Skönt att gråta!

Hur ska man någonsin kunna förklara
att jag aldrig blir som jag egentligen vill vara
På ytan ser jag ut som alla andra
Vem är jag att de ovetande klandra
De som inte vet fullt ut
tror kanske att jag var som förut
De vill inte veta, skönare att blunda
Det verkar vara det enda sunda.....




Jag sörjer på mitt sätt och söker anledning att få gråta utanför jobb och vardagliga händelser.
På fritiden får jag sörja...så ser verkligheten ut...

Tack Erica för att du gav mig knappen att få gråta igen!
Heaven is a place nearby...I ask you not to cry....vill min Madde för hon är i en värld inte alls
långt bort...hon är här och sprider sina vingar....men jag vill att DU KOMMER TILLBAKA!!! NU!!!
Vi ses...för dig bara ett ögonblick, men för mig ett helt liv. Saknar dig mitt änglabarn!

Det är tomt och tyst här hemma...varenda pinal är på millimeterplats...
Ingen Madde som stökar ner med kläder och prylar.
Ingen Madde att gå på konserter och lyssna på hennes ljuvliga röst.
Ingen Madde som bakar, ingen Madde som sjunger och spelar.
Ingen Madde som har fest,.
Ingen Madde som ringer mig för att be mig handla godsaker.
Ingen Madde som bor i telefonen och datorn med sina vänner.
Ingen Madde som myser med mig när tisdagens heliga stund är inne nämligen
"Desperat houswifes", eller "Scrubs" eller "Greys anatomy".
Ingen Madde som vill ha mitt OK "Är jag snygg nu när jag skå ut?".
Ingen Madde som planerar en resa.
Ingen Madde som har shoppat loss helt överlycklig över sina fynd.
Ingen Madde som är överlycklig när hon ska ha mys med David och jag blir ivägskickad.
Ingen Madde som ville leva sitt liv som nybörjarvuxen!
Ingen Madde alls....bara tomt...och väldigt...tyst....och alldeles för välstädat....
Tack gode skapare att jag har Christine som kommer hem och gör allt detta!
Utan henne hade jag inte velat leva längre!
Tack min älskade Christine för att du är just min dotter varje minut, timma, och dygn!
Älskar er båda mest av allt i hela universum!
All kärlek från Maddes änglamamma och Christines jordmamma!

Kommentarer :

#1: julia

Tårarna bara droppar ner när jag läser det du skriver. så sorgligt och så vackert. Tänker ofta på dig ska du veta. Både du, david och madde har och gör fortfarande stora intryck på mig...

Mängder av styrkekramar

skriven
#2: sir fräs

TACK,!! MAN FÅR GRÅTA, GRÅTEN TRÖSTAR, PÅ NÅGOT MÄRKLIGT SÄTT,, MEN DEN SLITER HJÄRTAT UR KROPPEN, JAG UNDRAR HUR MÅNGA GÅNGER HJÄRTAT KLARAR AV DENNA SMÄRTA,, VILL BARA SKRIKA,, MEN ÄR TYST, UNDRAS OM NÅGON SKULLE HÖRT MIG,? - TEARS IN HEAVEN, AND, I WILL ALWAYS LOVE YOU,, HOPPAS ATT JAG MÖTER DIG MIN ÄLSKADE VÄN OCH NÄR JAG "FLYTTAR" IN..

KRAM / sir fräs

skriven
#3: Mikael Nyman

Vilken text..............



Kändes ända in i hjärtat samtidigt som gråt "knappen" trycktes in ganska långt. Så nu sitter jag här och skall till jobbet med gråtfyllda ögon.



Måste berätta en dråplig händelse igår. Var inne på en bilhandlare som jag känt sedan många år. Vi pratade länge och väl och ditten och datten och när vi var färdiga och jag precis hade vänt mig om och skulle gå så ropade Stefan "Hälsa grabben"



- Jag svarade då - Han dog för 1 år sedan.......



