Jag gräver där jag står

Tog en skön cykeltur med väninnan Eva, vi cyklade planlöst och länge i "pratfart"
runt vår vackra omgivning.

Cyklade förbi vår underbara getfarm som drivs av Anna Kaiser. Gudomliga ostar att köpa på
det gamla hederliga viset direkt i gårdens mejeri, bara ett stenkast från mitt hem!
Bra att köpa med sig som gå bort present...uppskattat om man gillar getost.
Men bara ett besök där är mysigt, getterna betar utanför, ekologiskt och runt knuten, de ni!
Julia
Len och krämig vitmögelost av camembertyp.
(Croûte fleuri). Täckt av två sorters vitmögel.
När osten är mogen får den en mild ton av champinjon och äppelkällare.

Gårdsbutiken
Läs mer på ;  http://www.halltorpsmejeri.se/

Cyklade runt de vackra gårdarna och sädesfälten...det är en lisa för själen!

Hade tyvärr inte kameran med idag, men närproducerat kan man köpa från gårdarna
runtomkring. bla från Lundens gård  http://www.wastgotarna.se

Har förmånen att se solnedgången sakta sjunka ner i horisonten på min baksida..
Tog bilden nyss...lite försent, får ta en ny bild imorgon...




När man har naturen så nära vill man aldrig flytta in till centrum...

Imorgon tar jag en ny tur men med kameran som sällskap!

Kommentarer :

#1: Victoria

Jag har precis läst hela din dotters blogg och hon måse ha varit den bästa dottern man kan ha haft.

Vill på detta sätt skicka en stor kram till dig.

Livet är så svårt tt färstå sig på ibland och det kan vända allt för fort..tyvärr..

skriven
#2: Camilla

Hej,

Vill bara säga att det är fantastiska bilder du tar. Catch the moment!

skriven

Kommentera inlägget här :