta färjan över till Sydkoster.
Förväntningarna var stooora!

Vi som alla andra hade med oss ALLT: Mat, vin, kängor och sängkläder.
För vi ska bara äta, dricka och gå på tur!


Utsikt över vårt place! Kempegöj! (99,9% norrmän där)


Lördag morgon efter grillning och mycket vin  och skratt fredagkväll
Vi väntade på att denna farkost skulle ta oss till nordkoster, men icke,
den går icke den turen så ni får cykla upp.

Vi trampade oss genom sykoster och hittade en oas att njuta i en stund....


Mysigt ställe....


Ja, så var vi på nordkoster efter en liten färd på en liten ståfärja för 12 pers.
Den var inte bemannad så lokalbefolkningen fick rycka in, charmigt!
glömde fota tinywinyfärjan.....

Vi vandrade upp längs leden men hamnade i oländig terräng med 100 miljoner stenar!
Den åsen tog vi oss över och tusen miljoner stenar till....
Maria avrådde mig från att ta med picknickkorg....nu förstår jag varför!

Här var det ljuvligt att vandra...mitt bland betande får och kor....

Stenar, stenar, stenar......


Visst är naturen vacker....


Efter en 5-timmarsvandring över många berg och stenar kom belöningen!
Badkaret!

Bildbeviset, jag har badat! Fast alger o maneter är läbbiga! Iaaakk!
Ska nämnas att Anita hade med sig 2 baddräkter, för hon vet...
att jag är jorden största BADKRUKA! Tji fick jag...och TACK ANITA!!!
Det var ljuvligt!!!!!



Solkyddsfaktor kanske hade varit en idé...varför lär man sig aldrig!


Efter middan och mera skratt och vin tog vi en nattapromenad till stranden.
Magiskt! Så tyst, så vackert!


Taget från trollskogen....


Två onyktra älvor minsann.....


En nattfjäril på väg in i kolsvarta skogen.....


Söndag och dags att åka hem från flakmopparnas ö.
De boende fraktade ALLT på flakmoppar...hur häftigt som helst!


Bye bye Koster, ses snart igen!
Koster måste upplevas! Det går inte att beskriva denna speciella
atmosfär, lugn och där allt har stannat. Platsen är oerhört helande!
Vi åkte i rättan tid innan semesterfolket överbefolkar ön.....

Kommentarer :

#1: Millan

Heeej!

Undrade just var du blev av... Det har varit så tyst här.

Men om du kommer tillbaka med såna här bilder och härliga energi-tankar-berättelser, kan det gott vara tyst här! Ofta! ;-)



Vad härligt ni ser ut att ha haft det! Badat o allt! Ja, ni hade verkligen tur med vädret i helgen! Själv satt jag antingen på balkongen eller i parken utanför och njöt.



Må så gott! Hoppas vi ses snart!

Kram Millan



skriven
#2: Gösta Bergström

Gud du är fantastisk Anne....

skriven
#3: Madelene

Va mysigt ni ser ut att haft det. Och snygg bonna-bränna då fått till:)

skriven
#4: Tina

Jag vet inte ditt yrke, tror jag, men du skulle vara fotograf, vilka bilder du tagit....

skriven
#5: Ingmar

Här kan man nog säga VI HADE TUR MED VÄDRET, ja ni verkligen lyckats prickat in solen. Men hur bär du dej åt att få så bra bilder???



Jag får nog skaffa mej en ny kamera, sen får du visa mej...Hihi



Kul att du har fått komma bort en stund från det trista och skaffa ny energi.



Gillar dina bilder skarp....



Ingmar

skriven
#6: Strömstad tjej

Åhh, du skulle sagt att du var här! Skulle minst sagt vilja träffa dig din starka människa

skriven
#7: Vida

Vilka underbara bilder, nu blev jag sugen att åka dit.



Kramar

skriven
#8: Amanda

Vilka fina bilder Anne. Ser faktiskt ut som om du haft en trevlig helg, det förtjänar du. Hoppas allt är bra annars. Kram Amanda

skriven
#9: Mia

åh! koster är så himla fint.

var där ibland när jag var liten:)



skulle bara meddela att jag har en fråga till dig, och den frågan finns i ett meddelande på facebook.



sköt om dig, kram!

skriven
#10: Kristina

Vad härligt ni har haft det och så bra tajmat för nu är det mer höstkänsla över väderleken. Vilka fina bilder ni har tagit, ser ut som riktig semester toppat med högsommarvärme. Kramar från Kristina

skriven
#11: cissi

hej! vilka fina bilder. har du tagit alla själv och nu i helgen? såg ut som att det var vid olika tillfällen och olika tillfällen pga bla skärpan. kosteröarna ser härliga ut! skulle gärna åka dit.

skriven
#12: Nicka

Helt otroligt underbart !



Jag blir så lycklig över att Du fått uppleva detta

Anne, Fantastiskt lilla söt-nosen.



KramiZzz.../Nicka..

skriven

Kommentera inlägget här :