Om det hade funnits en knapp att trycka på för att Stefan skulle kunnat gå igenom golvet så hade han gjort det. Han visste knappt vad han skulle säga eller göra. Det är inte lätt att reparera någon som redan är sagt.



Ibland önskar man att alla visste om vad som hände Madde & Christoffer men då och då i livet träffar man folk som man inte träffar så ofta och som kanske inte vet om vad som hänt. Det är då sådant här händer.



Vid tillfällen som detta det är då man blir liten igen......



/ kram till er alla



Gud va dråpligt slut på vårt samtal.

skriven
#4: Carolin

Åh vad fint skrivet...du berör!styrkekramar Carro.

skriven
#5: Catharina

Det är så otroligt viktigt att sörja på sitt eget sätt, det finns inga rätt eller fel. Fortsätt som du gör och ta hand om dig.

skriven
#6: Amanda

mina tårar rinner, vad vackert du skriver Anne. Det är bara du själv som bestämmer hur du ska sörja och ingen annan. Fortsätt sörja på ditt egna sätt, det är det bästa.



Du berör mitt och säkerligen många andras hjärtan med. Kram

skriven
#7: Millan

Kram till dig!

skriven
#8: Camilla

Tack snälla för att du tog dig tid att titta på min blogg, och för dina fina ord.



Jag är verkligen ledsen för att Madde förlorade sin kamp - det är inte rättvist.



"Om den som kämpar väl alltid fick vinna

Skulle Maddes låga ännu brinna

Om kärlek gav kraft till livets glöd

Skulle det inte finnas någon död"



Kram

Camilla

skriven
#9: Camilla

Tack snälla för att du tog dig tid att titta på min blogg och för dina fina ord.



Jag är så ledsen att Madde förlorade sin kamp - det är inte rättvist!



"Om den som kämpar väl alltid fick vinna

skulle Maddes låga ännu brinna,

Om kärlek gav kraft till livets glöd

Skulle det inte finnas nån död"

skriven
#10: Erica

Varsågod..



Sörj när du vill, hur du vill. Jag tror det viktigaste är att bara släppa ut så mycket som möjligt när det vill komma. Håll inga tårar inom dig!



Många kramar till dig!

skriven
#11: Erica

Varsågod..



Sörj hur du vill, när du vill. Det viktigaste är att du inte håller tårarna inom dig utan låter de komma ut!



Jag önskar att jag kunde säga något som tog bort allt det jobbiga, men jag vet att det inte går..



Många kramar,

Erica

skriven
#12: Anonym

Kära Anne,

jag hoppas att din blogg kan bli en bok i framtiden. Den är alldeles för vacker för att bli "gömd" inom internet. Du har redan hjälpt många personer med dina ord och kan säkert hjälpa andra, även de som inte har tillgång till internet.

Kram från kusinen Tuuli

skriven
#13: Elisabet Roslund

.............Kraam....

skriven
#14: Lotta

Dina tankar är mina om min Charlie..

Så fint du beskriver det i ord.

Läser ofta din blogg och försöker tänka positivt.

Livet går vidare trots allt.



Kram på dig! Lotta

skriven
#15: christine

älskar dig finaste mamma i hela världen. Önskar jag va hemma så jag kunde ge dig en kram!!

Dooter

skriven
#16: Helen

Anne! Du skriver så otroligt känslosamt och bra...jag blir så tagen...så mycket kärlek det finns i er familj...den kärleken har Madde med sej på andra sidan...sången du har med i inlägget är så underbart fin, jag har lyssnat och fastnat för den på en annan bloggsida för en liten flicka, som också fått bort i cancer...den säger så mycket, den sången..mina tankar är ofta hos dej, Anne...hoppas du har en fin sommar framför dej...kram från Helen i M, hälsningar till Christine också

skriven
#17: Hanna

Ja, jag håller med dom andra, du skriver så fint. Jag är helt säker på att din Madde har det underbart uppe i himlen... att hon bevakar dej ofta. Ta hand om er som finns kvar på jorden. Döden kan komma när man som minst anar det .....

skriven

Kommentera inlägget här :